Shnappie is gestikt in zijn pap......

Gestart door Vickyke, 4 mei 2005, 16:13:51

« vorige - volgende »

Annouschka

Hoi Vickyke,

ik weet dat Primperan heel erg goed is, ik heb er mijn Yabba mee kunnen redden toen ze zo overgaf vorig jaar en op sterven na dood was.
Ik hoop voor jou dat die primperan ook goed aanslaat bij Shnappie.

En het is idd beter om meermaals kleinere voedingen te geven, dan raakt er ook niks overbelast.  Als hij zelf al aan trosgierst knabbelt is dat iig ook een goed teken.

groetjes en nog veel succes met de kleine spruit

Vickyke

Hey annouschka

De primperan begint zijn werk te doen.  De krop is al half geleegd tegen gisteren. ;D
Hij wordt weer helemaal levendig en probeert uit z'n bakje te vliegen hihihi.

Hij zit zich voortdurend te wassen en soms begint hij te fluiten.
HIj zeurt ook om eten maar mag nog niks geven.  Mss is ie morgen volledig leeg. 

Groetjes vicky

Vickyke

Hello

De krop was deze morgen helemaal leeg.
En kon hem dus weer pap geven.
Alleen is hij wel een beetje verzwakt natuurlijk omdat ik moest wachten tot de krop leeg was.
Kheb wat druivesuiker onder zijn papje gedaan voor wat extra energie.
Gohh ik ben blij dat hij er weer doorkomt ;D ;D ;D ;D

groetjes Vickyk

Riny

Hoy Vicky
Zielig he als je ze zolang niets mag geven.
Dat heb ik vorige week ook gehad maar ik vond het heel erg moeilijk,maar zo'n dokter zegt het niet voor niets.
Maak zijn papje vandaag maar extra lekker.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello

Gohhhh hij heeft me weer erg doen schrikken hoor!!! :-\
Hij is zo gulzig dat hij zich weer verslikte(ik spuit echt heel traag en aan de zijkant van zijn bekje)  maar hij bleef er bijna in.  Hij begon hevig te flapperen en viel omver.... :'(

En ineens piepte hij weer ppffff wat een opluchting.
Mijn dochtertje van drie stond juist naast mij dus ik moest rustig blijven zodat ze niet in paniek zou gaan...

Twas echt schrikken maar nu zit die rustig te slapen.....

Zijn kropje ledigt weer trager. Ik geef nog steeds medicijntjes en geef soms maar drie tot 5 ml in eens.  Ik doe er ook wat druivesuiker onder voor wat extra energie.
Ik zal blij zijn als ie zelf zaadjes kan eten hoor!! ;D

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Ga die maar met een lepeltje voeren daar is hij oud genoeg voor.Dadelijk stikt die nog in de spuit.
Je neemt gewoon een klein theelepeltje wat je desgewenst wat om kan buigen met een tangetje.
Hij moet ook zelf leren eten en daar is dit een goede oefening voor.
Je kunt nu ook wat trosgierst zaadjes door het papje doen en wat eikrachtvoer.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hey Riny

Dat lepeltje gaat ik eens proberen.  Ik durf hem bijna niks meer geven met die spuit...
Kheb nog een vraagje...
Zijn haartjes aan zijn bekje zitten vol met pap.  Ik heb al geprobeerd met warmwater ze uit te kuisen maar het blijft er hardnekkig in hangen.
Ik kuis nochtans iedere keer zijn bekje af  als hij gegeten heeft.
Iemand die weet hoe ik die pap er gemakkelijk kan uithalen?? ???

groetjes Vicky

Riny

Hallo Vicky
Dat kun je ook nooit helemaal voorkomen dat daar pap blijft hangen.
Ik probeer vaker als ik met ze zit te kroelen er wat uit te peuteren en goed ''in de week zetten''
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hello

Hahaha dat heb ikook al geprobeerd maar hij pruttelt tegen van zodra ik aan die haartjes kom ;D
Kga het vanavond nog een keertje proberen, het is echt geen zicht zo haha ::)

Ooowwww ik zal blij zijn dat dat pap geven voorbij is dat hij zelf kan eten....  Hij is nu bijna 5 weken denk ik dus nog even doorbijten ;D

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Maar jij moet hem leren om zelf te eten want hij heeft geen voorbeeld.
Als je hem met een lepeltje eten geeft en hij begrijpt het ga je iedere keer wat naar beneden met het lepeltje totdat hij bijna met zijn snavel erin hangt.
En dan proberen om hem zo aan het eten te krijgen.
En trosgierst in zijn kooitje leggen dat hij er bijna zijn nek over breekt.'
Veel succes Riny ;D ;D ;D

Vickyke

Hihi die trosgierst ligt er al in , daar knabbelt hij soms wat aan.  En hij is soms zo hevig dat hij er idd bijna zijn nek over breekt ;D ;D ;D
Ik hoop dat het wat vlotter gaat met die lepel vanavond.
Ik ben als de dood dat hij zich weer verslikt.

groetjes Vicky

Vickyke

Hello

Wel gisteren dus met het lepeltje geprobeerd.......... verslikt hij zich weer :-\
Het is nochtans niet zo lopend en doe het heel voorzichtig.

Hij is ook zo gulzig ::)
Zijn kropje ledigt nu al wat beter.  Maar blijf nog wel die medicijntjes geven.
Nog een vraagje:
Hoelang moet hij nog onder de lamp blijven?
Nu zit hij ongeveer op een temp van 20-25 graden.


groetjes vicky

Riny

Hoy Vicky
Gewoon iedere dag en beetje minder warmte geven ,ik heb er een dimmer tussen staan.
Hij zal ook wel goed in de veertjes zitten dus langzaamaan moet hij leren om zich zelf warm te houden.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hello Riny

Ahh een dimmer ertussen das wel een goed idee.  Eens horen aan mijn man of dit hier ook gaat  ;D

Als mijn drie tamme valkjes opgehaald zijn door hun  nieuwe baasjes mag hij in de grote kooi  ;D
De warmte lamp staat nog in de buurt dan en de temp is hier ook constant.
Hij zit nu ook veel van de trosgierst te snoepen ;D ;D ;D

groetjes Vicky :-*

Vickyke

Hallo

Even laten weten dat Shnappie een uurtje geleden gestorven is :'( :'( :'(

Hij is gestikt in zijn pap....
Met het spuitje had hij hem ook al verslikt en heb ik het met een lepel geprobeerd maar hij verslikte zich nog. 
En het werd hem daarstraks fataal... :'( :'( :'(

Mijn kindjes stonden er juist op te kijken..... mijn zoontje is er helemaal niet goed van. Hij is zes jaar en hij wou zijn vriendje mee naar school nemen om te laten zien aan de kindjes van zijn klas. :'( :'( :'(

PPffff wat doet het toch pijn als je een valkje verliest.  Vijf weken was hij en evenlang ben ik met hem alle dagen bezig geweest....

groetjes van een verdrietige Vicky :'(