19 juni 2025, 07:07:05

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

jacksmama

Hoi Lin...

Ja, PIno en Thun wonen zeer riant.....nog wel allebei hun eigen stolpje, maar over een tijdje komen ze in een heus valkjes paleis te wonen....

Thun heeft geweldig gezongen, maar geen idee of het specifiek voor de jarige Luc was....

We hebben deze week sla geintroduceerd....nou dat is een succes hoor....Thun word helemaal dol als ie dat groene spul ziet.....

dus we zijn een stapje dichterbij....badderfoto's!!!
Maar jullie moeten nog even geduld hebben, want Eric is aan het werk...de arme jongen is vakantiecentjes aan het verdienen...en hij houd nu dus weinig tijd over om met de vogels te spelen....

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Hey,

Nu ik ben wel benieuwd naar de badderfotos. Die zijn altijd zo lief des te natter des te liever.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Petra en Cheeky

Badderen en sla... de ideale combinatie voor die van ons! FOTO's!!!!!

Ik ben ook erg benieuwd hoe het valkenpaleis er straks uit gaat zien en gaat bevallen....

Groetjes,
Petra

jacksmama

HOi,

Op dit moment worden er echt enorme hoeveelheden bollen gepeld door Eric om de nieuwe voliere te kunnen betalen.....

HIj heeft in drie dagen tijd al bijna 100 eurie bij elkaar gepeld..dus dat komt wel goed. Hij wil hem echter buiten hebben....en ik niet....
Naar mijn bescheiden mening worden de vogels daar niet tammer op en dat vind ik nu juist zo leuk.
Maar ja...andere kant van de medaille....waar moeten we dat ding kwijt in onze overvolle huiskamer???

Dus er zullen dan meubels moeten wijken......

Eric vond dat de eetkamertafel wel weg kon...maar dat is nu juist zo'n rustpunt in onze drukke gezinnetje.....vitrinekast dan maar weg...neh kan ook niet..daar zitten Thun en Pino juist vaak....

Computers naar boven dan?...was ook een erg foute optie......dus ik denk dat de tv eraan moet geloven...al zal dat wel weer op opstand van de kleuters uitdraaien......... :P

Maar we houden jullie op de hoogte.....

Iemand mischien nog tips waar we kunnen kijken voor voliere's?

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Hey,

Zo die is dus hard aan het pellen. Blij dat ik het nu niet meer die. Na 5 weken had ik er echt geen zin meer in. Maar misschien een voliere ruimte op zolder of een eigen kamer?? en wat voor voliere zoek je een die je zo in elkaar kan zetten voor buiten of kamervolieres?

Groeten, Lin

jacksmama

22 juli 2005, 18:13:32 #185 Last Edit: 2 augustus 2006, 21:50:05 by jacksmama
Scheelt misschien Lin, dat hij het maar 3 weken MAG doen.....

Zolder is geen optie...die hebben wij niet..kamers zijn overvol met puberspullen of ukkies....

En ik vind dat ze de meeste aandacht toch krijgen in de huiskamer..zoals nu vliegen Thun en Pino heerlijk rond..Pino land af en toe ff bij mij, om te kroelen of een poging te doen mijn sieraden op te knabbelen...hihi

Hij wil graag een grote kooi voor binnen..je kent ze wel van oa ferplast...maar Eric is dan wel weer kieskeurig in het formaat en kleur......
We hebben al gekeken op marktplaats, maar of ze zijn te klein, of op wieltjes ( wil ie absoluut niet, want die zijn dan weer kleiner....!!) of de kleur staat hem niet aan...en ga zo maar door...grin....

ja hij maakt het ons echt makkelijk, die jongen.....

Ik ga vanavond weer een badderfoto poging wagen.....als tenminste peuter Jack slaapt..die is namelijk ziek...arme kind...

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Hey,
Veel sterkte aan Jack!! Maar let je wel op als je een kooi gaat kopen op de openingen. Ik zelf vind de ferplast brio een hele mooie. En gewoon op marktplaats gaan zoeken. en je kan ook wel eens aan frettenstchtingen vragen die hebben ook wel eens grote volieres over. Waar kom je trouwens vandaan dat Eric ook bollenpelt?

Groeten, Lin

jacksmama

Bedankt voor de tip....houd ik zeker even in de gaten..

Wij wonen in Hoorn.....hoofdstad van West Friesland en het walhalla voor bollenpellers...grinnik...

Maar mooi nergens grit zonder roodsteen of houtskool te krijgen.... ??? ??? >:( :-\ >:(

Christa & De Rest

jacksmama

22 juli 2005, 21:50:59 #188 Last Edit: 22 juli 2005, 21:55:47 by jacksmama
en hier een afbeelding van ons ekstertje in disquise....zoals jullie zien...een echte dame...gek op sieraden:

en hier het duistere duo....

Christa & De Rest

Arno

:)
Hoi Christa & Eric
Ik vind het echt erg leuk dat het zo goed gaat met die twee het is erg leuk om die foto's te zien vaak hoor en zie je nooit meer wat van de valkjes die weg gaan
Maar als je meer valken bij elkaar gaat houden worden ze minder tam hoor
Thun en Pino zouden toch bij elkaar in een grote kooi kunnen en dan zou je bijvoorbeeld buiten zelf een mooie voilere maken
Bij ranzijn in alkmaar en zaandam hebben ze ook van die voilere's die jullie zoeken
groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Petra en Cheeky

Ha Christa en Eric!

Ja, met een buitenvoliere zijn ze meestal wel wat minder tam. Maar ja, als je er binnen eigenlijk geen plek voor hebt, wordt het moeilijk...

