4 augustus 2025, 07:55:50

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

jacksmama

12 juni 2005, 13:46:16 #135 Last Edit: 2 augustus 2006, 20:45:24 by jacksmama
Hoi Ria. bedankt voor je antwoord.....

Zoals Arno na jou al schrijft...paps en mam's zijn beide lutino's....dus ik verwachte geen verrassende cinnamon oid.....( oke..mischien een onverwacht fallowtje...hihihi)

Arno, misschien it er wel een splitje bij mams ;D.......krijg je dure vogeltjes hoor...hihihi...zag overigens vd week een lutinootje aangeboden in de dierenwinkel voor maar liefst 55 euries!!!!
En de eigenaar had geen idee wat ie aan het doen is..want het beestje had geen grit of maagkiezel of steen in de kooi zitten....sught...vond het zielig voor het beestje want volgens Eric was ze heel lief( die heeft er een uur zitten keutelen) maar 55 eurie gaat mijn budget te boven....

Ze zal idd vies geworden zijn toen ze nat was...komt wel weer goed, ben ik niet bang van, ze word voor mij niet minder mooi hoor..maar vroeg het me af...

Vanmorgen was het weer ff wervelwindje spelen..hup met zijn twee door de kamer op volle snelheid.......ik mag wel een snelheidsbeperking op gaan leggen hier...hihi

Ik heb wel een foto gemaakt..maar eigenlijk zie je gewoon helemaal niets...zo snel gaan ze....

Ze heeft het kroelen nu ontdekt hoor....zodra ze je ziet...hup die kuif omlaag......en natuurlijk wil Thun nu meedoen...als Pino niet kroelt met hem..krijgt ze een fikse pik in d'r kleine nekkie van hem...hoezo autoritair??

Hoi Rianne...lijtk idd wel of zijn kuif verkeerd om staat..maar hij keek wat scheef..en dát zie je net niet op de foto...hihi..dat noemen ze nu optisch bedrog!!!

Alles goed met Tinco???
Christa & De Rest

zazoe

Hee Christa,

Wat een geweldige kroelfoto's!!
Leuk hoe ze die koppies dan helemaal draaien, ze genieten er duidelijk van!!

Erg spannende actiefoto ook!
Vliegt daar links nou een valkje of is dat wat anders??

jacksmama

Hoi Sanne..Leuk dat je even langs komt...

Ja idd..daar links zie je een Pino in volle gang...hihi..het is bijna niet te fotograferen..zo snel gaan ze....

ChriZ aka Christa & de Rest
Christa & De Rest

Petra en Cheeky

Hahaha, wat leuk, ik zag ook al links een valkachtig vlekje.... maar dat was toch Pino, die voorbij scheerde.... Valt ook niet mee om ze in vlucht te fotograferen, ik vind dit nog heel knap!
Groetjes,
Petra

jacksmama

Zoals beloofd...mijn knutsel van Thun:

ChriZ aka Christa & de Rest

Christa & De Rest

Joyce28

wauuuwww wat een mooie van Thun zeg!
Wildkleur mannetjes zijn echt mooooiii :-*

Ankie

Hoi Christa & de rest

Kom weer eens even bij je buurten ;D. Heerlijk dat het zo goed gaat tussen die 2 ;D.Wat leuk dat Thun nu ook gekroeld wil worden. Binnenkort krijgen wij ook een Lutino ,vind ze schitterend. Maar we moeten nog een paar weekjes geduld hebben :P. Leuke foto's!!!!!

:-*Zazou & Ankie

Lin

Hoi christa en de rest!

wat leuk om alles even weer door te lezen hoe het gaat tussen Pino en thun. Wat heeft die thun een kuif!! en je 'knutsel' van thun is goed gelukt hoor. Maar dat viezigheid is wel normaal hoor. en als je gaat sproeien met water zorg dan wel dat het niet savonds gebeurt want dan kunnen ze voordat z gaan slapen niet opdrogen. maar wat gaat het er leuk aan toe bij jullie ondanks kleine schermutselingen. evene en kleine opmerking tussendoor ik zag dat een stok vrij hoog hing en dat de kuifjes tegen de bovenkant van de kooi komen. ik zou die even wat lager handgen zodat de kuifjes niet beschadigen. Ik zal vanaf nu weer vaker komen want ik lees graag over jullie valkjes.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nancy

hoi,
ik wil even vertellen dat ik de broer van pino in huis heb. toen ik van arno het bericht kreeg dat er een valk was geboren werd het voor ons meteen elmo. leuk dat we allebei sesamstraat namen hebben. op zich gaat het met elmo heel goed. hij eet en drinkt lekker. en reageert als hij mijn zoon hoort door te fluiten. verder wil hij ons alleen maar bijten. ik hoop dat het overgaat. ik heb ook het idee dat hij wel zou willen vliegen. ik durf hem alleen niet los te laten omdat ik bang ben dat ik hem zijn hok niet meer in krijg en hem dus moet vangen. en dat is dus het probleem. hij heeft al veel meegemaakt en moest na 2 dagen gevangen worden om behandeld te worden voor luizen. sindsdien wil hij alleen maar aanvallen naar ons toe. ik probeer nu zijn vertrouwen weer te winnen door niet aan hem te gaan zitten maar wel steeds met mijn hand door zijn eten te gaan en zijn etensbak vasthouden als ik die net in de kooi wil zetten. ik moet maar veel geduld hebben en hoop dat het goed komt. ik blijf jullie dagboek lezen om te kijken hoe het met pino gaat.
groeten nancy

Lin

Hey Nancy,

wat leuk dat je even post. Misschien is het nog leuk om je aan te melden op de site, je komt vast nog wel eens terug.En dan krijg je ok een melding in je inbox als iemand heeft gereageerd ergens waar jij ook eens hebt gereageerd. Nu zou je dus een melding hebben gehad dat iemand in Gonnies dagboek heeft gepost.

