23 mei 2024, 04:07:36

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ja... maar ik bedoel... van bi Van Mierlo tot bij ons is pakweg 250km of zo... das toch een héél eind. ik neem aan dat de meerprijs daar wel op zal berekend worden ;D. Maar ik kan dat beter aan hen vragen natuurlijk ;D.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Zo, de "nieuwe"kamervolière staat. Nu moet het primrosekoppel er nog in ! Die vliegen nu vrij rond in de vogelkamer. Van de week heb ik de grote volière waar ze eerst in woonde ( ik kan die volière in vieren verdelen en ze zaten met zijn tweeën in 1/4 ) een flinke schoonmaakbeurt gegeven en hun maar meteen er uit gelaten. Nu hebben de rest van de wilde valken de hele volière tot hun beschikking. Omdat het een wild koppel is kan ik ze niet zomaar pakken, dus heb ik hun voer in de kamervolière gehangen in de hoop dat ze er vanzelf in gaan  ;D Helaas geen trosgierst meer in huis, anders ging het sneller. Ze hebben het reuze naar hun zin, zo lekker vrij in de kamer fladderen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Ik geloof graag dat ze het naar hun zin hebben, zo lekker los in de kamer ;D
Ze krijgen vast binnenkort wel trek in een hapje eten :)
Lekker voor de valkjes een ruimere voliere!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Zo, weer eens mijn dagboek opgezocht  ;D De laatste tijd gebeurt er hier weinig op valkjesgebied, dus niet veel te vertellen, maar ik heb pas geleden nieuwe foto's en filmpjes gemaakt van de vogelkamer voor op mijn website. Vinden jullie vast wel leuk om te zien  ;D ;D ;D

Op dit moment staan er 2 kooien meer dan normaal, namelijk een gewone greta kooi met mijn mooie primrosemanneke Nova en een ferplast volière met mijn primrose koppel Cocktail en Indra. Het koppel zit normaal in de grote volière, maar ik wil deze zomer proberen met ze te kweken. Ze hebben gisteren een broedblok gekregen. Ik wilde eigelijk eerder, maar Indra vond het nodig om in de rui te gaan  ;D Ik hoop in ieder geval voor Nova een mooi popje te kunnen kweken en als er 2 poppen bij zitten hou ik er 2 aan, waarvan ik er 1 tam maak voor Cuba. Uiteindelijk komt het primrosekoppel en Nova met zijn popje in de grote volière.

De volière met mijn 5 tamste valkjes waar ik niet mee kweek ( Sterre, Willow, Summer, Madelief en Cuba ) met ernaast de kooi met Nova ( deze kooi verplaasts nog wel eens door de hele vogelkamer  ;D ;D ;D )





De 2 ferplast volières bij het raam van het dakkapel. In de linkervolière zitten de koppels Dizzy-Diba en Dimple-Magic. In de rechtervolière zitten de koppels Cookie-Kenzie ( waar niet mee gekweekt wordt ) en Dazzle-Chico. Voor het raam zit altijd het rolgordijn voor de helft dicht, zodat er geen valkjes tegen het raam vliegen. Aan de buitenkant zit een speciaal zonwerend doek die electrisch omhoog en omlaag kan. Dat scheelt een hoop hitte in de zomer.



De 2 ferplast volières bij het dakraam. In de linkervolière zit dus mijn primrosekoppel Cocktail en Indra en in de rechtervolière zitten mijn koppels Nessa-Kenya en Jipper-Mellody.



En dan de grote volière. Die is te groot om op 1 foto te kunnen  ;D ;D ;D Hier zitten de rest van mijn valkjes in plus mijn catharina's.





