Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Citaat van: Bianca op  5 juli 2005, 21:02:26
Normaal zou dat geen punt zijn maar ik ga zaterdag naar SENSATION in de arena en dat duurt tot 7.00 uur
's ochtends dus overdag is een probleem maar zou je dan om 20.00uur kunnen komen?
dan ben ik denk ik wel wakker............hihihihihihihiihihihi

Bianca

Hoi Bianca,

Ik vrees dat het voor mij sávonds een klein beetje moeilijk gaat worden weet niet of je ergens volgende week s'middags nog een gaatje vrij  heb? Ik hoop het wel en anders ga ik ff kijken wat ik kan regelen.

Citaat van: Gerda op  5 juli 2005, 22:55:01
Bedenk goed voor je gaat hoor Angelina,

Toen ik Grisha ging bezoeken, moest Paul me bij de deur foullieren. Ik wilde haar eigenlijk meteen meenemen.
Ja als je ze eenmaal in handen hebt gehad....*zucht*

Nee hoor, gewoon lekker gaan. Heerlijk om je kleintje in levende lijve te zien!!!

(Maar er schuilt wel waarheid in mijn betoog!!!)

Groetjes Gerda en veel plezier bij Bianca!
Hoi Gerda

Ik geloof je gelijk ik smelt nu al helemaal al ik die keine op de foto bekijk dus dat kan alleen nog maar meer worden op het moment ik hem vast gehad heb en alleen wegga.
Maar gelukkig duurd het niet zo heel lang meer voordat ie naar huis mag.

Citaat van: bobbie op  5 juli 2005, 22:58:41
Hoi Angelique,

Tjonge, wat een ontwikkelingen betreffende Zazou. En nog een nieuwe valk ook en wat voor één :-* ! Wat een lieverdje om te zien zeg.

Leuk dat het zo goed gaat met Zazou, ook heel leuk hoe je er over schrijft. Je hebt een leuke stijl van schrijven, leest lekker ;).

Ik blijf het volgen Angelique, er bestaat natuurlijk een grote kans dat ze ooit bij me logeren dus wil ik er van alles over lezen ;D

Groetjes, Nel :)

Ja gaat goed hier en idd ik zou ze graag bij jou zien als ik er een keertje tussen uit ga. Er staat nog niks op de agenda( en dat terwijl ik normaal ieder jaar ga) maar je weet maar nooit misschien wel ff tegen het eind van het jaar. Dan weet ik dat ze bij jou goed zitten.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

ann_dam

Hoi Angelin,

Nou wat een gebeurtenissen. Ik vind het heel erg leuk om te lezen dat Zazou weer een beetje los komt!! Ik ben echt heel erg blij voor je. :D

Abu is echt een schatje, ik hoop dat ze Zazou wat aansteekt zodat er wat rust in de tent komt :D

En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe kooi!! Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's van je nieuwe kooi!!! De foto's van Zazou zijn echt geweldig. Ik ben er helemaal weg van, zo nieuwsgierig als hij in de camera kijkt :D

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Bianca

8 juli 2005, 12:46:03 #107 Last Edit: 8 juli 2005, 13:20:55 by Bianca
hey angelique
ik heb dinsdagmiddag wel vrij, dan zou het evt. kunnen.
Laat maar horen.
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Oke ik ben ff niet geweest en ik heb gelijk een avond nodig om mezelf helemaal up to date bij te brengen over het wel en wee van al die lieve valkjes. :o Wel leuk hoor je zal mij niet horen klagen. ;D Maar dat zal zo voor iedereen hier wel een beetje gelden denk ik.

Goed ff een up to date over Zazou.
Mijn dochtertje( melanie) is vakantie vieren bij haar papa.( 2 weken :'( )
Daagjes weg en zo. Erg leuk voor die kleine alleen wel errug stil voor mij. Ben altijd met haar samen en ze is en lekkere kwek dus als ze er dan niet is dan kan je je wel voorstellen dat het eng stil is in huis.
En Zazou vind dat geloof ik ook. :-\
In het begin leek ie ff van de rust te genieten want een meisje wat altijd heel erg aanwezig is kan ook weleens niet leuk zijn als je een valkje bent. Maar nu is zelfs Zazou er een beetje stilletjes van. Het is al niet zo'n grote ondernemer maar nu zit ie eigenlijk alleen maar een beetje stilletjes in of op zijn kooi. Laat zich als ik uit bed kom wel ff goed horen en na de begroeting is het dan weer over. Als ik eenmaal koffie gezet heb zet ik de kooi open en klimt meneer bovenop zijn kooi. Om verder daar een beetje te knagen aan het kattegras of de knabbelstok. In gehele stilte :-\. Zou ie Melanietje missen ???
Zijn ochtend schreeuw sessies zijn inmiddels helemaal gestopt( gelukkig) Maar als ie zo stil is begint het bijna eng te worden. Zo stil was ie de eerste dag nog niet eens toen ik hem kreeg. Ik denk dus toch een lichte vorm van heimwee naar mijn dochtertje :'(. Soms probeer ik een beetje leven in de tent te brengen en zet dan zijn liedje op. ( ja ja Zazou heeft een liedje) ;D En dan laat hij zich horen met de volume knop op 10. Hoort hij mister loneley van Akon( top 40 nummer) dan gaat ie ff uit zijn dakkie :P. Zolang hij dat nog doet neem ik aan dat het nog oke is met hem. Hij poetst zich lekker ong de hele dag door. Is verschrikkelijk in de rui (veertjes sparen voor Melanie is ze gek op). Rekt en strekt zich ook nog en zit niet bol dus het zal allemaal wel loslopen.
Nou dat was het weer voor even.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

ann_dam

Het is dan toch wel lief dat hij blijkbaar zo gehecht is aan je dochter!!! Het is wel vervelend natuurlijk voor jou dat het dan zo stil is in huis! Zelfs Zazou houdt zich rustig ;)

Wel mooi dat die ochtend schreeuwsessies gestopt zijn!! dat zal je wel een heleboel schelen. ik ben bang dat mijn valkje er nu net mee gaat beginnen *zucht*

Nou geniet nog maar even van de rust :D

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


bobbie

Hoi Angelique,

Och, arme jij. Stilletjes in huis zonder je dochter. En dan ook nog eens een stille Zazou. Je weet niet wat je overkomt.

Als een vogel in de rui is kunnen ze ook weleens stiller zijn maar ik denk toch wel zoals ik je hoor dat ie Melanie mist hoor. Wel een leuke gedachte, toch?


groetjes, Nel :)

Lin

Hey Angelina,

Alleereerst wat een schatje is Abu. Je krijgt wel de allerliefste fotos zeker om te zorgen dat je niet twijfelt. Maar heel leuk dat Zazou een vriendje krijgt. En je hebt ook leuke fotos van Zazou gemaakt zag ik. Maar die is dus heelmaal verslaafd aan kattegras? Ik denk dat ik dat ook maar eens moet kopen. en volgens mij mist ie Melanie heel erg.  Maar ik denk dat jij nu wel meer tijd met Zazou kan doorbrengen en dat zal ie ook wel fijn vinden. Nog even en dan is Melanie weer terug.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Citaat van: bobbie op 10 juli 2005, 21:39:28

Och, arme jij. Stilletjes in huis zonder je dochter. En dan ook nog eens een stille Zazou. Je weet niet wat je overkomt.

Als een vogel in de rui is kunnen ze ook weleens stiller zijn maar ik denk toch wel zoals ik je hoor dat ie Melanie mist hoor. Wel een leuke gedachte, toch?



HOi Nel.

Het valt idd een beetje tegen zo lang zonder kind en dan ook nog eens een stille vogel :'(. Zazou is super in de rui nu dus ik loop heel de dag veertjes te rapen. Wel leuk hoor om die kleurs verandering te zien. Vandaag werd meneer weer eens een beetje actief :o. Hij nam zowaar het risico om van zijn kooi naar de bank te vliegen en daar lekker op de rugleuning te blijven zitten :). Eerst wat onwennig maar toen hij door kreeg dat hij door de gordijnen heen toch een klein beetje kon zien wat er buiten gaande was ging hij er helemaal voor zitten. Misschien durft ie nu dan eindelijk een beetje los te gaan komen.

Citaat van: Lin op 11 juli 2005, 17:03:21

Alleereerst wat een schatje is Abu. Je krijgt wel de allerliefste fotos zeker om te zorgen dat je niet twijfelt. Maar heel leuk dat Zazou een vriendje krijgt. En je hebt ook leuke fotos van Zazou gemaakt zag ik. Maar die is dus heelmaal verslaafd aan kattegras? Ik denk dat ik dat ook maar eens moet kopen. en volgens mij mist ie Melanie heel erg. Maar ik denk dat jij nu wel meer tijd met Zazou kan doorbrengen en dat zal ie ook wel fijn vinden. Nog even en dan is Melanie weer terug.



Hey Lin.

Ik heb super lieve foto's gekregen en ben al helemaal verliefd op mijn kleine ukkie dus ik zal geen moment twijfelen. :-*
Hij ziet eruit om op te vreten. Kan ook niet geloven dat ie ook alweer zo gegroeid is binnen anderhalve week tijd. Van een klein hummeltje naar al een echt valkje. En zo mooi. :o
Zazou vind kattegras helemaal lekker en leuk. In het begin deed hij het alleen maar slopen maar nu knabbelt hij er toch wat meer aan. Dus ik geef het maar met mate dan weet ik zeker dat ie er niet teveel van binnen krijgt. Het aanzien alleen al als ie ermee bezig is is zo'n leuk gezicht ;D. Echt het proberen waard. :)

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

angelina

Hoi Hoi,

Nou hier ben ik weer met mijn eigen story. Het is idd ff stilletjes geweest rond de ontwikkelingen met Zazou maar hij had er duidelijk een klein beetje heel erg last van dat het beduidend veel en veel stiller in huis was zonder mijn dochtertje :'(. Nu begint hij weer lekker los te komen en heeft de afgelopen dagen al een klein beetje meer ondernomen dan normaal :). Hij kan zo af en toe zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en als hij dan na een half uur fladderen op zijn kooi ( hij houd vast) door heeft dat ie los moet laten( omdat met kooi en al opstijgen echt niet gaat ;D) vliegt hij richting bank.
De eerte keer dacht hij door de gordijnen heen te kunnen fladderen, maar dat werd al snel de grond in gedrukt dat dat niet ging lukken :(. Nu word zo heel langzaam de bank zijn favoriet :). Dan kan hij door de gordijnen heen naar buiten kijken en das zwaar interresant natuurlijk. :o

Een beetje stoer doen met je kuif hoord daar natuurlijk ook bij. Zo van kijk mij eens!!!


En toen na een poosje zat hij zo naar zijn kooi te kijken zo van ik wil terug maar ik weet niet hoe :-\. Dus ik dacht ik zal je helpen met het laddertje daar was ie nu wel aan gewent.
Eerst wilde ie het op een lopen zetten want ja alles wat dichtbij komt zonder dat je het zelf opzoekt is eng :o natuurlijk en daar zou je weleens door gepakt kunnen worden.
Maar hij heeft zulke lange nageltjes dat de vloer nu ook ff geen optie is om te vluchten  :(. Zelfs op de bank zat hij zo af en toe vast :(. Nou dan toch maar die ladder op moet hij gedacht hebben. :-\
Was eng hoor eerst fladderen en terug naar zijn stekkie op de bank maar na de 2e keer bleef hij zitten. :)
Ik besloot hetzelfde truckje als Nel uit te halen. Via het laddertje naar mijn schouder. Daar was hij eerst niet van plan om in te trappen maar na een kwartiertje en veel geklets tegen hem.
Gebeurde datgene waar ik eigenlijk al niet meer op hoopte    :o omdat hij zo zijn eigen leventje leid.



Gewoon gelijk op zijn gemak ging ie zich zitten wassen en poetsen. Ik mocht hem zelfs kusjes geven op zijn vleugeltje een mega doorbraak dus :-*. Na een tijdje was ie het zat en verkoos de grond boven mijn schouder maar jammer genoeg zat hij steeds vast dus was die ladder en mijn schouder toch wel een mooie oplossing.
Na een klein halfuurtje heb ik hem naar zijn kooi gebracht en nu zit ie apetrots te kwetteren. :D
Ben helemaal happy en trots. ;D

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Jeetje wat gaaf joh !!!! Wat zal je trots zijn. En gelijk foto's erbij, helemaal geweldig. 8)

Schitterend. Nu gaat het vast in een treinvaart allemaal. Regelmatig dit ritueel herhalen, dan komt ie op een gegeven moment vanzelf. Of als hij op de bank zit geen lekkers neerleggen maar zelf ook op de bank gaan zitten met lekkers in de buurt van je schouder, dus in je hand en dan wat hoger houden zodat ie er alleen bij kan vanaf je schouder. ;D

Goed hoor, hardstikke leuk voor je.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel,

Ben idd super trots op deze vooruit gang want ik was er deze keer niet echt opuit iets te bereiken met zazou ;D. En zo zie je maar dat het onverwachtse zomaar kan gebeuren. Hij heeft nu in ieder geval door dat hij niet bang voor me hoeft te zijn en dan gaat het waarschijnlijk idd wel voorderen met het tam maken. :-*

Goed nu het volgende probleempje :(.
Vanavond had ik mijn dochtertje aan de telefoon ;D.
We zaten gezellig te kletsen. Ik heb haar verteld voordat ze op vakantie ging bij haar vader dat er na haar vakantie een verassing zou komen :). Vandaag vertelde ik dat voor die verassing een naam verzonnen moest worden. :)
En ook dat ik er al eentje bedacht had. En wat denk je!
Hij is niet leuk zegt ze. :-[
Dus nu kan ik 2 dingen doen. Gewoon vast houden aan de naam Abu of toch nog maar op zoek gaan naar een naam die haar lekkerder in haar oortjes klinkt.
Dilemma ik weet het niet :-\. Volgens mij beter om op zoek te gaan naar een andere naam maar ja dat moet dan wel zonder melanie want als ik haar om een naam vraag dan zegt ze allerlei gekke naampjes die ook nog eens uit een zelf verzonnen taaltje komen. :(
Dan doe ik bij deze nog maar een keer een oproep.
Voor een mooie naam voor een witmaskertje.
Wie weet zit er iets tussen. :-\

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Inderdaad het beste denk ik, een naam die voor haar prettig is.  Tja...................

Ik ga verzinnen. Nu ga ik de comp uitzetten, morgen kom ik er op terug.

Groetjes, Nel  :)

bobbie

Zazou en Balou, is dat iets?

Groetjes, Nel  :)

angelina

Is een idee ik schrijf het even op en dan kan ik het met die kleine meid overleggen als ik wat meer namen heb.

Groetjes Angelique

Love birdies

Bianca

en die andere namen uit de lion king die ik voor je had opgezocht? komen die ook op je lijstje?

hey wel te gek dat het zo goed gaat met zazou, dat ie op je schouder zit toppie!

Groetjes
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.