Leuk die ekster in disquise...prachtig! Is dat de dame die straks wel euries gaat kosten?  ;) ;D Thun, Cheeky vond dat je een onwijs mannelijk stukje in zijn dagboek hebt geschreven! Cool hoor, man! Hij werd er helemaal happy van! Zo lekker over de chickies praten, dat vindt hij wel wat!  8)

Groetjes,
Petra

Lin

Citaat van: jacksmama op 22 juli 2005, 19:01:29
Wij wonen in Hoorn.....hoofdstad van West Friesland en het walhalla voor bollenpellers...grinnik...

Maar mooi nergens grit zonder roodsteen of houtskool te krijgen.... ??? ??? >:( :-\ >:(

Hey,

Ik woon in anna Paulowna/breezand ook in de bollenstreek dus. Lekker dichtbij woon ik dus. En hier hetzelfde probleem ook geen grit zonder roodsteen of houtskool te krijgen. ALs ik een keer jongen heb mag je wel een keer langskomen om te kijken. maar volgens mij heb ik dat wel eens aangeboden.

Ik vind die laatste foto wel grappig. De staart en de kuif zijn allebei zo gevormd omhoog.

Groeten, Lin

jacksmama

Citaat van: Arno op 23 juli 2005, 11:31:37
:)
Hoi Christa & Eric
Ik vind het echt erg leuk dat het zo goed gaat met die twee het is erg leuk om die foto's te zien vaak hoor en zie je nooit meer wat van de valkjes die weg gaan
Maar als je meer valken bij elkaar gaat houden worden ze minder tam hoor
Thun en Pino zouden toch bij elkaar in een grote kooi kunnen en dan zou je bijvoorbeeld buiten zelf een mooie voilere maken
Bij ranzijn in alkmaar en zaandam hebben ze ook van die voilere's die jullie zoeken
groeten Arno.

Tuurlijk houden we je op de hoogte arno..hebben we beloofd.

Thun en pino halen we zoweiso niet uit elkaar en gaan ok niet naar buitemn..dat zou ik zo ongezellig vinden.
Of er ooit meer komen, ach...im zou het leuk vinden maar als ze lekekr met zijn tweetjes kindjes krijgen vind ik het ook prima!
Eric wil graag ene grotere kooi voor hun en daar werkt ie nu ahrd voor. Bij Ranzijn zijn we al eens wezen kijken en daar hadden ze idd prachtige koien....niet te gek duur. Maar ja ..zEric is erg econimisch ingesteld en denkt: waarom meer betalen dan nodig: ene tweedehadnsje functioneert misshcien net zo goed en kost( theoretisch) de helft....helaas lijkt dat niet te gelden voor de voliere's
Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 23 juli 2005, 14:06:09
Ha Christa en Eric!

Leuk die ekster in disquise...prachtig! Is dat de dame die straks wel euries gaat kosten? ;) ;D Thun, Cheeky vond dat je een onwijs mannelijk stukje in zijn dagboek hebt geschreven! Cool hoor, man! Hij werd er helemaal happy van! Zo lekker over de chickies praten, dat vindt hij wel wat! 8)

Groetjes,
Petra

Yep Cheeky..da's de dure Lady..... Ja thun is een echte macho hoor....die kan niet normaal communiceren....hij probeert nu de Scotoe te imiteren( politeauto).....lijkt nog helemaal nergens op.

Citaat van: Lin op 23 juli 2005, 15:36:17

Ik vind die laatste foto wel grappig. De staart en de kuif zijn allebei zo gevormd omhoog.

Groeten, Lin

Ja dat had je al eens verteld idd.

Gaaf he die twee...zie je ook bij Pino de ietwat grijzige staart? we krijgen het niet weg..dus echt vuil lijkt mij niet......ze heeft het ook op de toppen van haar vleugels...

geod wij gaan hier ff lekker lui doen....

Christa & de Rest

Christa & De Rest

Lin

23 juli 2005, 17:58:55 #193 Last Edit: 23 juli 2005, 18:14:52 by Lin
Hey,

Dat kan geen grijs alleen op het uiteinde en de vleugels zijn volgens mij. Misschien wordt het na de rui wel anders.

Groeten, Lin

nancy

hoi christa en de rest,
na lange tijd zat ik weer eens te lezen in jullie dagboek. leuke foto's van pino en thun. ik heb nu zelf ook heel veel foto's van elmo. weet alleen niet hoe ik ze hier moet invoegen. ik zie dat jullie ook steeds praten over grit zonder rood of zwarte kool. gebruiken jullie dat voor de vertering van voedsel. dan kun je namenlijk ook maagkiezel gebruiken. elmo vind dit erg lekker. in mijn buiten voliere gaat nu de ene na de andere kanarie dood. het zat er in want de jongste is 4 jaar. ik denk dat ik daarna over ga op valkjes en grasparkieten. arno ik houd je nog steeds als optie. moet alleen even wachten tot er wat meer vogels weg zijn. ik heb er nu nog 12 zitten. overigens zijn bij elmo de uiteinden van staart en vleugels ook grijs en als hij heeft gebadderd lijkt het zelfs wel rood. gaat denk ik wel over na de rui. het word nu zelfs steeds leuker met elmo. als ik tegen hem praat houd hij zijn vleugels op een manier zodat het lijkt of het een hartje vormt. misschien is hij wel verliefd. hij zit ook merendeels van de tijd bij mij. ook al pakken mijn man en kinderen hem hij komt toch steeds weer terug bij mij. fluiten en praten doet hij nog niet. hij brengt alleen maar 1 toon voort. komt denk ik nog wel. zo ik ga stoppen. ik kom snel weer op je site kijken.
groeten van nancy en een poot van elmo