3 augustus 2025, 13:30:53

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Lin

Hey Gonnie,

Misschien is kortwieken inderdaad een optie dan. Maar wat een gedoe een virus dus. Je zal ons wel gemist hebben  ;D

Fijn dat het weekend van Gwenda en vriend goed gegaan is. Wanener gaan jullie weg?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi
Wij gaan het laatste weekend van juli ,een weekendje Emmen , met uiteraard een bezoekje aan die prachtige dierentuin.
Hier nog even een foto`s van een paar slapende valkjes.

Lin

Hey, leuk naar emmen. ik wil deze week ook nog even weg waarschijnlijk gaan we naar rotterdam. Lief die twee te slapen (niet flitsen hoor  ;D)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ankie

Hoi Gonnie

Wat een lieve foto van je 2 schatjes ;D. Lekker rustig he,als ze slapen?
Je gaat dus lekker een weekend weg ,heerlijk er even uit zijn.
Ga je met z'n 2tjes of met z'n alle? Mooie dierentuin ,Noorderdierenpark!!
Ed en ik gaan vrijdag samen weg , ik weet niet waarheen ,is een surprise ;D :D.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Ha Gonnie,

Fijn dat het "alleen" de computer maar was met een virus, en niet jij! Al ben je dan meteen knap onthand! Je ziet het, je wordt dan ook meteen gemist!  ;) ;D

Lekker zeg, een weekend naar Emmen. Het Noorderdierenpark met de vlindertuin is de mooiste dierentuin in Nederland, dus fotoooooooooo's (ik ben zelf een enorme vlinderliefhebster, dus maak je een mooie vlinderfoto voor mij?)

Leuke foto's van de valkjes! Ze staan er vrolijk op hoor!

Liefs,
Petra

gonnie

Hoi

Ankie, We gaan lekker met z`n tweetjes , en ik ga mooie forto`s maken is beloofd.
En wat spannend een verassings weekend, heeeel romantsche.
petra ,speciaal voor jou maar ik vlinderfoto`s

bobbie

Hallo Gonnie,

Leuke foto met je slapende valkjes. Weekeindje Emmen mmmm, niet verkeerd. Maak je veel foto's dan en plaats je er hier een paar? Lijkt me leuk.

Groetjes, Nel :)

Oeps, we waren allebei tegelijk aan het typen Gonnie  :D

Gerda

Hoi Gonnie,

Heerlijk een weekendje weg!! Misschien kom ik voor die tijd niet meer langs in je dagboek (niet omdat ik niet wil, maar ik heb het deze week erg druk - laatste werkweek voor mijn vakantie), dus bij deze wens ik je een romantisch en ontspannend weekend!!! Het weer schijnt mee te gaan werken, wel zonning, maar niet bloedheet!!

Ik ben benieuwd naar de foto's van dierenpark Emmen!!

Groetjes Gerda

gonnie

Hoi

Gerda, ik ga pas het laatste weekend van juli hoor , dus ik hoop je nog wel te treffen, bij me.

Ik ben echt wel blij want indy wordt weer tammer ,na een paar weken van ,blijf maar van me af en die schouder moet ik niet is ze momenteel niet weg te slaan bij me ,heerlijkik geniet volop van me lieve valkjes.

Maar wat ik onlangs in een dierenwinkel in Eindhoven zag ,echt heel triest, het is een winkel met voornammelijk vogels werkrlijk alle soorten, je kan het zo gek niet bedenken of het zit er ik denk dat er wel honderden zitten, en allemaal veel te klein behuisd ,en vies .

