Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

liza302

hoii angelique
ik herriner je inderdaadt nog
het is inderdaad toevallig ik hoop dat je net zo veel pelzier van abu gaat krijgen als ik van swing bianca maakt ze echt tot heus kroelkonten  ;) zazou is een leuk ventje geworden met zijn eigenwilltje maar hij zal vast wel bij trekken als hij ziet hoe jij lekker aan het kroelen ben met abu ik ga zeker ook jou dagboek volgen als abu er is gr lisa :)

angelina

Hoi hoi..

Vanaf vandaag heb ik me voorgenomen Zazou steeds op het laddertje te zetten vanaf zijn kooi. ;)
Daarmee dwing ik af dat hij bij mij op mijn schouder terecht komt of in zijn kooi. ;)
Echt leuk vind ie het niet want hij wringt zich in allerlei bochten voordat ie uiteindelijk opstapt, maar ja ik moet toch ergens een begin maken met wennen en tam maken. :-\
Tot nu toe doet ie het goed als ie op mijn schouder zit.
Van de week had ik doppinda's gekocht en daar rende ie weer eens hard voor weg maar vanaf mijn schouder ging ie toch de uitdaging aan om eens zijn snavel erin te zetten.
Hij zit zich regelmatig gewoon te poetsen en geeft zo af en toe eens commentaar. Op dit moment zit hij met mij achter de comp. Of ie het leuk vind weet ik niet maar zo krijgt hij wel door dat hij niet bang hoeft te zijn. :)
Gisteren liep ik met hem het hele huis door en hield daarbij wel mijn hart vast want wegvliegen is natuurlijk wel een makkie vanaf mijn schouder maar toch bleef ie zitten. ;D
Drinken inschenken voor melanie en bij het konijn kijken alles was interresant. Ook heeft hij mijn haar ondekt kan je ook slopen natuurlijk. :(
Sávonds heb ik Sjakie konijn uit zijn kooi gehaald en op de bank gezet terwijl Zazou op zijn kooi zat. :-\
Vond ie weer super eng natuurlijk maar hij bleef wel kijken en had het hoogste woord vanuit zijn kooi hahahaha. ;D

Zie hier Sjakie het konijn het nieuwste studieobject van Zazou

:-*

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Lin

Hey,

Tja je moet ergens beginnen met het opstappen. Leuk konijn heb je ik heb er ook twee! en nog een paar daagjes slapen voor abu.  :D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Hoi Hoi,

Nou de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit hoor! :o
Zazou heeft me vandaag weer eens verbaasd laten staan. :o
Vanavond zet ik hier het hele verhaal neer met foto's. :)
Ik zit nu midden in een tam maak sessie die ik ff voort gaat zetten want nu boek ik eens vooruitgang. Hij  kijkt nu mee vanaf mijn schouder. En word lichtelijk ongeduldig. :-*

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Dat klinkt spannend allemaal.

Ik kom vanavond hier weer even lezen.

Succes, Nel :)

angelina

HOI HOI

Zo he he eindelijk de tijd om het hele verhaal van vandaag lekker neer te zetten. ;D ;D ;D
Zoals ik al eerder schreef had ik 2 dagen geleden besloten Zazou steeds met een lichte dwang op zijn laddertje te laten stappen zodat ik hem daar vanaf in zijn kooi kon zetten of op mijn schouder. En met een klein beetje aandringen pikte hij dat wel. :)
Als hij op mijn schouders zat moest hij niks van mijn vinger weten. Hoe harder je kon bijten hoe beter moet ie gedacht hebben. Uiteindelijk vond ie mijn gezicht ook wel een geschikte plaats om te laten weten dat hij het ergens niet mee eens was :'(. Daar was ik natuurlijk niet blij mee en gelijk eigenlijk al een beetje bang dat hij een nare gewoonte aan het ontwikkelen was. :(
Maar vandaag ging ik er toch weer met frisse moed tegen aan. Eerst heeft hij lekker een uurtje zo op zijn kooi gezeten.
Toen ik het laddertje pakte wilde hij maken dat hij weg kwam maar na aan te dringen en steeds dezelfde woorden te gebruiken stapte meneer uiteindelijk toch wel op. :)
Maar steeds als hij op mijn schouder zat vloog hij gelijk terug naar zijn kooi. :(
Het vliegen word steeds beter :). Aan de ene kant was ik hier wel blij mee want straks met die andere kooi is het ook wel prettig dat hij goed kan aanvliegen :). Maar aan de andere kant steeds ging hij terug naar zijn kooi en ik wilde hem natuurlijk bij me. De aanhouder wint zeggen ze en het is echt waar. :D
Uiteindelijk won ik en bleef hij eerst alleen op de ladder zitten en wilde niet op mijn schouder. Dus toen ik met mijn vinger richting buikje wilde zette hij direct zijn snaveltje erin.  :-\
Maar toen ik met een platte hand zijn richting uitkwam beet hij me minder hard en stapte ook op. :)
Nou ja dacht ik nu moet je ophouden. Zo'n hele hand is toch veel groter en veel enger. :o
Uiteindelijk heeft hij een uur bij me gezeten, we hebben gelopen en gedanst( hahaha) en geoefend met de handen. :D
Dat leek met de minuut beter te gaan en zelfs een beetje knuffelen leek Zazou wel oke. :o
Kleine liefdesbeetjes noem ik ze maar in mijn vinger en met zijn snaveltje langs mijn gezicht en mond. En hij genoot er zichtbaar van want zijn oogjes deed hij half dicht. :-*
Toen ik vanavond thuis kwam wilde hij wel uit zijn kooi. :o
Wil hij normaal ook niet. Nadat mijn dochtertje op bed lag heb ik het zelfde herhaald als vanmiddag ( alleen niet gedansd hoor) en hij heeft heerlijk weer bijna een uur bij me gezeten en een platte hand is dan geen probleem meer.  :D
Alleen vanaf zijn kooi opstappen is nog een beetje eng maar ook dat komt wel goed. ;)
HIeronder een fotosessie van vanmorgen. ;D

