Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

hoi meiden,

bedankt voor jullie medeleven. Het valt idd niet mee maar je gaat toch door. Ik moet trouwens wel want met een dochtertje kan je ook niet denken ik doe het niet meer ik kruip nu in een hoekje en bekijk het allemaal maar.
Uiteindelijk word ik hier ook weer sterker van en ik vind de kracht om door te blijven gaan bij mijn dochtertje en mijn lieve diertjes.
Abu en Zazou zitten tegewoordig alleen maar te knuffelen zo lief :-*. Heb geen enkele keer meer gezien dat zazou het zat werd en een knauw gaf. En abutje gaat nu echt goed fluiten.
Hij begint met een net alsof ie de hond roept fluitje gevolgt door het bouwvakkers fluitje. en dan zo vaak mogelijk zo grappig. Vanaf morgen ga ik er maar een melodietje bij verzinnen kijken hoe lang het duurd voordat ie dat oppakt.
Ik dacht aan het melodietje van de olifant uit de rolo reclame of het melodietje van de theme van the a-team. Zal mij benieuwen want hieruit komt.

greetz Angelique en de kippekoppies ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Het klopt inderdaad dat je er alleen maar sterker van wordt ik ben een aantal jaar met mijn dochtertje alleen geweest en ondanks dat je het liefst in je bed zou willen blijven liggen, kom je er toch uit en gaat je dag gewoon verder.
Hoe gaat het verder met je dochtertje en hoe pakt ze het op dat haar oma erg ziek is?

Ben blij dat abu en Zazou je kunnen opvrolijken,.het zijn ook schatten :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Angelique,

Triest dat je oma zo schommelt, dat zet jullie allemaal ook steeds weer in andere emoties hetgeen supervermoeiend is.

Fijn dat het beter gaat met het oogje van Abu en heerlijk dat ze allebei zo met elkaar kroelen. Ik ben het met Kirsten eens dat je er geen halszaak van moet maken. Je hebt momenteel wel wat anders aan je hoofd en je kan het later altijd nog proberen als je dat wilt. Wel dan de pellets in de diepvries bewaren anders gaan ze bederven.

Als het mijt zou zijn kan je het inderdaad met vaseline insmeren zoals Bianca zegt. Is een stuk goedkoper dan de dierenarts. Je 2e druppel hoef je niet te betalen denk ik, dat zit bij het eerste consult in.

Sterkte met alles en geniet van je vogels en je dochter. Probeer zoveel mogelijk bij te tanken, des te langer hou je het allemaal vol.

Groetjes, Nel :)

angelina

Citaat van: Kirsten op 13 november 2005, 21:00:53

Hoe gaat het verder met je dochtertje en hoe pakt ze het op dat haar oma erg ziek is?

Ben blij dat abu en Zazou je kunnen opvrolijken,.het zijn ook schatten :-*

Groetjes
Kirsten

Hoi Kirsten.
In dit geval is het mijn oma en gelukkig heeft mijn dochtertje er niet zo heel veel last van.
Zij is een paar maanden geleden wel haar eigen oma verloren( moeder van mijn ex) en dat heeft ingeslagen als een bom. Alleen wanneer ik zeker weet dat miijn oma zich goed voelt neem ik haar mee want ik wil voorkomen dat zij teveel ziet.
Vandaag was heel gezellig toen we daar waren. Oma was goed bij en de hele familie was bij elkaar. Positief gevoel dus. In dat huis heb je van die grote gezamelijke woonkamers en in iedere woonkamer staan wel 1 of 2 vogels. Zowel valkparkieten als gewone parkieten. De valkparkiet van vanmiddag liep samen met mijn dochtertje een behoorlijk show op te voeren en dat was zo leuk om te zien. Nog veel leuker al die oude mensjes vonden het helemaal te gek.
Je snapt het al dochter lief moet vaker mee om de oudjes te laten lachen.

Hoi Nel,

Ik denk idd dat ik het hele pellets gedoe maar even in de vriezer leg en er weer eens aan begin als we wat verder zijn.
Dat 2e druppeltje zit idd bij het eerste consult inbegrepen. Gelukkig maar want dit was al een duur grapje.
Dat van die vaseline ga ik zeker onthouden want dat scheeld enorm in de kosten mocht het een keer wel zo zijn dat een van de 2 mijt heeft.
Jij ook bedankt voor je medeleven.
Wel fijn om zo af en toe ff je verhaal te doen en te merken dat er mensen zijn die het goed met je voor hebben. Maakt het des te bijzonderder dat ik eigenlijk alleen jou en bianca ken maar dat het wel een warm gevoel geeft als iemand reageerd op je verhaal.