De filmpjes komen morgen wel  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes



Zie ik daar nou ook nog een kleine kooi op de grond staan, links onderaan? Wie/wat zit daarin? ??? ;D

Die ferplast-volières, vind je die nog ergens? Lijken me ruim genoeg voor de valkjes die we nu nog hebben en er zit niet zo'n dom dak op :). Wat is de naam van die kooien? Kan ik er misschien ook eens naar zoeken...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Ziet er goed uit die vogelkamer :)
Leuk om dat eens te zien.
Die grote voliere is ook mooi!!! Hmm ik doe een hoop ideeën op bij jou ;D




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Diaantje

Hoi Karin,

Leuke foto's hoor! ;D
Zijn ook erg duidelijk. Is toch best groot die voliere, wel heel mooi.. kunnen ze lekker vliegen..
Ik kan me voorstellen dat het in de zomer enorm warm is, hebben de valkjes daar geen last van??


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een schitterende kooien en volieres heb je. Zo te zien hebben ze aardig wat ruimte. Ik vind het heel leuk om te zien.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne


Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  3 juni 2007, 08:44:31


Zie ik daar nou ook nog een kleine kooi op de grond staan, links onderaan? Wie/wat zit daarin? ??? ;D

Die ferplast-volières, vind je die nog ergens? Lijken me ruim genoeg voor de valkjes die we nu nog hebben en er zit niet zo'n dom dak op :). Wat is de naam van die kooien? Kan ik er misschien ook eens naar zoeken...


Daar zitten 2 bejaarde chinchilla's in  ;D 2 vrouwtjes van 14 jaar. Ik heb ze pas weer allemaal nieuwe speeltjes gegeven. Soms voel ik me wel schuldig hoor, want sinds we verhuisd zijn kunnen ze nog maar zelden loslopen. De valkparkieten schikken nml vreselijk van ze. In het vorige huis had ik alleen grasjes en die trokken zich er niks van aan. Ze zaten ook altijd in een kamervolière, maar 's nachts gaan ze altijd apenkooien door de kooi heen en knalde regelmatig met veel lawaai naar beneden : weer alle valkjes in paniek. Ik verwen ze flink, en omdat ze al zo oud zijn kunnen ze toch niet meer zo hoog springen. Een paar jaar geleden hebben ze dus een andere kooi gehad. Ze hebben we veel speeltjes in en ik koop regelmatig weer eens wat nieuws voor ze om mijn schuldgevoel af te kopen. Ik zal ook nooi meer knaagdieren nemen. Ik kan niet goed tegen hooi en dat hebben ze toch echt nodig. Maar ja, dat wist ik ook niet toen ik ze aanschafte  ;) Dan maar niezen en tranende ogen als ik ze hooi geef en verschoon  ;D

Die ferplast volières zijn niet meer nieuw te koop, maar staan wel regelmatig op marktplaats. Ik wil er nog één kopen als extra broedkooi  voor "wilde valkjes". Ze heten ferplast flora.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: til op  3 juni 2007, 10:04:12
Ziet er goed uit die vogelkamer :)
Leuk om dat eens te zien.
Die grote voliere is ook mooi!!! Hmm ik doe een hoop ideeën op bij jou ;D


Hahaha, voor je het weet heb je ook zo'n valkjeskamer  ;D Je kan het niet zien op de foto's, maar er hangen ook allemaal speeltjes aan het plafond : zittouwen, schommels enz. En ik heb net een nieuwe broedkooistellagebesteld ( héél groot en van hetzelfde materiaal als de grote volière ) zodat ik geen losse Gretakooien meer hoef te gebruiken voor de tamme valkjes, dus voorlopig is de kamer nog niet af  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Diaantje op  3 juni 2007, 11:35:36
Hoi Karin,

Leuke foto's hoor! ;D
Zijn ook erg duidelijk. Is toch best groot die voliere, wel heel mooi.. kunnen ze lekker vliegen..
Ik kan me voorstellen dat het in de zomer enorm warm is, hebben de valkjes daar geen last van??



