7 augustus 2025, 16:27:33

Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Jolanda
Ik ga nu proberen om uit te leggen hoe je verder moet als je de foto verkleind heb.
Het is handig om de foto een goede naam geven, bijv. Jolanda_valkjesnaam_6maart.jpg
Dit kan je doen door in mijn afbeeldingen met de rechte muisknop op de foto te drukken en dan naam veranderen (ik weet niet precies hoe het heet in nederlandse versie, maar in het engelsw - rename).
Dit is handig als je de foto makkelijk terug wil vinden.

Als je foto klaar is, kan je hem uploaden. Dit doe je met behulp van knopje upload bovenaan de valkparkieten site. Dit werkt alleen als je ingelogd ben.
Nadat je op de knopje heb gedrukt, krijg je een scherm met een lege raampje. Rechts hiervan staat browse. Als je daarop drukt, kan je je foto dus kiezen die je wil uploaden. Staat hij in het raampje, dan kan je dat lange knopje drukken, daar staat: verstuur het plaatje naar valkparkiet.com.
Dan is je foto upgeload en krijg je een volgende schermpje. Daar staat in een raampje weer: [img] de naam van je foto [img]. Dit is een link naar je foto.
Allerhandigst is om deze link te copieren - druk op het knop eronder, dan wordt de tekst zwart. Dan druk je ctrl toets in, terwijl je die ingedrukt houd, toets je nog letter c. Je kan alle links bijv in een word document bijhouden. Open Word, druk ctrl toets in en letter v. Als alles goed is gegaan, dan zie je dus de link in programma word. Als je die afsluit, dan kan je dit document dus ook opslaan.

Terug naar valkparkiet. Je foto is nu op de server van de site. Dat betekent, dat je hem ook kan vinden op de foto pagina.
Maar jij wil hem natuurlijk in je bericht plaatsten.
Dit is dan al heel erg makkelijk. Je hoeft alleen maar de link die je gecopieerd heb naar je bericht te zetten. Dit kan je met behulp van ctrl+v doen.

dan zie je in het bericht dit:

[img]...foto/upload/...naam van je foto.jpg[img]

Dan is het klaar. Als je dan je bericht verzendt, dan staat de foto gewoon er in.
Veel succes, en ik verheug me op je foto's!
Groetjes Riny :D

Roosje

Citaat van: Riny op 19 februari 2006, 19:36:56
Hoy Diana
Ik weet niet of je het gemerkt hebt maar ik heb per abuis je hele dagboek verwijderd :o :o :o
Peter heeft het weer terug gezet.
Sorry ik zal nooit meer het verkeerde knopje gebruiken.

Haha Riny toch!

Riny

Hoy Roosje
Erg he!!
Ik had het eerst nog niet in de gaten ,maar ineens was ik Diana's dagboek kwijt.
Vliegensvlug de Big Boss gebeld,en gelukkig was hij thuis.
Groetjes Riny :o

moonwitch (diana)

Hoi Riny

Ik had je al een IM gestuurd, kan alleen maar vreselijk lachen
als ik het terug lees wat je hebt gedaan.
Gelukkig voor jou dat het hersteld kan worden.
Groetjes diana ;D
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

marilyn

Citaat van: Riny op 19 februari 2006, 19:36:56
Hoy Diana
Ik weet niet of je het gemerkt hebt maar ik heb per abuis je hele dagboek verwijderd :o :o :o
Peter heeft het weer terug gezet.
Sorry ik zal nooit meer het verkeerde knopje gebruiken.

hoikes riny

hahahaha zo weet je nu ook waarvoor dit knopje dient hé  ;) in elk geval heb je het ook weer geregeld dat het terug in orde is dus is het geen drama hé en ondertussen heb je jolanda ook heel erg goed geholpen dus ik denk niet dat er veel schade is gemaakt , ik denk ook dat jij als moderator veel meer knopjes bijhebt en eerlijk gezegd als ik in jouw schoenen zou staan zou ik dikwijls niet weten welk knopje nu waarvoor dient  ;) dus als het mijn dagboekje was geweest zou ik het je zeker niet kwalijk genomen hebben en ik denk ook niet dat jolanda dat zal doen  ;)

groetjes marilyn

Caroline

Niet Jolanda maar Diana.  ;)

Hoi Diana,

In je terug gevonden dagboekje  ;D wil ik je toch eventjes vertellen dat je een fantastisch mooi valkjes hebt mee genomen uit Zwolle hoor!!

Super!!

Groetjes van Caroline  :D

Lieve Riny,

Aldoende leert men, maar wat zal je geschrokken zijn??  :o :o

Gaat het weer een beetje??