Het ziet ernaar uit dat ik Zazou uiteindelijk buiten zijn kooi om toch nog tam krijg voordat onze nieuwste aanwinst zal arriveren. ;D

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Y E A H, GOED GEDAAN ZAZOU

Wat gaaf Angelique. Zo zie je maar dat inderdaad de aanhouder wint. Ook beschik je over het nodige geduld, ook heeeeeel handig  ;)

Nu gaat het vast steeds beter. Leuk voor je hoor.

Succes verder,

groetjes, Nel :)

Roosje

jeetje wat knap zeg! ik heb veel respect voor je geduld  :)

Lin

Hey,

Nou zie je dat het wel goedkomt. Heel goed van je. Leuke fotos heb je genomen zit er relaxed bij op je hand.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

JAHOE JAHOE JAHOE

HAHAHA  was ff een uiting van blijschap omdat mijn kleine lieve ZAZOU het zo goed doet. ;D
Vandaag heeft ie me helemaal plat gezoend (op zijn manier) :-*
En de computerkast ontdekt. ;D

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

angelina

Hoi Hoi.

Nog een paar uurtjes en dan ga ik eindelijk mijn 2e valkje halen.
Heb vanmorgen de kooi helemaal afgemaakt. Maar er zullen ongetwijfeld nog wel wat veranderingen aan/in komen hoor.
Ik kan nu ineens zoveel kanten op met die ruimte dat ik het wel heel erg leuk vond om de kooi in te richten en aangezien ik ook van verandering hou zullen mijn valkjes daar in de toekomst ook wel een keertje mee te maken krijgen.Ik heb van de week bij Nel wat ideetjes op kunnen doen dus dat gaat helemaal goed komen.
Hieronder een fototje van de nog lege maar wel ingerichte kooi.
Vanavond zal ik een foto plaatsen van de kooi met Abu erin. Ook zal ik dan de naam van mijn dagboek veranderen naar Zazou en Abu.

Love birdies

bobbie

JOEHOE ABU, BEN JE AL THUIS?

angelina

ABU IS THUIS!!!!!!!!   ABU IS THUIS!!!!!!

Hij zit nu net een uurtje in zijn nieuwe huis.
Heel onwennig maar niet gestrest.
Autorijden vond ie echt niet leuk. :(
Maar dat zal in zijn verdere leventje als het goed is niet zo vaak gebeuren.
Het is zo'n scheetje. Knuffeld en is zo lekker nieuwsgierig. :-*
Hij zit nu nog steeds op dezelfde plaats als waar ie een uur geleden zat maar is wel oplettend.
Heb van Bianca een Babyfoto meegekregen Zo Sweet..
Vergat in al mijn enthousiastme zelfs bijna te betalen.
Schaam Schaam :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Hieronder de eerste pictures van Abu.

Wat een snoeppie he?? :-* :-* :-*

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

Bianca

Wat leuk om hem nu alweer terug te zien!
Oh was ik trouwens nog vergeten te zeggen maar het kan zijn dat ie vandaag nog niet eet, omdat alles zo nieuw en eng is.........hihihihi
als ie morgen maar wel gegeten heeft is het goed!

Wat een lieffie he?! :-*

zal strakkies de foto van jullie saampies gaan plaatsen als de derde ook de deur uit is....... :'(

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Angelique,

Wat een lekker ding is Abu joh. Eng voor hem hoor, alles nieuw en griezelig. Gelukkig is ie niet gestrest.

Morgen zal ie wel gaan rondneuzen in zijn kooi.

Succes en het is echt een plaatje.

Groetjes, Nel  :)