Zo zaten er in een kooitje van 30x30x30 twee valkjes de een sliep de hele tijd en de ander schreeuwde onophoudelijk, daarbij bleef zijn bek maar openstaan heel eng eigenlijk maar zeker niet bedreigend , ik had het valkje direct mee willen nemen maar mijn man wilde dat niet i.v.m ziektes, die andere bleef echt maar slapen niet te geloven , en erboven in zo`n zelfde kooitje zaten er twee die precies indy moesten zijn , maar ze zagen er ook al zo vreemd uit, net alsof ze constant besproeid werden, helaas kan ik ook daar weinig aan doen maar het laat me niet los ,eigenlijk zopu ik de inspectie er op af moeten sturen , misschien dat iemand hier een antwoord op heeft.

We hebben daar verschillende malen gekeken naar een konijn ,omdat ze daar het soort verkopen wat Gwenda graag wilde maar het stond  haar keer keer op keer niet aan ,ook allemaal aangekoekte ontlasting aan de kontjes vastgeplakt.

dus al bij al hier klopt dus duidelijk iets niet , maar ja doe ik er iets aan in mijn uppie of wat kan ik doen hiermee ??????
Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Wat naar he ,zo'n dierenwinkel?
Als ik het zou zien en ik zou echt vinden dat het niet kan zo zou ik toch de dierenbescherming bellen ,die weten ongetwijfeld wat je verder zou kunnen doen. Het zijn dingen die mij ook niet meer loslaten en er enorm mee zit dan.

Wat heerlijk dat Indy weer tammer is ,ik schreef al in ons dagboek net :niets zo veranderlijk als een valkje ;D ;D.

Groet van Ankie

gonnie

Hoi

Dat ga ik in iedergeval doen ga het straks na de boodschappen direct het nr opzoeken.

Groetjes Gonnie

gonnie

Hoi

Heb zojuist de dierenbescherming gebeld ,ik kreeg een hele vriendelijke meneer aan de telefoon ,en die vertelde dat helaas , het wettelijk wel mag zolang ze maar water en voer hebben en in redelijke schonen kooien zitten ,omdat het gaat om ,tussen haakjes tijdelijke behuisingen ,dieptreurig maar zo gaat dat dus.
Wel vroeg hij na even met hem gesproken te hebben het adres van de winkel , toen snapte hij wel dat ik belde ,ze hebben notabene al vaker een waarschuwing gehad, en al vaak adviezen ,en dat wil zeggen dat ze niet hoeven te doen wat ze adviezeren ,maar gewoon het advies krijgen , hij had me de lijst voorgelezen ,en zei me dat ze daar weer zeer binnenkort een bezoekje zouden brengen , want door meldingen , kunnen ze besluiten nog eens te gaan kijken, ze melden ook niet dat ze komen  van te voren dus dat is een goede zaak.

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Goed gedaan van je!!!! Meer kan je gewoon niet doen.
Wat dat betreft mag er hier nog wel wat veranderen. Maar jij hebt in ieder geval je best gedaan  :D :). Ik ben trots op je ;D ;D.
Groet van Ankie

Ivy

Hoi Gonnie.
Wat een verhaal! Wel goed gedaan. Ik vind het best jammer dat het nog steeds mag - de winkeliers kunnen moeilijk onder controle gehouden worden en velen kijken alleen naar de winst. Eigenlijk zou het verboden moeten worden om levende dieren te verkopen en dierenwinkels zouden alleen op bestelling moeten werken. Dan gaat elke beestje meteen naar zijn nieuwe baasje toe zonder dat ie eerst weken in een gevangenisachtig omgeving moet zitten!
Ik hoop dat de winkel bij jouw wel gedwongen zal zijn om beter voor zijn beestjes zorgen. Vogeltjes zouden niet gekocht moeten worden omdat mensen ze zielig vinden maar omdat ze mooi en lief zijn!
Jij hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon en ze hebben alles aan jou te danken als hun omgeving verbeterd!
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

gonnie

Hoi
Nee dit is te veel eer , ik heb alleen even een belletje gedaan ,das alles,trouwens er zitten 1000 vogels dat zei die meneer ook nog even ik zei voorzichtig enkele honderden ,maar hij zei 1000,erg hè

Groetjes Gonnie