Greetz, Angelique

Love birdies

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Hoi Angelique,

Lachen is het best medicijn zeggen ze weleens,. dus ik denk inderdaad dat je dochter vaker mee moet. Zo te lezen heb jij er ook van genoten,.daar kan je weer wat energie uithalen denk ik,.
Zorg goed voor jezelf en je weet ons te vinden.

Groetjes
Kirsten

angelina

Vanmorgen heeft Abu het 2e druppeltje gekregen.
Ik had hem van de week al officieel genezen verklaard.
Ik heb zijn oogje 3 dagen lang schoongemaakt met koudgekookt water en binnen no time zag zijn oogje er weer helemaal goed uit.
Allebei de birdies zitten lekker in hun velletje en dat merk ik heel goed aan Zazou.
gisteren kreeg ik haar zover dat ze vanaf het gordijnstokje op mijn VINGER stapte.
Een uniek moment want die vinger schijnt ze toch wel veel enger te vinden dan mijn hele hand.
Vanaf die vinger wel gelijk via mijn arm naar mijn schouder maar we zijn weer een stapje verder.

Greetz,
Angelique

Love birdies

bobbie

Goed zo Zazou, ga zo door :D

angelina

hallo,

Alweer een tijdje niks geschreven.
Heb heel veel dingetjes laten liggen vanwegen mijn oma en opa.
Die situatie is nog steeds rustig en ik durf er nu ook een klein beetje rustiger onder te worden. :-\
En ja als je dan tot rust komt dan ga je jezelf pas echt voelen he. :(
De afgelopen week ben ik alleen de hoognodige verplichtigen nagekomen en verder heb ik ervoor gezorgd zoveel mogelijk thuis te zijn.
De birdies hebben heel veel aan elkaar maar de gezelligheid van mensen in huis kunnen ze ook duidelijk meer dan heel erg waarderen. :D
Ik heb uren met ze gezeten voor het raam.
Zazou eindeloos vaak laten opstappen op mijn vinger en dat gaat nu echt zoden aan de dijk zetten. :)
Vanmorgen was ze er een stuk rustiger onder en die 2 vinden het heerlijk om op mij te bivakeren terwijl ik voor het raam sta. :P ( ik ook hoor)
Vanaf de kooi stapt zazou niet op maar dat komt misschien wel als ze het eenmaal helemaal doorheeft. Ze durft nu zo af toe weer een ff die volume knop op 10 te zetten vooral als ze zo voor het raam zitten en een paar meeuwen voorbij zien komen. :o
En sinds 2 dagen heeft ze het sávonds helemaal gevonden.
Haar schaduw! :P
En die is zo lief( die schaduw) hihihi ;D :P
Grappig om te zien dat ze dan probeerd te knuffelen met eigenlijk de muur.
Ze komt een beetje meer los in het uithalen van boevenstreken en dat is natuurlijk leuk om te zien want streken die voor Abu gewoon zijn zijn voor Zazou toch wel grappig/apart en soms zelfs verbazingwekkend. :o

Abutje heeft sinds een nieuwe tik ontwikkeld :P.
een leuke lieve schattige tik maar soms een klein beetje irrtiant. :-\ :-*
Abu en Zazou zijn echt wel verliefd alleen denk ik dat Abu meer verliefd is op Zazou dan andersom. :-*
Tot frustratie van mijn macho manntje hier.
Hij zingt voor haar, hij brabbeld voor haar, hij doet het bouwvakkersfluitje zo dicht mogelijk bij haar zodat ze echt niet kan missen dat hij het allemaal voor Zazou doet. :-*
Soms gaat ie in machostand voor haar staan en dan roepen zoals ie ook mij roept als ik de kamer uitloop.
Zazou doet net alsof het haar allemaal niks doet en komt alleen waneer het haar uitkomt en niet anders. :-\
Daarom heeft Abu besloten om haar snachts te gaan wekken.
Vanuit volledige slaapstand gaat meneer ineens zitten roepen,fluiten en op allerlei manieren aandacht trekken.
Vervolgens zie je eerst Zazou kijken zo van jij bent echt gewoon gek. ::)
En uiteindelijk geeft ie het op na een kwartiertje en slaapt dan ook onmiddelijk weer.
De eerste 2 keer was het grappig omdat ik nog wakker was ( hij begint tussen 1 en 2 uur s'nachts) maar de afgelopen 3 keer lag ik echt al op bed en toen vond ik het wat minder. :(
Kan die lieverd niks aan doen want die wilt gewoon Zazou voor zich winnen  :-* :P maar ik hoop dat die tik net zo plotseling vertrekt als ie gekomen is. ;)
Nou dat was het weer voor even ik zal vanavond eens kijken of ik er weer een paar foto's op kan zetten.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

