19 juni 2025, 19:38:17

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

Arno

je bedoelt er zo eentje?
Dit is een cinnamon geparlede witmasker pop.
Ze zijn erg mooi hoor maar deze hou ik echt zelf
zij komt (want dit is een vrouwtje)uit het zelfde nest als de albino's
groet arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

Hmm..neh..die bedoelde ik eigenlijk niet.......dacht dat dit een geparelde witmasker was.....

Ik bedoelde eigenlijk zo een als Cheeky was..die vind ik echt supermooi!!

Maar dit jaar nog niet hoor..Eerst deze twee bengels even opvoeden....

Christa & De Rest

nancy

hoi allemaal,
ik ga elmo inderdaad na het weekend toch maar uit zijn kooi laten. misschien is hij daarom wel zo bijterig omdat hij er uit wil. het is trouwens wel leuk hoe hij op mijn zoon reageert. als hij die hoort praten begint hij te fluiten. oh ja arno het geeft niets hoor van die luizen. ik heb het ook eens in de voliere gehad. daar kun je gewoon niets tegen doen. en met elmo komt het volgens mij ook wel goed. hij heeft gewoon zijn tijd nodig. nou die kan hij krijgen.
nu ga ik van het mooie weer genieten. prettig weekend allemaal
groeten nancy

Lin

Hey nancy,

ik reageer even op jou. Als je weer elmo uit de kooi laat zorg dan ervoor dat de ramen bedekt zijn en let goed op openstaande deuren. Wanneer je valkje er weer in moet dan kan je trosgierst voor hem houden en een stok end n proberen dat ie opde stok wil. Vaak kan je ook wat lekkers in de kooi hangen.

Hey Arno,

ik zie ook niet dat het een cinnamon is.of komt het door het licht dat ie zo grijs lijkt. Lijkt sprekend op het valkje die Gerda in haar verhaal heeft staan.

En hoi christa,

Je bedoelt cheeky van cor en petra? dat is een wildkleur gepareld. en Chara die ze net hebben is een bonte witmasker.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Arno

Hoi

nou het komt niet zo lekker over op de foto want het is echt een cinnamon hoor  8)

En Pino en Elmo hebben er ook weer broertjes en zusjes bij daar ben ik weer erg blij mee

groeten arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

Zo daar ben ik weer eens...

dat mooie weer is geweldig maar je zou bijna vergeten dat de pc er ook nog is....

Hoera, Pino heeft er dus weer familie bij!! En al net zo lief als zij.

Met Pino gaat het verder uitstekend. Ze eet prima, vleigt af en teo rond, en is dikke maatjes met...Jack!!!! Ja die brute peuter van 3. HIj kan alles met haar doen....ze vind het prima!!

Thun is ff een ander verhaal...die krijgt wat last van de pubertijd...en probeert hier een beetje de baas uit te hangen....
En hierdoor komt ie wat agressief over...valt ineens uit naar Nico en Eric en ik ben al helemaal taboe!!!!

Hij is wel lief voor Pino, dat scheelt.......

Binnenkort zal ik een foto plaatsen van Pino die gekroeld wordt door Jack...misschien vanavond al.
Ze zijn overigens nog niet buiten geweest, daar is het veel warmer dan binnen en ik heb het idee dat ik ze er geen plezier mee doe.......misschien als het wat koeler is....

Ik houd jullie op de hoogte.

Nancy, hoe gaat het nu met Elmo???

Christa & de Rest

Christa & De Rest

Ankie

Hoi Christa & de rest

Tijd geleden zeg...maar leuk om weer even wat van je te horen of zien...of lezen ;D. Ben benieuwd naar de foto's.
Lekker dat het met Pino zo goed gaat en dat hij lekker met je zoontje knuffeld. Ja , pubervalkjesa zijn al net zo erg als puberkids ;D ;). Je leest het wel vaker hoor ,dat valkjes wat aanvallerig worden ,hopelijk gaat het weer over ,want echt geslaagd is het niet :(. Ik zet Zazou ook niet buiten hoor ,als het zo warm is ,lijkt me niet echt prettig voor hem ,maar vandaag was het heerlijk en heeft hij even lekker buiten kunnen staan .Maar volgens mij zit hij liever binnen met de tuindeur dicht zodat hij uit de kooi kan ;D ;D ;D.

