Diana´s valkparkieten R.I.P Boomer 15-11-06

Gestart door moonwitch (diana), 28 april 2005, 20:30:04

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

Hoi Lin

Dat is super leuk nieuws :D, hopelijk krijg je van Kashira net zulke mooie jongen als mandy had vorig jaar.
Hou me maar op de hoogte.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hallo

Hier maar weer eens een update.
Met de valken gaat het goed, omdat ik er veel te veel hebt, worden er morgen 50 verkocht aan een handelaar.
Helaas zie ik geen andere oplossing.
De prijs die ik er voor krijg is bar weinig, maar het zal wel moeten.
Voorlopig hou ik nog een aantal valkparkieten, maar weet niet voor hoelang of dat ik er nog mee ga kweken.
Dit is door persoonlijke omstandigheden.

Dan heb ik nog een aantall valkparkieten binnen zitten die eigenlijk voor de verkoop waren en zijn dus handtam.

Op oudjaarsdag werd ik gebeld door een mevr., helemaal in paniek, ze had een valkparkiet gevonden en had haar een tijdje in huis, maar ze kon niet tegen het geschreeuw van de vogel.
Of ik het wou opvangen en anders zou ze het naar een dierenopvang doen en zou het valkparkietje in een koude schuur belanden.
Eigenlijk had ik geen plaats, maar ik dacht dat kan ik dat vogeltje niet aan doen.
Ik had gevraagd aan haar of ze het opgegeven had als gevonden en of ze gekeken had of iemand het miste.
Dat had ze gedaan zei ze.
Een paar uur later bracht ze een gepareld popje in een klein kooitje met voer mee.
Het valkje was nog erg jong aan de zijkant van zijn snavel zaten nog wat papresten, en het was ongeringd.
Ik heb haar over genomen en bij de andere valkjes in de kooi gezet.
Heb haar wat trosgierst gegeven en daar bleef ze maar van eten.
Op een gegeven moment stond de krop strak van alle trosgierst zaadjes, maar ze had geen water gedronken, dus heb ik haar met een spuitje een beetje water gegeven en de krop voorzichtig gemasseerd.
Ze heeft de hele avond bij verschillende mensen in de hand gezeten.
Toen het ging vliegen ging dat niet zo best, want wat bleek ze was aan beide vleugels gekortwiekt.
Tja dan wordt dat verhaal van aan komen vliegen tot een stuk minder geloof waardig, en ook wat ze zei toen ze het vogeltje achter liet, van ja nu moet ik maar een hamster voor mijn dochtertje kopen.
In eerste instantie was het de bedoeling dat het valkje weer weg zou gaan als ik het helemaal gezond en goed vondt ( ze was nogal aan de magere kant).
Maar inmiddels is het februari en Daisy (die naam heb ik haar gegeven) kan ik dus niet meer laten gaan.
Daisy is zo'n lief valkparkietje waar je echt van alles mee kan doen.
Ze laat zich met de volle hand pakken, ze ligt plat in je hand en je kunt haar echt overal kroelen, het is een super kroelkontje, en super speels
Maar ook een lekker eigenwijs ding.
En wat dat schreeuwen betreft, ja ik denk niet dat ze helemaal alleen kan zijn en is het liefst uit de kooi.
Af en toe roep ze, maar omdat ze in gezelschap van meer valkjes is is dat altijd maar van korte duur.
Ze hoort nu bij mij thuis en is een deel van de familie geworden.

Het zijn niet zulke scherpe foto's, maar ze zit dan ook niet lang stil.

Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Caroline

Balen van de 50 valken die jeweg moet doen maar een geweldig verhaal over Daisy.

Veel geluk met haar.  :D

Sterkte ook met de omstandigheden.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Sommige mensen!! Ze maken gewoon misbruik van het vertrouwen van een ander. Gelukkig is het een heel lief valkje. :)
Jee een overschot van 50 valkjes, dat zal wel een drukke boel geweest zijn in de voliere. Je wou toch wat selectiever gaan kweken met samengestelde koppels of ga je dat niet meer doen?

