Hoe gaat alles in zijn werk na het afhallen?

Gestart door Dazzle, 19 mei 2005, 13:08:06

« vorige - volgende »

Dazzle

Hallo allemaal,

Had ff een vraagje. Binnen nu en enkele weken zal ik Dazzle wel bij Suzanne mogen ophalen, het wachten is nu alleen nog op dat Dazzle zelfstandig gaat eten. Ik vroeg me af wat ik allemaal moet doen of niet doen als ik Dazzle opgehaald heb. Dus hoe gaat alles in zijn werk na het ophalen van een valkparkiet.
Alvast bedankt.....

Groetjes Bianca (Dazzle)

Dazzle

Ik zie dat mijn bericht wel veel gelezen wordt, maar er wordt niet gereageerd. Weet niemand dan een antwoord?

Groetjes Bianca (Dazzle)

margreet

hallo Bianca,

Zal dan maar een poging wagen, heb zelf al meerdere jonge valkjes grootgebracht, heb dinsdag een jonge witkop opgehaald. In de kooi gezet, ik geef de eerste dagen parkietenvoer dat is wat minder grof, nat eivoer, trosgierst daar beginnen ze meestal het eerst aan (lekker), als ik  op een gegeven moment zie dat ze goed van de zaadjes eten meng ik het  parkietenvoer met het valkparkietenzaad, als dat goed gaat gewoon valkparkietenzaad, ook geef ik maagkiezel en grit vanaf het begin, daar doen ze dan nog niet zoveel mee maar later wel, uiteraard ook wat groenvoer, appel etc., mineralenblok en sepia mogen ook niet ontbreken, de eerste dagen aan je handen laten wennen, gaat normaal best snel met een jong valkje, ik neem ze dan mee naar een kleine slaapkamer, gordijnen dicht, lekker op je hand mee rondlopen en tegen praten, als ze dan wegvliegen kun je ze zo weer pakken. Je kunt ook kijken bij handtam maken staan ook wel tips.

groetjes Margreet

Rianne

Zoiets voel je vanzelf aan hoor, je hoeft je hier niet ongerust over te maken.
En anders vraag je Suzanne wat Dazzle wel en niet leuk vind, zij als 'oma' kan je dat vast wel vertellen.

Agnes

Hallo Bianca,

Het is net zoals Rianne als zegt: gewoon doen wat je zelf goed lijkt.
Wij hebben Pucky toen ze bij ons kwam eerst even een uurtje laten wennen aan haar kooi, en haar er toen eventjes uitgehaald.
Even knuffen en toen weer terug. Wel even steeds laten merken dat we er waren en veel praten.
Daarna steeds langer uit de kooi.

Je merkt zelf wel wat je valkje fijn vindt of niet, en daar ga je dan op in.
Het zal best lukken ;D
Veel succes!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.