4 augustus 2025, 13:41:46

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Rianne

Hey Gonnie,

mijn moeder zit nu naast me. Ik zal even neerzetten wat zij niet meer mag eten:
vlees en vleeswaren (ze neemt vis of Valess, of vleesvervanger, braden in olijfolie)
witbrood
alles waar witte suikers in zitten, dus dat is bijna alles. Ze neemt alleen producten van Zonnatura en bij de Reformwinkel vandaan.
geen koffie en thee, geen alcohol. Dus neemt ze die Bambuu koffie en kruidenthee. Alle dagen Rooibos (van reformhuis) en Brandnetel thee (zonnatura) mengen, is ontsteking remmend.
geen melkproducten (zij neemt magere melk en magere yoghurt, en 20+ kaas, mag eigenlijk niet)
geen boter, wel roomboter op brood.
veel fruit eten, en vers. Uit blik zit suiker in.
Ook neemt ze kalktabletten en catsclauw, ook Q-10 voor energie.
Lijnzaad eten voor de gewrichten.

Mijn moeder heeft autoimmuumziekte, Sjognen/SLE-like Disease.
Informeer even bij een reformhuis, ik weet natuurlijk niet wat voor soort jij hebt.

Dit was het wel zo'n beetje. :)

Mariska

Hoi Gonnie,

Wat erg voor je :'(
Ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan.
Maar ik kan jou beslissing heel goed begrijpen hoor ;)
Daar hoef je je niet rot over te voelen.
Je moet ook aan jezelf denken en als je het niet aan kan met je reuma, dan kan je het niet aan.
Ik hoop dat het in ieder geval een volgende ronde beter gaat.
Misschien komt het derde eitje nog uit.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ivy

Aaaa gossie wat zielig!
Natuur kan soms een beetje wreed zijn... Toch hoop ik dat de derde eitje wel goed gaat. Het is wel goed dat jij niks verwacht, want dan ben je minder teleurgesteld als het weer niet lukt.
Ik zal wel voor het kleintje duimen.
Sterkte!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

gonnie

13 april 2006, 09:45:19 #1758 Last Edit: 13 april 2006, 09:47:31 by gonnie
Hoi
Het laatste ei heb ik open gemaakt . en was voor een derde maar gevuld de rest was leeg.

ik heb het broedblok weggehaald, maar ik denk dat ik het er vandaag of morgen toch weer neer moet hangen , want ze wipwappen alweer sinds gister dat ik gezien heb.

Ze waren ook niet aan het broeden vanochtend waren ze er beiden af en gister ook al regelmatig , het ei viel steeds naar een
kant , zodoende wist ik ook dat het niks meer kon worden.
Volgende keer hoop ik dat het veel beter zal gaan, afwachten dus.

Rianne ,harstikke bedankt , ik heb fybromyalgi , dus iets heel anders, maar ik ga er wel wat mee doen, wie weet wat het scheelt.
Groetjes Gonnie

Mariska

Hoi Gonnie,

Wat jammer dat het niet gelukt is :(
Hopelijk gaat het de volgende ronde beter zoals bij zoveel.
Ik heb 2 eitjes weggehaald en 1 open gemaakt.
Die was voor 2/3 gevuld met eigeel/dooier en verder niks.
Morgen en overmorgen haal ik de andere 2 weg.
Misschien mogen we de volgende ronde weer samen doen en gaat het dan wel goed bij ons allebei ;)
Ik hoop het!!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ankie

Hoi Gonnie

Triest dat het dit keer niet gelukt is .
Ze hebben in ieder geval een keer kunnen oefenen en leggen kan Indy wel !!! Hopelijk weten ze de volgende keer ook hoe ze de rest moeten aanpakken ! Duidelijk is dat ze er dus nog even niet aan toe waren !! Maar het is en blijft heel sneu !!!

Groet van Ankie

bobbie

Hoi Gonnie,

Triest dat het niet is gelukt. Bij mij ook het eerste nestje niet. Het lijkt wel of ze daarvan leren, want het 2e nestje (behalve de startproblemen betreffende  de albino) ging wel uitstekend.

Wel heb ik gemerkt dat als ik het krachtvoer niet nat maakte, ze het niet namen. Toen ik het (behoorlijk) nat ging maken "vraten" ze ervan om het te voeren. Ook ververste ik het 3 keer per dag. Ik heb er in de afgelopen weken 2 1/2 kg doorheen gejast ::). :)

Ik hoop dat je volgende nestje wel lukt.

Heel veel  succes. Ook succes met de tips van Rianne en haar moeder.

Groetjes, Nel :)

gonnie

Hoi
Nel , bedankt
Ik wil nog proberen even te wachten Indy is nu over zo`n paar dagen pas een jaar , ik denk zelf dat ze te jong was nog.maar ze wipwappen wel althans ze proberen het , maar het lijkt er op dat ze het niet meer kunnen , want frans zit steeds scheef op indy, en zijn staart gaat alle kanten op behalve de goede, zodra ik merk dat het weer echt er van komt hang ik het broedblok weer neer.
Groetjes Gonnie

bobbie

Citaat van: gonnie op 14 april 2006, 16:56:06
Hoi
Nel , bedankt
Ik wil nog proberen even te wachten Indy is nu over zo`n paar dagen pas een jaar , ik denk zelf dat ze te jong was nog.maar ze wipwappen wel althans ze proberen het , maar het lijkt er op dat ze het niet meer kunnen , want frans zit steeds scheef op indy, en zijn staart gaat alle kanten op behalve de goede, zodra ik merk dat het weer echt er van komt hang ik het broedblok weer neer.
Groetjes Gonnie

Wij gebruiken de Pil, hun doen hun anti-conceptie op die manier. ;D ;D ;D

Groetjes, Nel ;D

gonnie

Hoi nel
Dat is een goeie , maar ik heb toch wel sterk het gevoel dat ze het niet eens zijn met mijn keuze, ze roepen de hele godsganse dag, je wordt er echt niet goed van , en mijns inziens komt dat doordat ik het broedblok er af gehaald heb.
Groetjes gonnie

gonnie

Hoi
Nou het broedblok hangt weer, er zat indy echt een ei dwars, gistravond hebben we het broedblok om 21.00 neergehangen en vanochtend zat er al een ei in , maar hier geloof ik niet in , ik denk niet dat het bevrucht is , maar ook vandaag overdag komt indy niet uit het broedblok, terwijl normaal frans overdag broeden.
Maar ze hebben wel weer goed gewipwapt. ;D
Groetjes Gonnie

bobbie

Hoi Gonnie,

Spannend.  :D :D :D

Ik hou het in de gaten hier.

Groetjes, Nel :)

Caroline

Hé Gonnie,

Spannend weer een ei, we gaan weer hopen dat het allemaal een keertje goed gaat komen bij Fransje en Indy.  :D

Groetjs van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Deze keer gaan we er gewoon weer voor. Duimen!

Rianne

Hoi Gonnie,

wie weet! Ze paren meerdere keren per dag, Frans zal toch wel eens raak mikken? ;D