Ik wil heel graag een huisdier maar heb astma,is een valkparkiet dan wat voor me

Gestart door WeN87, 3 mei 2005, 13:30:20

« vorige - volgende »

WeN87

Hallo,
Ik wil supergraag een huisdier maar ik heb astma :( (getest en erg allergisch voor honden en katten, voor mensen die er van weten, had voor honden 3, katten en huisstofmijt 6 op de schaal van 0 tot 6.) Nou vroeg ik mij af of je dan ook
allergisch bent voor een valkparkiet. (omdat je bij de dokter niet getest wordt op vogels) Zijn er mensen met astma die zo'n beestje hebben? En is het ook echt een beestje waar je mee kan knuffelen e.d.? En wat kost onderhoud van zo'n beestje nou eigenlijk?
Mvg,
W.

Riny

Hallo
Mijn zoon heeft ook veel last gehad van astma en kon toen niet tegen de valkparkieten,we hebben ze toen weg moeten doen.
Groetjes Riny :D :D :D

Joyce28

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet
Als ik zie wat een stof ze produceren en met het uitschudden,zie je het er gewoon vanaf komen,terwijl ik ze standaard 1 a 2 keer in de week besproei met een plantenspuit

Karin

Valkjes zijn inderdaad helaas erg stoffig  ::), dat is eigelijk het enige nadeel wat ik aan ze kan ontdekken. Maar misschien een volière in de tuin ? Da´s minder stoffig.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gewoon laten testen op vogels, dan weet je het. ;)
Ik heb me zelfs speciaal laten testen op papegaaien voor ik mijn roodstaart nam. Helaas zijn er maar weinig andere mensen die dat doen, kijk maar eens op marktplaats hoe vaak mensen een papegaai weg doen wegens allergie, al is dat niet altijd waar en wordt het ook vaak als smoes gebruikt helaas... :-\
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rox4nne

Hallo,

Ik ben ongeveer overal allergisch voor,
Alle dieren met haar, dus, honden, katten, cavia's, blablabla noem maar op!
Ik ben niet allergisch voor vogeltjes..
Ik heb ook astma. Ik merk er echt helemaal niets van dat
het erger wordt door de vogeltjes hier
(1 papegaai, 1 grasparkietje, 6 valkparkietjes)
Ik knuffel regelmatig met ze en ze krijgen ook geregeld een douche, ik denk dat het er ook vanaf hangt, hoe schoon de vogeltjes zijn. Dat heb ik ook met honden, als de hond schoon is, heb ik helemaal geen last van allergie. Dan kan ik knuffelen wat ik wil  :)

Ik heb er dus helemaal geen last van, maar misschien jij wel weer, het zal bij iedereen anders zijn.

Succes!

Liefs,
Roxanne

Carin

Ik ben ook getest en was niet allergisch voor vogels. Ik kreeg wel het advies om als mijn vogeltjes dood waren ze weg te doen. Dit was in 1997. Ik heb ze nog steeds. het is een kwestie van goed schoonhouden en dat moet het goed gaan!

Als je het echt uit wil proberen, vraag dan aan iemand of je eens op zijn vogels mag passen voor een x aantal dagen! reageer je heftig, dan weet je genoeg!

Succes ermee :)

Valerie

Hoi,

Ik denk dat als je zorgt dat er niet te veel stof rond de kooi is (meteen schoonhouden en stofzuigen) en je ze regelmatig besproeid met de plantenspuit (douche) het misschien wel kan lukken. Maar zoals enkelen hier ook al zeiden, laat je even tedten, dan weet je het zeker.
En nog een laatste dingetje: een valkje is geen knuffelbeestje, jammer. Ze laten zich wel kroelen, maar volledig vastpakken hebben de meeste niet graag.
Veel succes!

Valerie

luukluuk

hoi
je kan je bij de huisarts zo laten testen met een bloedtest ,ze kunnen dan ook parkiet aankruisen ,mijn zoon heeft net zo test gehad ,
ook heb ik gehoord dat een vogel het meeste erg is als je last van bronchitus en astma heb ze geven erg veel stof en schilfers toen een van mijn kinderen klein was heb ik ook mijn parkietje weg moeten doen ,maar nu heeft mijn jongste ook bronchitus en heb ik gewoon 2 valkjes
mischien een goed idee een paar dagen eentje lenen ,
gr Margot

trolly

Hoi,

Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik ben nl ook allergisch voor zowat ieder dier. Sinds kort hebben wij een valkje en dat gaat goed.
Mijn vriend zorgt er voor dat de kooi regelmatig wordt schoon gemaakt en als ik hem vast heb gehad (na het voeren of spelen) dat was ik altijd mijn handen.

Laat je testen en ik hoop dat je er tegen kunt!

Groetjes Trolly