Ja, hij is 4 meter lang, dus ruimte genoeg  ;D Het kan behoorlijk heet worden, maar de valkjes hebben er echt helemaal niks van. Ze komen natuurlijk uit australië  ;D 30 graden kan het wel worden, en dan loop ik echt zwaarbezweet rond in de vogelkamer. Ik geef ze dan wel regelmatig een lekkere douche !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: ManjaV op  3 juni 2007, 12:23:34
Hoi Karin,

Wat een schitterende kooien en volieres heb je. Zo te zien hebben ze aardig wat ruimte. Ik vind het heel leuk om te zien.

Groetjes,
Manja


Ja, ze hebben de hele zolderverdieping op een klein kamertje na waar de wasmachine, droger en diepvrieskast staan.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

4 juni 2007, 00:29:10 #3254 Last Edit: 4 juni 2007, 16:16:24 by Karin
Zo, en zoals belooft de filmpjes van de vogelkamer. De bruinige kast die er staat gaat binnenkort weg en daar komt dan een vaatwasser te staan. Kan ik alle voerbakjes makkelijk daar schoonmaken. De wastafel wordt vervangen door een aanrechtje met een onderkast.

Vogelkamer helemaal

Vogelkamer helemaal 2

Kamervolière met de tamme valkjes waar ik niet meer kweek en die er heel graag uitwillen  ;D met ernaast de kooi met Nova

De 2 volières bij het dakkapel

Grote volière

De 2 volières bij het dakraam

Zo, tot zover een kijkje in mijn vogelkamer  ;D ;D ;D Verder komen jullie niet want die kamer is verder voor iedereen "of limit", hahahaha. Momenteel heeft het primrose koppel dus een broedblok. Ze kijken er nog niet naar om, maar ja, hangt pas een dagje.

Ik zal het aankomende broedseizoen minder valkjes gaan kweken dan normaal. Ik kweek tussen september en maart, alleen het primrosekoppel is een uitzondering ( ik maak deze jongen dan ook niet tam). Deze afspraak heb ik met manlief gemaakt, zodat we in de zomer gewoon lekker leuke dingen kunnen doen. Als ik jongen heb ben ik toch 3 x per dag in die kamer te vinden en dat is een beetje lastig als je samen een dagje weg wilt of zelfs op vakantie wilt. Aankomend seizoen zal ik minder tijd hebben. Mijn vader stopt met werken en zijn winkel moet dus helemaal leeggehaald worden in september. Daarnaast heeft mijn moeder het idee opgevat om daarna met de hele familie op vakantie te gaan in oktober. En daarnaast zal er nog een bezigheid zijn rond die tijd. Ik ga dus met de meeste koppels maar 1 ronde doen. Hebben ze toch de kans om zich voort te planten en met 1 ronde kan ik het lekker verspreiden en zo er genoeg tijd aan besteden. Het koppel Dazzle-Chico sla ik denk ik een jaartje over ( die jongen hebben heel veel aandacht nodig om goed tam te maken ), Raven en Luana mogen 1 ronde proberen ( afgelopen seizoen hadden ze wel bevruchte eitjes, maar steeds maar 1 jong die ze ook nog eens in de steek lieten ), Misschien ga ik met mijn fallow koppel ook deze zomer een ronde doen ( maar die zijn nu in de rui ) en anders 1 ronde in de winter. Jipper en Mellody mogen ook 1 ronde proberen ( ging ook niet zo best afgelopen jaar ). Dizzy en Diba is even afwachten, want Diba weet niet hoe het moet  ;D ;D ;D Dimple en Magic en Nessa en Kenya ook hooguit 1 nestje. Dan zijn het bij elkaar iets van 5 - 6 nestjes als ik even snel tel. Nou, daar heb ik alle tijd voor nodig die ik er lekker in wil stoppen, dus ik hou het daar maar bij  ;D ;D ;D

Zo, nu snel naar bed, want ik moet morgen om kwart over 8 op mijn werk zijn  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves