Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Hoi Hoi.

Abu is een kleine ondernemer/ster.
Heeft al een klimactie ondernomen om lekker op stok te kunnen. Toen ik net kwam kijken keek hij/zij me echt zo aan van kijk eens heb ik ff gedaan. Het is zo'n droppie. :-*

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Rianne

Wat een schatje! :-*

Agnes

Wat een scheetje om te zien zeg! en zo te lezen is het nog een schatje ook!
Ben benieuwd of het gaat klikken tussen Zazou en Abu ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angelina

Hoi Hoi,

IK BEN ZO IN LOVE

Abu eet als een dijker( zo noemen ze dat toch???) Trekt zich er totaal niks van aan als ik naast de kooi zit terwijl het etenstijd is. Zo Sweet om te zien.
En is een grote kroelkont. Probeerde vanmiddag tijdens een zoensessie over te stappen van mijn vinger op mijn gezicht hahaha. Alles moet ook even geproefd worden want dat is reuze interresant natuulijk. Bril, neusvleugels, lippen, haren en mijn wimpers vond ie heel lekker. En vanavond hebben Abu en mijn dochtertje kennis gemaakt met elkaar. Ging vrij relaxt. Abu op mijn vinger en Melanie rustig een beetje aaien over zijn koppie en buikje. Ze hebben elkaar een kusje gegeven maar Abu moest haar ook ff proeven natuurlijk. En dat vond Melanie toch wel een klein beetje eng maar ze liet het wel gebeuren. Hahahaha. Vraag me alleen af of Abu nu al een keertje gedronken heeft en hoe lang ze zonder kunnen want na 28 uur moet hij/zij nu toch wel een keertje dorst krijgen lijkt mij.
Kan het gewoon zijn dat drinken ff niet belangrijk is na die verhuizing?

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Bianca

zoveel drinken ze niet, en ik zie het hier ook niet zo heel erg veel gebeuren, maar als het drinken bij het eten staat weetik bijna zeker dat hij het heeft uitgevonden........
Ik ben blij dat het zo goed gaat!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Christine

Wat een mooi valkej is abu echt waar echt om te zoenen :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

liza302

hoi angelina
heerlijke he dat kroelen
en hoe reageert zazou er op is hij nie een beetje jarloes ;)
is een lekker ventje om te zien
gr lisa

angelina

Hoi Hoi

Vandaag was een leuke dag voor mij en de valkjes. ;D
Vanmorgen heb ik Abu voor het eerst echt gehoord. Hij reageerde op Zazou zijn ochtendsessie. Zo sweet. :-*
Abu is een echte kroelerd :-*. Zo heerlijk rustig en zo anders vergeleken bij Zazou. Was een goede keus Bianca. ;)
een rustige en een drukkerd dan krijg ik waarschijnlijk de middenweg. :D
Vanmiddag besloot Abu voor het eerst een stukje te gaan vliegen. Hij staat tijdelijk in mijn slaapkamer dus de ruimte is niet al te groot maar toch kan hij lekker uit de vleugels( hahahaha). ;D
Moest natuurlijk alles ff ontdekken en waarom ook niet.
Hing een aantal keer in de gordijnen en lande als een prof op zijn kooi ;D. Ook een wandeling over bed mocht niet ontbreken. :-*

.

Zazou heeft al dagen in de gaten dat er iets anders is in huis maar weet pas sinds vanmorgen dat er nog een soortgenootje in huis is. De afgelopen week zit hij zit obesesief te poetsen en heeft geen moment rust.

Ook het vliegen word met de dag beter en hij vliegt regelmatig een rondje door de woonkamer.
Maar vanmiddag trok meneer weer eens de stoute schoenen aan en zie hieronder het resultaat. :o

HMM INTERRESANT

FF VAN DICHTBIJ BEKIJKEN

WHO ARE YOU?

IKKE ABU EN JIJ??

Tja of deze acite een verstandige was weet ik niet, maar ik had het dan ook niet echt in de hand. :-\
Geloof dat beide valken er wel happy mee waren hoe onwennig de situatie in het begin ook was.
Ze zijn ineens allebei een stuk vrolijker.
;D
Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Lin

Hey,

Ik had al wel begrepen dat abu er was. Maar nog niet hier gereageerd. Wat een snoepie is het als ik het zo lees. Maar wat heeft ie een witkoppie. Heb ik nog niet eerder zo gezien. Fijn dat het zo goed gaat met Zazou en leuk dat je zoveel verteld en fotos plaatst.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Hoi hoi.

Abu is al aardig gewent. Roept als zazou roept maar laat zich verder nog niet veel horen.
Een ding is zeker het is een hartediefje :-*. Knuffelen en zoenen zijn echt een hobby van hem/haar. En dat is zo sweet.
Melanie is helemaal gek met hem. Totaal geen angst en deze foto is het bewijs. :o

Zijn ze niet lief zo saampjes? :-*

Ook Zazou doet steeds vaker een poging om vanuit de huiskamer een klein bezoekje aan Abu te brengen die in de slaapkamer staat. :D
En Abu vind dat reuze interresant en komt steeds een stukje dichterbij.Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt tussen die 2. ;)

Hey ben je daar weer? Gezellig.

