3 augustus 2025, 08:14:36

Sil en Sam

Gestart door Thijs, 9 januari 2008, 21:57:38

« vorige - volgende »

Thijs

Hoi!

Vandaag heb ik de valkjes weer naar de buitenvoliere verhuist. Komende tijd wordt er geen vorst voorspelt, en ik wil ze niet onnodig lang binnenhouden.
Het was weer even wennen voor ze, vooral Sil was erg boos en chagerijnig omdat ie niet meer in zijn vertrouwde omgeving was, maar trosgierst doet wonderen ;D

Helaas gaat het een beetje moeizaam met het vinden van een nieuw koppeltje. Ik zoek een beetje in mijn omgeving, maar er zijn niet veel winterkwekers :( maar ik geef niet op! ;D

Ik heb vandaag bij bio genetica-leer gehad, en nou snap ik ook eindelijk hoe het met het kweken van valken gaat wat betreft de mutaties! Eigenlijk best logisch, en heel leuk! ;D

Thijs

Silke *

Hoi Thijs,

Valkjes sterven niet door de kou hoor, maar door de tocht ;)
Dus ik zou ze maar snel ff weer naar binnen halen want zo ben ik een valkje kwijt geraakt.

Woon je in West-Nederland? Dan kan ik ff informeren bij verschillende mensen met valkparkieten te koop.

Groetjes
Silke

Thijs

Hoi!

De voliere staat tegen het huis, 2 kanten van de voliere staan tegen de muren. Tegen de 3e zijde staan struiken. Dus 1 kant is maar echt open. Denk je dat dit ook te veel tocht geeft?

Ik woon in midden Nederland, en heb waarschijnlijk een kweker gevonden ;D

Groetjes,
Thijs

Silke *

Hoi Thijs,

Was bij mij ook zo. Aan 3 kanten hingen platen, maar toch bleek het fout te zijn...
Ik zou voor het veiligste spelen, dat je niet tegenkomt waar ik spijt van heb.....

En,, welke valkjes ga je nu kopen?  :)

Groetjes
Silke

Thijs

Okee bedankt voor je antwoord.
Jammer voor de valkjes, moeten ze toch weer terug naar het kleine kooitje :(. Hoelang moet ik ze daar houden dan?

Ik weet nog niet precies welke valkjes ik ga kopen, maar ik heb een kweker gevonden die al zijn valkjes verkoopt omdat hij gaat beginnen met papegaaien. Hij heeft jongen, losse vogels en koppels te koop! Ik heb hem een mailtje gestuurd en gevraagd of hij me een lijst met aangeboden vogels kan sturen zodat ik kan kijken of er wat leuks bij zit ;D

Ik ga nu maar even de valkjes in de schuur zetten, daarna kom ik wel ewer op msn ;)

Doei! :P

Silke *

Thijs,

Het is nog altijd het beste voor Sil en Sam  ;)
Je kan ze terug buiten zetten rond februari-maart. Ofwel kan je een soort plaat bevestigen aan de voorkant van de volière of een zeil ofzo, je ziet wel  :P

Ben benieuwd welke valkparkieten die man aangeboden heeft. Welke mutaties zie je graag?

Hoor je zo wel  ;)

Groetjes
Silke

Thijs

Ik heb even een tijdelijke oplossing, we hebben vandaag nieuwe gordijnen gekregen dus kon ik de oude aan de voliere hangen! Super makkelijk met die haakjes, en het werkt perfect!
Alleen krijgen ze nogal weinig licht zo, dus morgen maar even een betere oplossing verzinnen!

Ik wil sowieso graag een lutino, en ik wou ook een albino maar dat was niet slim heb ik gelezen. De albino zou een slecht verenkleed hebben en daarom niet geschikt zijn voor in een voliere.
Eerst kijken wat de opties zijn bij de kweker, en dan kijken of ik wat leuks vind.

tot zo, haha ;)

Thijs :)

Silke *

Hoi Thijs,

Die gordijnen zullen wel goed zijn zeker  :)

Een albino en een lutino zijn beiden eigenlijk lutino's. Een albino is infeite een LUTINO witmasker. Dit zijn allebei valkparkieten met rode ogen en die plaats je het best niet tegen elkaar. Dat wordt gedaan, maar dan wel met forse vogels (grote) en ZONDER kale plek achter de kuif (wat vaak voorkomt bij lutino's). Ben eens benieuwd  ;)

Groetjes
Silke

Thijs

13 januari 2008, 13:58:19 #23 Last Edit: 13 januari 2008, 14:00:12 by Thijs
Hoi,

Vandaag ben ik naar de vogelbeurs in de Americahal in Apeldoorn geweest.
Transportkoffertje mee, klaar om een nieuw koppeltje te kopen.
Ik kom daar binnen en zie duizenden vogels! :o Helemaal blij liep ik naar het verkoop gedeelte.
Even rondkijken opzoek naar een leuk kopen maar wat zie ik; er is maar 1 kooi met valkparkieten op de hele beurs! 2 wildkleur popjes ??? ??? ???.
Dat was toch wel een enorme tegenvaller!

Nu ben ik op marktplaats aan het kijken, opzoek naar een kweker in de buurt.

Ik weet niet of dit mag (als het niet mag kan dit gewoon weggehaald worden!) maar is dit betrouwbaar? Link naar marktplaats Of raden jullie mij dit af?

Alvast bedankt.
Thijs

Mara

Hoi Thijs

Zitten je valkjes door het jaar heen ook buiten of zijn ze nu pas naar buiten verhuisd?

Mara

Thijs

Hoi Mara!

Mijn valkjes zitten het hele jaar buiten. Alleen als het weer echt slecht wordt gaan ze naar de binnenvoliere in de schuur aangezien ik nog geen nachthok heb.

Groetjes
Thijs

Mara

Hoi Thijs

Ik heb een buitenvoliere en zelf twee nachthokken en mijn valkjes gaan dus pertinent niet naar binnen. De achterkant is dicht en een zijkant grenst tegen de schuur. De andere zijkant is momenteel dichtgemaakt met dekzeilen speciaal op maat gemaakt en de voorkant is gewoon open. Ik heb er nog geen problemen mee gehad dat ze niet naar binnen gaan.....Valkjes zijn winterhard.

Mara

Thijs

Dat klinkt een stuk beter dan mijn situatie. Elke keer de valkjes naar binnen halen in een veel kleinere kooi zie ik ook niet echt zitten.
Ik ben al wel van plan een nachthok te maken, maar mijn voliere is al niet zo groot en een nachthok vreet dan veel ruimte :(, dus ik moet nog even een practisch ontwerp verzinnen.

Bedankt voor je antwoord, ik ga zeker even kijken of ik ook zoiets kan regelen voor mijn voliere!

Thijs

Silke *

Hoi Thijs,

Kan je geen platen ofzo hangen in de winter voor de volière? Dat kan ook handig zijn.  ;)

Heb jij al een leuk koppeltje op het oog?

Groetjes
Silke