Als je hier een keer bent geweest ben je snel verslaafd. en misschien komt het ook nog zover dat je een dagboek/verhalenboek begint. En met geduld kom je altijd heel ver. Dus niet opgeven met Elmo!

Groeetn, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Hoi Nancy,
Leuk om wat van je te lezen.zeg..

Elmo is duidelijk een boefje.

Met Pino gaat het heel goed, ze mag vrij rondvliegen soms, en tja..de kooi gaat ze niet zomaar in , maar we kunnen haar vrij aardig terug inde kooi krijgen door haar op de hand te nemen.
OOK Pino heeft beestjes..dat is vedermijt..heel onschuldig maar je kan er oko vanaf komen door te sproeien met een plantenspuit met gewoon water...heof je Elmo dus niet te vangen, geen nare herinneringen oid..en met wat mazzel vindt ie het zelfs leuk!! Bij Pino heeft het geweldig gewerkt...ze vind douchen fijn!

OP de hand komen..tja ok zij probeert te happen, maar we laten zien dat we daar niet van onder de indruk zijn..na twee keer uitporberen geeft ze het dan ook op en gaat braaf op de hand zitten....dus geen hand weghalen oid..moeilijk maar heel effectief.

Dit alles is geen wijsheid van mezelf maar heb ik allemaal hier geleerd!!!

Wij hebben hier nu een heel ander probleem...Thun is zo gek van Pino dat ie aggressief wordt...hij haalt zomaar uit..( waarschijnlijk uit overdreven ebschermingsdrang).en van de week was het maar goed dat Nico zijn bril ophad want anders had ie een heel zeer oog gehad......

Geen idee wat we eraan moeten doen maar dat gaan we nog utzoeken.

Lin bedankt voor je tip...zelf had ik ook al het idee dat de stok toch wat hoog zit dus we hebben hem al naar beneden gezet...

Nou moet je me overigens toch es vertellen wie Gonnie is....... ;D ;D

Ik ga hier weer verder met huishoudelijke taken want morgen zal het er wel te warm voor zijn.....

Zouden de valkjes naar buiten mogen? natuurlijk wel in de schaduw......Pino kan wel, die is dat wel gewend maar Thun is een binnen valkje....

Groetjes van

Christa & de Rest..

Foto's komen weer snel..dit weekend gaan wij geweldig van de zon genieten.
Christa & De Rest

nancy

hoi christa,
helaas hebben wij elmo al behandeld voor de luis dus het leed is al geleden. ook heb ik hem een paar keer in mijn vinger laten bijten zodat hij weet dat het mijn vinger is. ik ben er ook niet van onder de indruk dat hij bijt want het doet niet echt zeer. alleen sinds die keer wil hij alleen maar bijten en aanvallen. misschien moet ik hem toch maar een keer los laten om te kijken wat er gebeurd. en in het ergste geval als ik hem niet handtam krijg dan gaat hij in de buitenvoliere bij de andere vogels en kippen. jaja het begint hier al een dierentuin te worden. maar voorlopig geef ik niet op. met liefde en geduld bereik je veel. zou ik hem nu wel los kunnen laten vliegen. ik weet nl zeker dat ik hem moet vangen om in de kooi te stoppen. en weet niet of ik zijn vertrouwen dan weer kwijt ben. weten jullie het antwoord voor mij.
groeten nancy

jacksmama

Ik denk dat je hem best los kan laten....met wat mazzel zit ie de meste tijd op zijn hok!
Althans..zo gaat het hier.

Ik zou het gewoon proberen...wie weet...gaat ie zomaar vanzelf zijn kooi weer in.....anders kun je even kijken op het forum bij bijv.gedrag of tam maken....
Daar staan vaak handige tips!

Succes en laat eens horen hoe het gegaan is.

groetjes Christa & de Rest
Christa & De Rest

Arno

:)
Hoi Pino en Elmo,
Ja dat probleem met de luizen heeft mij niet lekker gezeten ik ben alle vogels gaan controleren toen ik het hoorde maar kwam op niets uit.
Het is uit eindelijk gekomen door het tt kooitje waar Pino en Elmo in zaten toen jullie ze kwamen halen het kooitje had ik de avond ervoor gebruikt om voor mijn vader vogels op te halen bij een kweeker (waar het een bende was)
en heel stom van mij ik heb dat kooitje even snel schoon gemaakt maar niet goed genoeg blijkt dus.
Ik vindt dit echt erg vervelend voor jullie maar erg is het niet het is wel makkelijk te behandelen gelukkig
Bij de dieren winkel zou je b.v. u-2 op van denka kunnen kopen dat is snel en effectief en ook bij valkje's van deze leeftijd
En raar vindt ik ook dat Elmo niet lekker bij jullie gaat  zitten maar als hij gewoon lekker aandacht krijgt zal het snel lukken hoor.
  Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

Arno,

geen zorgen joh...je zorgt perfect voor je vogels..kan je al zien aan hoe Pino er verder uitziet..vedermijt komt vaker voor bij vogels uit een voliere..niet zo gek ook..buitenlicht enzo...niks aan de hand wat mij betreft hoor
Ik denk dat wij het met sproeien aardig onder controle hebben en ze vind het nog leuk ook...twee vliegen in 1 klap!

Grin ik heb nu mijn zinnen gezet op een geparelde wellicht cinnamon!!.....voor de toekomst dan he....

Fijn weekend allemaal..wij gaan van de zon genieten!!
Christa & de Rest
Christa & De Rest