10 mei 2025, 22:59:10

wanneer los laten vliegen?

Gestart door marloessie, 17 mei 2005, 18:37:46

« vorige - volgende »

marloessie

Ik heb dus sinds gister 2 jonge valkparkietjes! Het gaat nu hartstikke goed en ze lijken al aardig te wennen in de kooi!Mijn vraag: Wanneer moet ik ze nu los door mijn kamer laten vliegen? (pas als ze tammer zijn of nu al meteen?)

~Natas~

Hoi Marloes,

Ik zal zelf nog even wachten met losvliegen van je valkjes totdat ze echt helemaal gewend zijn.
Zo kunnen ze nu je kamer verkennen en goed rondkijken.
Ik zou het ongeveer proberen bij 1 a 1,5 week om ze eruit te halen.
Zijn je valkjes ook handtam?

Groetjes,

Natas

marloessie

Ik dacht dat al, bedankt!
Nee, ze zijn nog niet echt handtam! Ze zitten nu 2 dagen in de kooi en ik probeer ze niet teveel te laten schrikken, ik doe alleen mijn hand in de kooi om nieuw eten en water te geven, verder probeer ik ze nog rustig te laten wennen! Maar volgens mij zijn ze niet heel erg wild, ze zitten gewoon rustig met z'n tweetjes naast mekaar als ik mijn hand in de kooi doe, ze schreeuwen ook niet veel, ik denk dat ze al wel aardig gewend zijn! Ik denk ook niet dat ze echt gaan bijten als ik met mijn hand in de buurt kom! maar ik doe het nu nog allemaal rustig aan! 

jessay

Met die van mij hem ik ook gewacht tot dat ie gewent was aan zijn kooi.

Eerst even alle rust gunnen. Doe ik met mijn gewone parkieten ook altijd. Als is dat lastig als je er al 6 hebt ;)

Maar nu hij hier drie weken is vliegt en wandeld ie rustig rond zo af en toe. liefst op mijn hoofd :D.

Mijn parkieten zijn niet tam dus ik doe wel eerst alle gordijnen dicht en de lichten aan als ze los gaan. Ook spiegels afdekken is balangrijk!!

gr van valentino en jessay

marloessie

oke erg bedankt!
Dan nog een vraagje: Hoe zorg je er dan weer voor dat ze in de kooi gaan, als ze niet tam zijn?

~Natas~

Hoi,

Je kan proberen om als je valkjes uit hun kooi zijn en je wilt ze weer in hun kooi hebben dat je ze kan lokken met wat lekkers op je hand.
Je kan dan proberen om wat trosgierst op je hand te leggen en ze zo in hun kooi te lokken.
Maar ik zou echt wachten totodat ze handtam zijn anders wordt het waarschijnlijk heel moeilijk om ze in hun kooi te krijgen en vliegen dan weg en kunnen ze in paniek raken.

Groetjes en succes ermee.
Natasja

marloessie

Bedankt voor je reactie! Ik ga ermee aan de slag! Ze zijn al best wel rustig in de kooi, dus ik ga gewoon beginnen met tam maken!