4 augustus 2025, 14:34:10

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

Arno

Hoi Crista,

Wat gaat het daar goed zeg. Wat zit Pino al helemaal op z'n gemakkie, leuk hoor om dat allemaal te zien en wat maak je er een goed verhaal van ik lig helemaal in een deuk hier.
Nou die Pino treft het maar bij jullie. Geniet er maar lekker van en ik blijf vol spanning de verhalen volgen.

Groetjes  Brenda  (van Arno)
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

6 juni 2005, 20:40:44 #121 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:35:09 by jacksmama
Hoi Brenda,

Het gaat geweldig met Pino..ze heeft vanmorgen een hele tijd bij mij op mijn schouder gezeten.....tot Jack haar weer wilde pakken..toen smeerde ze hem natuurlijk..

Vanavond heeft Pino vriendschap gesloten met Thun lijkt wel...

en terwijl ik dit tik probeert ie te wipwappen.............. ???....

da's wel heel erg vriendelijk......of regelrechte verkrachting............daar zijn we nog niet uit.....de schurk!!

maar om even te laten zien hoe lief hij haar vind:

en vanmiddag heeft Pino ook vriendschap gesloten met Jack...de brute peuter:

En Pino is vandaag officieel verklaard tot "Trekkie"..of te wel een spacebird.....
Ze viel in slaap boven op Deep Space Nine..... :P

Christa & de Rest
Christa & De Rest

jacksmama

10 juni 2005, 17:20:53 #122 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:35:32 by jacksmama
Zo weer ff bijkletsen hoor...

Hier gaat het heel goed met Pino...op het nippertje dat wel..zag d'r eergister ineens in een hoekje in de kooi zitten...leek mij niet normaal..dus wat zaadjes op de grond gezet..en daar viel ze op aan......

Ze is vele los geweest afgelopen weekend en ging wel af en toe d'r hok in lekker knabbelen aan de trosgierst, maar ws is het daar bij gebleven.

We hebben nu zaadjes en eivoer op de grond gezet en de vlieguren op rantsoen gezet...en het gaat heel geod met d'r...
Als ze ff los is vleigt ze acuut naar Thun zijn kooi....en gaat hem zitten pesten.......de muts..

Overigens, zagen we vd week een klein langwerpig beestje kruipen over Pino..leek op een zilvervisje maar dan veel kleiner...volgens het forum zou dat vedermijt zijn...

Nu heb ik spray gehaald daarvoor maar daar staat op : niet te gebruiken bij vogels onder de drie maanden...Pino is zes weken..dus dat schiet niet op..

Iemand enig idee wat we nog kunnen doen??

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

Douchen misschien? En de kooi schoonmaken. Kun je de  kooi niet insprayen met dat spul?

Arno

Hoi Christa,

Pino douchen is een goed idee al weet ik niet zeker of ze daarmee weggaan. De kooi sprayen vind ik niet zo'n goed plan omdat Thun en Pino dan misschien dat spul binnen kunnen krijgen als ze aan het klimmen zijn.
Hoop dat het snel over is.
En laat dat voer maar op de grond totdat je echt ziet dat Pino uit z'n bakjes gaat eten dan pas kun je dat af gaan bouwen.

Groetjes Arno
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

Hoi Arno..

dat is nog es een goed idee...douchen...maar dan wel met een plantenspuit neem ik aan?

IK heb begrepen dat de vedermijt opzich niet schadelijk zou zijn, maar vind het geen prettig idee voor de vogel zelf.

Wat voor vogelgrit gebruik jij trouwens voor de vogels?  Ik heb hier net geleerd op het forum dat dat geen roodsteen of houtskool mag bevaten, maar dat is hier niet eens te koop in de buurt.

Mischien weet jij een adres waar ik dat kan kopen?
Want het lijtk mij toch wel belangrijk voor ze...

verder gaat het heel goed met Pino..ze is aardig gewend nu aan ons gezin...de ukken vind ze nog wat te bruut, maar ze reageert geweldig op Nico en Eric.....die kunnen al met haar kroelen...de kooi in vind ze niet leuk..dan probeert ze hem te smeren......!

zodra ze los mag is haar eerste en enige halte....de kooi van Thun..........en Thun vindt dat ook wel leuk..kan ie lekker aan d'r pootjes knabbelen...en dan gaat zij weer mopperen op hem...hihi

Kortom...het lukt al heel aardig met d'r..heb d'r zelfs al enige keren uit de grote voerbakken zien eten......maar voorlopig blijft er nog voer op de grond  staan.

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

Ik heb ook nog geen oestergrit omdat ze zonder houtskool hier niet verkopen in de buurt. Wel krijgt Tinco maagkiezel, mineraalblok en sepia dus zo'n ramp is het niet.
Kijk je Thun ook even na op vedermijt?