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Ja dat was wel de bedoeling, maar ik weet niet of ik er wel mee door gaat met alles :-\.
Als deze valkjes morgen weg zijn dan zet ik poppen en mannen apart, en daar was het de bedoeling van om weer koppels mee te vormen en in kweekkooien kweken.
Maar de kweek kooien zijn ook nog niet gemaakt en de omstandigheden hier zijn nog niet erg duidelijk.
Momenteel trek ik het niet allemaal meer, en loop ook voor 50% in de ziektewet.
Vandaar dus, alles zo vaag nog, ik moet eerst met mezelf weer uit de knoop komen.
Maar ik heb een begin gemaakt door zowiezo 50 valkjes te verkopen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Rianne

50 valkjes minder brengt in ieder geval wat meer rust. :) Hoeveel heb je er nu nog?
Ik weet niet wat er aan de hand is, en dat maakt ook niet uit, maar ik wens je in ieder geval veel sterkte toe. :)

Mara

Hoi Diana

Heel veel sterkte met alles wat er met en rondom je gebeurt. Ook al weet ik niet wat het is, ik wens je veel sterkte.

Mara

•=Bonnie=•

Jeetje Diana, dat klinkt allemaal erg ellendig  :( Heel veel sterkte gewenst.

Riny

Hallo Diana
Ik wens je veel sterkte met alles wat je bezig houdt.
Groetjes Riny

Saar

moonwitch (diana)

Hallo Allemaal

Bedankt voor jullie lieve reakties :).
De handelaar was er al om 9 uur, en had zo de valkjes te pakken.
Er zaten er toch meer dan 50 in namelijk 65 en hij heeft ze alle 65 meegenomen.
Nu is een voliere helemaal leeg.
Morgen ga ik de popjes en de mannen van elkaar scheiden.
En hopelijk voel ik me voor het kweekseizoen weer goed genoeg, om toch te kweken.
En anders verkoop ik de laatste valkjes ook, maar dan niet aan een handelaar, want daar zijn de valkparkieten te mooi en te prijzig voor.
Hopelijk krijg ik alles weer snel op de rails en weet ik welke richting het op gaat.
In ieder geval bedankt voor jullie medeleven, geeft toch een goed gevoel.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

8 februari 2007, 19:36:00 #867 Last Edit: 8 februari 2007, 19:37:34 by Wilma1
Poehh...dat valt niet mee om 65 valkjes weg te doen...ik vond 14 al vreselijk....maar soms kun je niet anders  :-\ is Goofy er ook bij ??? Blijven ze bij die handelaar of worden ze doorverkocht....want ze zijn toch aardig aan elkaar gewend in de voliere....zal behoorlijk stil zijn voor je.....maar de valkjes zullen jouw goede aandacht en verzorging ook missen.

Beterschap ...... denk aan jezelf .....je gezondheid gaat boven alles  :-*
;) Wilma                                     

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

moonwitch (diana)

Hoi Wilma

Nee Goofy is er niet bij, ik heb nog een aantal valkjes over.
En daar is Goofy ook een van net als cocky van gerdina en sparkle van suzanne.
Ik kan Goofy toch niet verkopen aan een handelaar??
Nee zolang ik het kan hou ik Goofy bij me, Goofy heeft het te veel naar zijn zin bij mij en de rest van de valkjes die er nog is.
Ze zullen wel via die handelaar verder worden door verkocht.
Maar ik had er ook veel te veel, en daar krijg je alleen maar problemen mee.
Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het me wel aan het hart ging om ze te zien vertrekken.
Hopelijk komen ze allemaal goed terecht en overleven ze het allemaal.
Ik wil er niet te veel bij na denken, anders krijg ik het er erg moeilijk mee, en dat kan ik op dit moment niet echt gebruiken.
heb al sores genoeg aan mijn hoofd.
Maar maak je maar geen zorgen om Goofy, die fluit nog steeds papegaaitje leef je nog bij mij in de voliere.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

Wilma1

Zijn ouwe vriend Koko fluit het OOK alleen nog steeds niet af  ::) Christa (jacksmamma) is aan het oefenen met hem, want de anderen zijn er ook al mee bezig  :o Ook Melody fluit het en allemaal van Goofy geleerd.

Fijn dat ie nog bij je is, maar mocht dat OOK niet meer gaan  ::) ....Tja net als bij mij, dan houdt het op....en dat het pijn doet, dat weet ik .... tot diep in je hart. Goofy aan een handelaar verkopen....nee....dan zou je hem al apart moeten verkopen aan iemand die alle tijd en aandacht heeft.....maar zover is het nog niet en je kan ze nog bij je houden.

Soms heb je gewoon geen keuze meer en moet je stappen ondernemen, waar je eigenlijk niet achter staat, maar je met je verstand moet gaan denken en je gevoel even naast je neer moet leggen.....anders kom je er niet uit  :-\

Ga ervan uit, dat ze een nieuw goed huisje krijgen en zijn meerdere mensen zoals jij en ik, die van valkjes houden en jij hebt en had mooie valkjes.

Probeer het op die manier voor je te zien, dat maakt het wat makkelijker voor je.
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3