Truste voor straks allemaal.  8)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

moonwitch (diana)

Hoi

Ik neem Riny ook echt niks kwalijk, ik vindt het allemaal nogal komisch, zuks had mij ook kunnen overkomen als moderator, eigenlijk voel ik mee met riny die het is overkomen maar heb er ook stiekum lol om ;D.
Groetjes diana

Ps ik ben ook heel blij met m'n nioeuwe aanwinst, hij wil zo graag bij de andere valkjes maar ik hou hem nog ff apart zodat ik weet dat alles goed met hem is.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

Citaat van: Rianne op 19 februari 2006, 13:11:11
Hoi Diana,

is dat nu een geelwang of een pastelmasker?
Zo te zien is hij gepareld geweest, weet je zijn splitten ook?

Door al die toestanden met het verdwijnen van je dagboek heb je mijn vraag zeker over het hoofd gezien? ;D

jolandaW

20 februari 2006, 18:36:30 #263 Last Edit: 20 februari 2006, 20:09:28 by moonwitch
hallo diana,

nou ik ga het proberen om de foto's hier op het scherm te krijgen.

Ik heb de valk cobus genoemd en die andere grijze die er bij zit (brinte)dat is inmiddels al zijn vriendinnetje geworden.
Gister zaten ze de hele tijd te kroelen samen en toen ik vanmiddag thuis kwam van mijn werk  was hij al druk aan het oefenen hoe hij boven op haar moest gaan zitten met als gevolg dat toen hij er met 2 poten bovenop zat ze samen naar beneden donderden :)
Ik hoop dat de foto's er bij komen te staan anders moet ik het nog een keer proberen
groetjes Jolanda

jolandaW

moonwitch (diana)

20 februari 2006, 20:08:34 #265 Last Edit: 20 februari 2006, 20:10:19 by moonwitch
Hoi Jolanda

Goed dat het gelukt is met de foto´s en wat is hij een plaatje zo.
Ik heb ze alleen ff onder elkaar geplaatst zodat het dagboek niet zo breed wordt :D.
Zo te zien heeft hij het super naar zijn zin bij jullie.
Tja van dat oefenen dat herken ik wel, gebeurd hier ook in het broedseizoen.
Of wat ik ook nog wel eens zag vorig jaar was dat ze een trio vormde pop, man en daar bovenop nog een man ;D.

En voor rianne

Helaas weet ik niet waar dit manneke split voor is, maar dat van die parels had ik ook al gezien.
Zelf denk ik dat het een geel wang is maar het kan ook een pastel masker zijn.
Ik ben niet zo heel goed in deze mutatie, en die persoon waar ik hem van hebt gekocht was gewoon een handelaar, en die weten vaak niet wat ze hebben als het maar verkoopt.
Maar toch ben ik blij met dit kereltje.
Als ik er niet mee kan kweken heb ik toch een mooi valkje erbij, voor mijn gevoel.
Ik heb voor dit valkje 30 euro betaald, dus niet veel naar mijn idee, zelfs in een dierenwinkel betaal je veel meer voor een valkje.
In ieder geval vindt ik hem zelf erg mooi, en hoop dat ik geen miskoop hebt gedaan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Caroline

Hoi Jolanda,

Het is gelukt en je hebt super valkjes, alleen is het dagboek van Diana een beetje erg breed geworden.

Kan het zijn dat je de foto's naast elkaar hebt geplaatst i.p.v. onder elkaar??

Groetjes van Caroline  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

30 euro voor een geelwang? :o da's zeker niet duur!
Hopen dat hij een mooie split heeft, ik duim voor je dat ie split lutino is! ;)

moonwitch (diana)

Hoi allemaal

Waarschijnlijk niet de meest slimme beslissing, maar ik kon niet anders.
De geelwang of pastelwang (ik ben nog niet zo goed in die kleurmutaties), hij at en dronk bijna niet en was alleen maar aan het roepen naar de andere valkjes, dus heb ik hem in de voliere geplaatst, waar hij gelijk een plek op de stok zocht en gelijk een van m'n popjes begon te versieren.
Dit was een bonte cinamon witmasker ;).
Hij heftig aan het versieren en zij moest niets van hem hebben.
Ook probeerde hij een albino pop te versieren.
Dit mannetje wil wel, maar de dames nog niet en daarbij is het ook nog wat te vroeg.
Ook zag ik in de andere voliere dat een lutino man bovenop een geparelde wildkleur pop, maar dat feest werd verstoord door een bonte man die er een triootje van wou maken, toen vielen ze met z'n drieen naar beneden.
Weet je, dat ik er erg van geniet, om zo voor mijn volieres te staan en de capriolen van mijn valkjes bekijk.
I LOVE MY BIRDS.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Caroline

Hoi Diana,

Wat fijn dat je zo kunt genieten van je valkjes.

En het is inderdaad een risico om de pastel/geelwang meteen in de volière te doen maar och, het is je eigen keuze en als tie niet wil eten zo alleen dan is dit ook een risico.  :D

Hopelijk gaat het goed, maar dat zal wel.

Ik ben wel benieuwd wie zijn uit eindelijk keuze van de popje wordt. Heb je zelf geen popje voor hem in de planning staan??

Ik ga Sanne weer verder helpen, groetjes van Caroline  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.