:-*Zazou & Ankie

Petra en Cheeky

Ha Christa & Co...

Leuk weer wat van je te lezen! Ik ben ook heel benieuwd naar je foto's...

Praat me idd niet van pubervalkjes! Cheeky is gelukkig nog steeds even lief tegen ons, maar je hoort verhalen! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met Thun.

Leuk om te horen dat Pino en Jack het zo goed samen kunnen vinden! Lief om te zien als ze elkaar echt aardig vinden!

Cheeky & Chara zijn ook nog niet buiten geweest hoor! Ik heb ook het idee dat ze binnen beter af zijn, en nou kan ik de kooi wel naar buiten rijden, maar ik heb er tot nu toe nog niet echt behoefte aan gehad, want vaak is het meteen erg benauwd in de tuin, en zij weten toch nog niet wat ze missen. ;)

Groetjes van
Petra, Cheeky & Chara

Valerie

Tja, Vakjes zijn net kids eh.... Hier puberen ze, als je't mij vraagt ook. Daffy is de baas, als ik een lekker stukkie kaas geef, is dat voor Daffy en mag Valko niet in de buurt komen. Ze happen vaak naar mekaar, echt grappig. Net of ze in diskusie zijn. En dan plots, hoor ik van die wipwap geluidjes.  ::) Rare beestjes af en toe.  ;D
Wat ik soms echt gek vind: dan wil Daffy gekroeld worden, buigt koppie voor Valko en dan snapt Valko het niet.  :P
Maar toch blijven ze leuk. :)

jacksmama

27 juni 2005, 20:43:06 #159 Last Edit: 2 augustus 2006, 21:00:27 by jacksmama
Hier de beloofde foto's

Koppie gaat helemaal naar beneden:

Lieve Pino:

Ze is zo dol op Jack dat ze uit zijn hand eet en hij mag haar zelfs tegen de veren in strijken.....

Nu gaat mama weer effe naar die coole peuter want die weigert te gaan slapen, net als zijn broer.....

Christa & de Rest
Christa & De Rest

~Natas~

Hai hai,

Ik loop erg veel achter op je dagboek maar ik moet zeggen het knutsel werk van Thun is echt GEWELDIG zeg.
En vooral dat koppie  :-*
En de laatste foto's van Pino in zijn kooi zijn ook mooi, vooral de text erbij zegt al genoeg.
Gelukkig kunnen Pino en Jack het goed samen vinden.

Groetjes,

Natas

Petra en Cheeky

Ja Christa, niet alleen valkjes moet je wel eens tot de orde roepen, ook peuters zijn soms lekker eigenwijs!  ;D

Leuke foto's weer!

Groetjes,
Petra

Ankie

Hoi Christa & de rest

Prachtig die foto's ;D :o.
Leuk dat Pino zo goed op Jack reageerd. Jack zal wel trots zijn!!! Ja ,dat slapen gaan is altijd wat.....kweet er alles van.
Maar dat heb ik achter de rug ;D ;D ;D.

:-*Zazou & Ankie

zazoe

Hoi Christa,

Wat een schattige foto's!! :-*
Ik vind het zo leuk dat valkjes vaak een 'favorietje' in het gezin hebben die werkelijk alles met ze kan.

En zo te zien is Jack ook dol op Pino! :)

Liefs, Sanne.

nancy

hoi christa,
met elmo gaat het lekker. sinds zaterdag laten we hem los.mijn zoon vind dit niks. al dat gefladder en elmo gaat natuurlijk meteen naar hem toe waarop mijn zoon weer gillend naar boven rent. maar dat komt wel goed.echt vliegen doet hij niet. hij vind het erg gezellig op je hoofd en schouders en dan overal in bijten wat glimt en blinkt. vooral mijn sieraden moeten het ontgelden. jaja het opvoeden is begonnen. maar ik vind het geweldig.
groeten nancy