Gisteren dacht ik te zien dat het ene oogje van Abu een beetje dikker was dan de andere en vandaag zag ik een duidelijk verschil. :-\
Hij lijkt er geen last van te hebben maar ik maakte me toch een beetje zorgen. Heb aan Bianca gevraagd wat ik het beste kon doen. 2 keer per dag met koudgekookt water afdoen  en die raad ga ik opvolgen. Ik slaagde er daarnet in er een foto van te schieten.

Hoop dat het snel beter is.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Wat een moppie is Abu,.en wat lief zo met je dochter, Ik geniet er ook zo van als mijn dochtertje van 3,5 zo lief met de valken hier omgaat.
Ik wilde je nog even een tip geven voor het geval je lenzen hebt,. Je kan nl ook lenzenvloeistof gebruiken om het schoon te maken. Werkt nl ook desinfecterend. Makkelijker in gebruik, want je hoeft niet te wachten tot het water afgekoeld is.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

angelina

Hoi Kirsten.

Bedankt voor  de tip. Ik draag idd lenzen dus dat komt mooi uit. Mocht ik een keertje  isgrijpen naar het water heb ik dat nog achter de hand. :D

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Bianca

Wat kirsten zegt is helmaal waar hoor, ik was het alleen weer even vergeten.
Ik hoop dat het snel over is, want het ziet er niet echt lekker uit!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Hey,

wat een lieve foto van Abu en je dochter. fijn dat ook je dochter gek is van abu. en ik hoop dat het oogje ook weer helemaal goed komt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Hoi Hoi.

Tussen Zazou en Abu lijkt het steeds een klein beetje meer te gaan klikken.
Als Zazou op visite gaat wordt Abu super enthousiast. En s'morgens roepen ze constant naar elkaar.
Abu lijkt het ook reuze interessant te vinden mij wakker te tjilpen. (hahahaha wel vertederent hoor). :-*
Dan komt er zo'n heel zacht roepje en dan vol verwachting kijken wat de reactie daarop is. :o
Zazou doet het tegenover gestelde die roept weer heel hard en zet dat kracht bij door te laten zien wie hij is.( door zijn kooi klimmen en zo). Mijn reactie vind ie geloof ik niet zo heel erg belangrijk dan want hij weet toch wel dat ik hem gehoord heb.
Maar hij weet wel steeds beter die volumeknop te vinden en laat nu ook regelmatig wat zachtere geluiden horen.  :)
Abu vind het maar niks als ik zijn oogje schoon wil maken. Hoe tam hij ook is hij probeerd er wel onderuit te komen.
Zazou zou me een harde knauw geven maar Abu vliegt gewoon weg. Vervolgens stapt hij gewoon weer op en dan begint het van voor af aan. Omdat hij zo'n sweetie is vind ik het weleens moeilijk om hem heel even in de houdgreep te nemen om zijn oogje schoon te maken :-\. Maar het moet.
En dan geeft ie ook wel op. En blijft hij gewoon op mijn vinger zitten terwijl ik zijn oogje af doe :D. De schat :-*. Het gaat de goede kant op want het vurige is er al af in ieder geval.
Ik denk dat hij een beetje kou op zijn oogjes gevat heeft toen ik hem op ging halen en meenam naar huis.
Hij staat verder niet op de tocht, maar ook zijn andere oogje ziet er niet helemaal normaal uit. Een klein beetje dikker dan normaal zeg maar. Dus ook het andere oogje doe ik 2 maal daags schoonmaken. Als ik dan zo bezig ben met Abu bedenk ik me weleens dat ik blij ben dat ik zoiets nog niet aan de hand heb gehad met Zazou want die kan ik natuurlijk niet vasthouden of zo. Het tam maken gaat steeds beter en daar ben ik erg blij om maar hij kan alleen mij velen en een ander hoeft niet in de buurt te komen. Ik ga nu ook heel goed verschil zien tussen de karakters van Zazou en Abu.
Zazou is een eigenheimer en Abu is heel aanhankelijk.
Zazou is honkvast en wil zijn eigen gangetje gaan en Abu wil het liefst de hele dag bij me zitten als ie de kans krijg.
Zazou heeft wel knuffelgehalte maar knuffelen komt niet in zijn boekje voor geloof ik. :-\
Abu wil niks liever dan knuffelen. :-*
Zazou noemt een kusje geven waarschijnlijk zo hard mogelijk in mijn lip pikken. :(
Abu vind kusjes geven het einde dan neemt hij mijn lip heel zacht tussen zijn snaveltje om vervolgens 1 of 2 keer zijn tongetje lang mijn lip te laten gaan.  :-*
Zazou blijft zitten maar niet al te lang.
Abu blijft zitten en gaat niet meer weg.( zo van jij bent van mij)
Gisteren lag ik met hem op bed en viel in slaap.
Ik heb zo'n 3 kwartier geslapen en al die tijd heeft Abu bij me gezeten en heeft ook zitten doezelen. :-*
Zazou onderneemt weinig als hij uit zijn kooi is.
Abu gaat op onderzoek uit en wil overal op zitten en proeven.
Wat een verschillen maar ze zijn allebei zo sweet.
Ik kan hier zo van genieten.  :D
Zolang de oogjes van Abu nog niet goed zijn hou ik ze in aparte ruimtes en over een weekje of 2 ga ik eens kijken hoe het gaat als Abu in dezelfde ruimte staat als Zazou.
Dan laat ik ze apart los en kunnen ze verder wennen aan elkaar. :)

HIeronder mijn wekkertje Abu. :-*

Groetjes Angelique ;)

Love birdies