Riny

Hoy Angelina
Wat heb je dat allemaal leuk opgeschreven de belevenissen van je valkjes.
Vooral het knuffelen met de schaduw.
Ik hoop dat je nog vele mooie jonkie's gaat krijgen van Zazou en Abu
Groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Angelique,

Leuk weer wat van je te lezen.
Klinkt goed allemaal wat Zazou betreft, leuk joh. Gaan je inspanningen eindelijk vruchten afwerpen. :D

Als je het 's nachts goed donker hebt in je woonkamer dan zal Abu niet gaan fluiten als het goed is, kan jij tenminste goed slapen, heb je hard nodig.

Ik maak de vogelkamer 's avonds ook flink donker. Daarom heb ik ook donkerblauwe gordijnen gekocht.
Wel heb ik een nachtlampje aan. Desondanks hoor je ze niet 'snachts, heerlijk :)

Veel plezier met de boefjes. En zorg goed voor jezelf, jij bent de enige die weet wat je nodig hebt.

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Hoi Angelique,

Wat fijn dat het rustig is omtrent je oma en opa,.Kan jij inderdaad even wat tijd voor jezelf nemen. Wat je schrijft is zeker zo,. dan komt het er eigenlijk pas uit en dat is niet makkelijk.
Zazou gaat idd goed zeg, super! en de aanhouder wint he :D
Ik kan me overigens goed voorstellen dat je niet op een fluiter zit te wachten s'nachts. Ik denk ook dat het misschien net te licht bij je is in huis, kan dat?
anders een handoek ofzo over de kooi?

Groetjes
Kirsten

angelina

hoi hoi,

Ik geloof niet dat het te licht in de woonkamer is s;nachts. Er brand nog 1 lampje heel flauwtjes en die staat bovenop de compkast zodat ze net genoeg licht hebben mochten ze het nodig hebben.
Maar ik ga er toch even een andere oplossing voor zoeken.
Zo zelfde nachtlampje als bij mijn dochtertje of zo.
Abu is de afgelopen 2 nachten stil geweest. Ik denk dat het aandacht trekkerij naar Zazou toe is en dat hij  het nu maar opgeeft want het zet toch geen zoden aan de dijk. Hij krijgt niet wat ie wil. Ik heb ook door dat hij het alleen maar doet als Zazou een eindje bij hem vandaan zit.
Dan gaat hij er helemaal naartoe om zichzelf te laten horen. Dit gedrag vertoont hij overdags ook.
Voorlopig is hij dus weer eventjes stil.
Hij is wel een grote sjago als hij na 8 uur sávonds aangehaald wordt of als Zazou hem per ongeluk stoort tijdens het slapen.
Een klein fel opdondertje die op dit moment ook echt de vent ik huis/kooi is want zazou heeft bijna niks meer te vertellen. Maar zo eens in de zoveel tijd wordt ze het zo zat dat ze ff een flinke knauw geeft en dan weet Abu zijn plaats weer.
Ze zijn nu al weer een paar uurtjes in diepe rust. Zelf de kooi ingeklommen rond een uurtje of 7 en om half 8 lekker op stok ( hopenlijk tot morgenochtend) ;)

greetz angelique

Love birdies

angelina

Hallo allemaal,

Hier nog even wat fotootjes, want dat was ook alweer een tijdje geleden.
Er zitten er een paar tussen die niet zo heel helder zijn maar dat komt omdat ze sávonds geschoten zijn en hoewel mijn foontje toch wel hele mooie foto's kan maken wil het als het donker wordt toch wat minder zijn qua kwalitieit.

Hey jij hebt een nieuw hangertje aan je telefoon die vind ik wel errug mooi ff van dichtbij bekijken.

Samen op de uitkijk wie er binnen komt nadat de deurbel is gegaan.Wij zijn echt niet nieuwschierig hoor!!! ;D

Pretty girl

Macho boy

:-* :-* :-* jes van mijn knuffelkontjes
Greetz Angelique

Love birdies

angelina

FOTO'S      FOTO'S       FOTO'S      FOTO'S       FOTO'S 

Zie hieronder Zazoutje die altijd zo alert wilde zijn en blijven dat ze nooit maar dan ook nooit met haar kopje in d'r veren sliep.

En ook het balkonnetje is erg intrek

Zo zie je alles eens vanuit een ander oogpunt

Hey wat zie ik daar nou staan?

Love birdies