Arno

:)
hoi Christa & de Rest,
de meeste dingen zoals voer enz. die koop ik bij ranzijn of bij een grote vogelmarkt zoals in boskoop of barneveld.
maar als je in de kooi van pino en thun dat vogel zand op de grond doet zit er al een beetje grit in dus..
en ja ik gebruik dat ook ik heb grove grit weet geen merk heb ik gekocht in boskoop bij een voerhandelaar.
maar er word niet veel gebruik van gemaakt wel knagen de valken de voegen uit het metselwerk van de schuur ?dat zal ook wel goed zijn denk ik want dat doen ze echt al jaren
groet arno

Petra en Cheeky

Ha Christa & Co!
Was leuk jullie gisteren op de chat te ontmoeten! Altijd anders dan in zo'n dagboek. We hebben niet altijd gereageerd, maar je dagboek wordt zeker regelmatig bekeken!
Groetjes,
Petra

jacksmama

11 juni 2005, 20:24:32 #129 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:38:50 by jacksmama
He he...ben ik weer hoor...

Met foto's!!!

Vandaag was het echt een topdagje........Thun liet zich kroelen....door een VINGER!!!

Hij is namelijk een vreselijk jaloers tiepje...hihi....

Vandaag waren ze even lekker los...heel gezellig en zo nu en dan hielden ze even een wervelwind moment ( als het nog eens zomer wordt zullen ze dat verplicht moeten doen..het waait nog harder dan een ventilator!!)... achter elkaar aan door de kamer , op volle snelheid!!!

Thun landde per ongeluk op mijn vriendin d'r arm...en hij vond het niet eens eng....!!
Na een minuut of wat vond ie dat ie wel weer genoeg gestunt had dus terug naar de kooi...waar Pino inmiddels al aan het poetsen was.....

Nico ging even lekker teuten met Pino die zich heerlijk liet kroelen op haar koppie.....en dát wilde Thun ook wel!!!

Dus onze onverschrokken held wurmde zich tussen Pino en DE VINGER!!

Hmm...da's toch wel lekkker...eens kijken of ik er nog beter tussen kan komen...

zucht.....dit is toch zooooooooow lekker......
(Pino..slaapt al bijna van genot..hi)

Dit is GENIETEN!!!!

Kortom...Thun is verslaafd...hi...

en dan ben je net zo lekker gekroeld en wat doen ze dan??/

Dan halen ze DE PLANTENSPUIT!!!.....

dat was eerst een raar ding waar je flink tegen blaast...maar na een tijdje....vonden ze het toch wel fijn....

Alleen Pino was er ff niet mooier op geworden hihi

nou ja zeg...mijn hele coupe naar zijn ratsmodee!!! Hoe durven ze........

Misschien beleven ze vanavond nog wel een klein avontuurtje...je weet maar nooit hier......

ChriZ aka Christa & de Rest
Christa & De Rest

Petra en Cheeky

Leuk verhaal en ontzettend leuke foto's joh! Lief die natte valkjes he? Maar lang niet allemaal vinden ze het echt leuk!. Het knuffen met je vingers vindt onze Cheeky ook zo heerlijk, dan wurmt-ie zijn koppie in allerlei bochten om maar vooral veel langs je vingers te strijken, zoooooooo lief!

Pino en Thun zijn prachtvalkjes zo hoor!'
Geniet er maar lekker van!
Petra

jacksmama

12 juni 2005, 12:54:13 #131 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:44:06 by jacksmama
Hoi geoeiemorgen..daar zijn we weer:

Ik heb ff een vraagje voor de bezoekers hier:

Pino was prachtig wit toen ze hier kwam....en nu..ondanks de geweldige douche van gisteren..lijkt ze wat grauwig op de vleugels..
Is dat normaal voor een jongen vogel? of moeten we d'r effe in de Robijn mikken?

Foto is niet zo duidelijk..mevrouw wenste niet gefotografeerd te wroden aan de achterkant......

En nog effe een wonderschoon plaatje van Thun....( ik ben nog bezig met diverse proggie's om er wat leuks van te maken...hi)

groetjes,

ChriZ aka Christa & de Rest
Christa & De Rest

Ria

Hoi hoi,

Nou ik zou maar geen Robijn gebruiken. Als de kleine cinnamon lutino is dan krijg je het er toch niet af. Weet je meer over de ouders en de splitten ?

Groetjes,
Ria

Rianne

Thun z'n kuif staat verkeerdom! ;D

Arno

:)

Hoi
pino is gewoon een mooie lutino hoor
de ouders zijn ook lutino de man is heeft wel erg veel geel

Als je pino regelmatig doucht word zij weer (en blijft zij) mooi
het komt allemaal wel weer in orde hoor maak je maar niet druk misschien heeft zij zich toen ze nat was een beetje vies gemaakt en dat zie je goed op het wit
groet arno.