19 juli 2025, 23:54:31

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Lin

He Gonnie,

Nou nog even en je kan al afbouwen met je voedingen. Want als er nu al telkens zaadjes worden gegeten gaat het hard. Wel lastig he als je er sochtends zo vroeg uit moet (7 uur) om te voeren als je er nog niet uit hoeft. Maar ja dat hoort erbij.
Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi Lin

Om er vroeg uit te gaan voor zo`n lieverds  , er is niks waar ik momenteel zo graag voor uit me bed kom , Indy eet eigenlijk niet zo heel veel pap ,een theelepeltje aangevuld met warm water , volgen mij duurt het inderdaad niet zo lang meer voordat ze helemaal op zaad over gaat , ze ligt na de pap lekker knisperend tegen me aan , en met frans lijkt het zo samen iets beter te gaan, ze zitten natuurlijk apart in kooien , Indy kan nog niet vliegen , ze oefend wel .

groetjes Gonnie

zazoe

Hee Gonnie!

WAT LEUK DAT INDY ER AL IS!!! ;D
Kan niet wachten op de foto's, ben erg benieuwd naar de mooie dame. :)

En Frans moet gewoon even wennen, is niet niks, ineens een soortgenoot erbij!
Gewoon geduld hebben, dan komt het vast wel goed, hij kan zo'n lekker ding toch niet weerstaan. ;)

boezempje

hai gonnie

nou ben super blij voor je dat je indy een mooi en lief valkje vindt en ik hoop dat je lang van haar mag genieten,
ik hoop ook dat het poorje snel beter wordt en dat het niet erger wordt maar we houden contact,
ik wil je bij deze bedanken voor je bloemen bon en ik zal er zeker een mooie bos voor kopen,

gr essie

Karin

Gefeliciteerd met Indy Gonnie ! Het zal vast een prachtvalkje zijn en we kijken uit naar de foto's.  Ik maak me alleen wel een klein beetje zorgen omdat Indy nog aan de pap zit. Helaas geeft dit vaak problemen, zeker bij mensen die niet ervaren zijn met pap geven.  Maar ik neem aan dat Essie je met raad en daad bij staat  ;D en zodra er iets mis is ze je wel helpt. Tja, je ziet helaas regelmatig op het forum noodkreten over valkjes die aan de pap zitten en het uiteindelijk niet halen, dus je moet ons niet kwalijk nemen dat we ons meteen een beetje zorgen gaan maken. En als je vragen hebt.... gooi het er maar uit hoor ! Er is altijd wel iemand die je wil helpen ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gonnie

Hoi  Essie en Kazoo en allemaal

Indy heeft vanochtend , wenig pap gegeten ik heb ze gewogen , ze is 85 gram na de pap , en ze eet volgens ons toch ook wel zaad , vanochtend zat frans ons te klieren onder de pap en indy zat toen meer op frans te letten dan op haar eten , dus strakjes blijft frans in de kooi en krijgt Indy op d`r gemak de pap , meestal slaapt frans rond die tijd , dus hij ziet dat dan ook niet , ze is levendis genoeg , en haar pootje is niet meer zo blauw , de teentjes zijn niet meer dik , dus heb goede hoop.

Groetjes Gonnie

Karin

Wat fijn dat het beter gaat met haar pootje ! Ik hoorde laatst ook van iemand dat een jong van haar last had van het ringetje, die was waarschijnlijk een maatje te klein  :o Gelukkig was ze er ook snel bij, want het zou niet het eerste valkje zijn wat een pootje moet missen  :(

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gonnie

Hoi Allemaal

wat een verassing Indy kruipt helemaal omhoog in d`r kooi , oooooo ;D fantastich dat wil zeggen dat ze minder last heeft van haar pootje  , de teentjes zijn niet meer dik maar haar pootje is nog wel dik , maar niet langer meer blauw ,zal wel blij zijn als het helemaal in orde is hoor , ze fladdert ook al lekker , geweldig.

Groetjes Gonnie

boezempje

hai gonnie

ben super blij ermee dat het een stuk beter met indy gaat,
dat ze klimt is al heel wat,is ze ook nog zo super lieff of niet??
ik vondt het een scheet hoor,

gr essie

gonnie

Hoi Essie en allemaal

Ja, hoor super lief , de pap is niet meer haar favoriete hapje , dat zijn nu gewoon de zaadjes , had een klein bakje op tafel gezet , ze deed niks , frans liet even zien hoe het moest , met sucses ze ging meteen mee doen , ze weegt wel 5 gram minder dan gister maar toen had ik ze s`middags pas gewogen voor het eerst , dus straks nog een keer.ze zit nu zo lekker tegen me aan , echt een baby nog .ik ben er zo blij mee dat ik nu twee valkjes heb .

Groetjes Gonnie

zazoe

Hoi Gonnie,

Fijn om te horen dat het daar goed gaat,
geniet maar van ze!

Ik ben het helemaal met je eens, valkjes zijn het leukst met een soortgenootje erbij. :)

Anita1

;D hoi hoi gonnie,
ik heb dat hier ook hoor.
smorgens willen ze de pap als 1ste niet meer.wordt steeds minder zeg maar.
smiddags willen ze nog wel.
en savonds ook.
maar beau is nu 5 dagen en 1 week,en die eet ook alles al zelf.
die kan ook al mooi vliegen.
dus een rappe tante.
ben blij dat het goed gaat met indy.en met fransje gaat helemaal goed komen.die zal ook wel een beetje jaloers zijn in het begin.
had ik met jippie ook en de jonkies hier.
daar wennen ze wel aan.
groetjes anita

Kirsten

Hoi Gonnie,

Kom ik even niet en heb je je kleine schat al :D
gefeliciteerd met Indy en ik ben ook benieuwd naar de foto's

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

gonnie

`Hoi Allemaal

jeetje ze ,ze heeft gevlogen , da`s effen schrikken , had ze op tafel staan en ze begon te fladderen , toen zat ze weer gewoon en ineens vliegt ze weg , bof tegen de vitrage , ze valt zachtjes neer , niks aan de hand , weer op tafel en ja hoor twee rondjes door de huiskamer, ze dacht te kunnen landen op een palm , maar dat had ze verkeerd ingeschat , beland ze natuurlijk op de grond , nu maar even niet meer.

Anita
Vallen ze bij jou ook af als ze zelf zaad gaan eten ?
En moet ik het eivoer malen ?

Groetjes Gonnie

zazoe

Hee Gonnie,

Dat afvallen kan ook komen doordat ze nu wat actiever wordt; vliegen, klimmen ed.