Shnappie is gestikt in zijn pap......

Gestart door Vickyke, 4 mei 2005, 16:13:51

« vorige - volgende »

Vickyke

4 mei 2005, 16:13:51 Last Edit: 10 mei 2005, 18:43:01 by Vickyke
Hallo

Mijn valkje shnappie heeft zich zojuist verslikt :o
Zijn stemmetje is helemaal hees nu verder heeft hij er precies niet veel last van.

Ik heb ondertussen ook de dierenarts opgebeld, ook omdat zijn krop nog zo vol zat. 
Hij zegt dat ik moet zien dat zijn ademhaling niet zwaarder wordt anders zal hij medicamentjes moeten hebben.  En ik moet hem in kleine beetjes eten geven en nu nog wat wachten tot zijn kropje ledigt.

Hoe kan je echt merken dat er kropverzuring is?

Ik heb deze morgen 10 ml gegeven en zijn krop zit nog vol. Ik geef ook yakult.
Hij zit nu wat aan de trosgierst te knabbelen.....
Hij is nu bijna 4 weken... Hij krijgt drie keer per dag eten.  Per keer zo'n 10 ml.

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Of het kropverzuring is kun je merken als jij een heel klein beetje uit zijn kropje omhoog duwt en je ruikt een zure lucht.
Groetjes Riny :) :) :)

Vickyke

Hoi riny

Ai dat durf ik niet zo goed :-\
Ben bang iets verkeerd te doen...
Moet je dan soort van massage doen ofzo?
Zou het kunnen dat hij het nie warm genoeg heeft zodat het kropje niet vlug genoeg ledigt? 

Van dat verslikken is hij alweer bekomen  ;D
Hij is zich alweer aan het wassen.
Het is toch verschieten zenne ppff

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Als je bang bent voor kropverzuring dan geef je hem wat Yakult in een spuitje ,je mag hem rustig 3of 4 ml geven.
En dan kijken of vanavond het kropje leger geworden is .Je moet hem in die tussentijd ook niets anders te eten geven.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hey riny

Dat had ik daarstraks dus gedaan en daarin heefthij hem verslikt hoewel ik het heel traag deed.
Ik heb hem 5 ml kunnen geven.
Dan wacht ik nu even af hoe straks zijn kropje is...
Moet ikd an nog yakult onder zijn papje doen?

Gohh wat een boel vragen he hahaha

groetjs Vicky

Riny bedankt voor je snelle antwoordjes  :-*

Riny

Hoy Vicky
Je moet inderdaad ook onder het papje Yakult blijven doen,maar voorlopig geef hem maar eens niets.
Eerst moet dat kropje weer wat leger worden.
En als je het niet vertrouwd geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Zijn kropje zit nog vol :-\
Hij is verder heel levendig en zeurt nog om eten.
Ik ga hem wat yakult geven en zien wat zijn kropje dan doet.
Als het niet betert ga ik met hem morgen naar de dierenarts zodat ik zeker ben en hij mss medicamentjes krijgt.

Hij knabbelt ook regelmatig aan de trosgierst, is een goed teken toch of niet?  Hij wast zich ook regelmatig.

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Dan maakt hij toch geen zieke indruk zo te horen.
Ik weet het niet zeker maar ik denk wel eens dat het ook met de leeftijd te maken heeft.
Maar vraag dat maar eens aan je dierenarts.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Riny

Hoy Vicky
Ik heb net contact gehad met Feld over een kleintje van mij . Hij zei als het kropje helemaal niet ledigd leeg masseren en 2 dagen lang alleen water en druivesuiker geven,als je geen druivesuiker hebt is roosvicee ook goed.
Er moest ook Nystatrine onder ,dat had ik al eerder van hem gehad.
Hij zei dat een valkje ook kropverlamming kon krijgen en dan verzuurd de inhoud ook van de krop.
Ik schrijf dat hierbij omdat ik je gisteren adviseerde om Yakult te gebruiken en dat is alleen goed bij kropverzuring.
Hoe gaat het nu met Shnappie??
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hey riny

Ik lees nu maar je berichtje :-\
Met shnappie gaat het niet goed...

We zijn een dierenarts aan het proberen te bereiken(die iets van vogels weet).
Hij zit helemaal stil en zeurt niet meer om eten de krop zit helemaal vol.  Ik ga hem wat druivesuiker proberen geven zodat hij wat energie krijgt.

Mijn man belt juist da vanavond om 19.15 terecht kunnen bij een dierenarts.
Ik heb er geen goed oog in.....

Hoe moet je die krop leegmasseren?  Ik wil hem niet pijn doen of zo of hem nog meer stresseren...

groetjes Vicky

Vickyke

Helloo

Wel shnappie is dus perfect in orde.  Zijn gewicht is goed, geen kropverzuring.  En toch voelt hij zich niet goed.

De dierenarts zegt dat zijn kropje niet goed ledigt.  Hij heeft een spuitje gekregen om de krop vlugger te doen ledigen en moet nu ook primperan geven drie maal perdag.

Ik hoop dat dit voor hem helpt.  Zolang de krop nie volledig leeg is mag ik hem geen pap geven.  Dus hopen dat dit medicijn goed werkt.

groetjes vicky

Riny

Hallo Vicky
We duimen voor Shnappie dat hij vlug beter wordt.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Wel zijn krop is nog niet leeg maar de krop is wel al niet meer zo dik.  Het gaat heel stilletjes aan.

Hij reageert wel al veel beter als ik hem vastneem.  En begint weer te zeuren voor eten.  Maar mag hem niks geven zolang de krop niet volledig leeg is.

Gisteravond begon hij zich weer te wassen.  Nu ligt hij met zijn hoofdje tussen zijn pluimpjes te slapen hetgeen hij gisteren helemaal niet deed.  Toen liet hij het gewoon hangen.

groetjes vicky ;D

Riny

Hoy Vicky
Mag  je nu alleen water met druivesuiker geven tot het kropje helemaal leeg is?
Ik zou hem wel wegen als ik jou was.
Groetjes Riny :D :D

Vickyke

Hey Riny

Ik mag hem geen pap geven tot die krop helemaal leeg is. 
Normaal volgens de dierenarts zou die al bijna leeg moeten zijn maar ja het gaat maar heel traagjes.

Ik hou zijn gewicht in de gaten.  Gisteren woog hij 85 gr bij de dierenarts en die zei dat dat goed was.

Als het tegen vanavond nog niet leeg is , ga ik wel even terugbellen of ik nog moet afwachten of meer medicijn geven.
Als de krop leeg zou geraken mag ik hem wee rpap geven maar in minderen hoeveelheid.  Geen 10 ml in 1 keer omdat we mss weer hetzelfde zouden kunne voorhebben.

Groetjs Vicky