4 juni 2024, 10:41:07

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Diaantje

Hoi Karin,

Ik kan haast niet wachten met kiezen..haha..  ;D ;D
Tjippy is volgens mij ook wel toe aan een vriendinnetje(of vriendje) :P Als je weg bij hem vandaan loopt dan gaat ie druk doen en soort schreeuwfluit.. hij wil alleen maar eruit en bij je zitten, maar helaas kan dat niet altijd...
Hij is echt een lieverd. ik denk dat Tjippy een man is, maar weet het niet zeker..

groetjes


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

kimmie

Heey Karin,

Wat groeien ze hard...!!

Je hebt een hele mooie handtekening...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Karin

24 februari 2007, 13:43:19 #3002 Last Edit: 24 februari 2007, 13:45:05 by Karin
Weer een fotoupdate van de piepkuikens.
De jongen van Nessa en Kenya, de 2 pleegjongen :



jong 3 en 4



jong 5 en 6



Nou, deze foto's willen niet helemaal, dus daar moeten jullie nog even geduld voor hebben  ;D

En dan de 2 jongen van Dimple en Magic



Ik heb ze 2 om 2 gefotografeerd, scheelt veel werk  ;D Ze worden wel steeds moeilijker te fotograferen, zeker de bontjes, die willen niet stil zitten  ;D ;D ;D En dan blijven ook steeds de nageltjes haken in de deken.

Vanaf dit weekend worden de jongen gekozen door de mensen die op de wachtlijst staan. Als het goed is hebben ze dus al snel namen  ;D Het tweede jong gaat in iedergeval Sydney heten, die komt bij Kiama te wonen, het felgele geparelde jong uit het vorige nest van Dimple en Magic. Het eerste jong komt bij Gizmo te wonen, een bontje uit het vorige nest van Nessa en Kenya. De rest moet nog kiezen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Little Cockatoo

Ow wat een schatjes zeg. ;D Ik vindt dat allemaal zo lief die kleine vogeltjes.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Mara

Hoi Karin,

Ik kan alleen de laatste foto zien, de rest niet  :(.

Groetjes

mara

maveef

Ik kan ook alleen de laatste foto zien :( snik..


Karin

Ja dames, dat had ik er ook bijgezet  ;D ;D ;D

CitaatNou, deze foto's willen niet helemaal, dus daar moeten jullie nog even geduld voor hebben 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kimmie

Heey Karin,

Heeft nu iedereen gekozen...?

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Karin

Nee, de laatste 3 nog niet  ;D Maar dat zal waarschijnlijk morgen wel duidelijk worden wie wie neemt. En ze zijn zo leuk ! Ik ben nu met de bontjes aan het knuffen, om op te vreten !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Je hebt weer hele lieve kleintjes.  :-* Ik neem aan dat de toekomstige baasjes het makkelijk vinden, er eentje te kiezen. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

De jongen zijn inmiddels "verdeelt", maar ik heb er ineens 2 over  ::) Nou ja, 1 1/2  ;D ;D ;D 1 iemand had al 2 valkjes en had er een bij mij besproken, maar ik wist al dat ze nummer 4 ergens anders zou halen. Nu blijkt dat ze al 2 mannen en een pop heeft en het lijkt me niet verstandig om er dan nog een man bij te nemen. Helaas kan ik de geslachten niet zien van deze jongen, dus in overleg heeft ze er vanaf gezien. Ik heb al aangeboden om DNA test te doen, maar ja, dat kost natuurlijk 22,50 en als het een man is is ze dat geld ook kwijt. Ook lijkt het me niet handig om 2 jongen zo kort op elkaar te nemen i.v.m. de tamheid. Ze kan dus beter nog even wachten en dan een jong nemen die 100 % zeker een pop is.

En dan kreeg ik vandaag een mailtje van iemand die ook een jong had besproken. Die heeft gisteren ergens anders een jong gehaald  ::) ::) ::) Ik vind dat toch zo vreemd hè, bespreken ze een jong, krijgen ze regelmatig foto's en dan als ze een jong mogen kiezen "hebben ze er net ergens anders een gekocht". Maar goed, mijn jongen plaats ik liever niet bij wispelturige mensen, maar mensen die 100 % voor het vogeltje gaat, dus ben blij dat ik het nu hoor. En toen ze zei dat ze haar volgende valkje misschien wel bij mij wil halen heb ik het maar meteen duidelijk gemaakt dat ik zo niet werk  ;D ;D ;D Ik ben geen bakkerij waar je een broodje besteld.

Maar waarom ik er nu 1 1/2 over heb.... een bontje heb ik dus nog over, en ik hou zelf nog even het jongste bonte witmaskertje "apart".  Misschien ga ik het DNA testen zodat ik een vriendinnetje voor Cuba heb, maar de kans is ook groot dat ik het alsnog plaats. Ik denk er nog even over na  ;D Het is pas 3 1/2 week oud, dus heb nog wel even de tijd. Ik heb ook nog mensen op de wachtlijst, maar die nemen nu al een jong uit dit nest en het is de bedoeling dat ze het tweede jong uit een later nest nemen, zodat ze de tijd hebben om het eerste jong te laten wennen.

Ik heb gisterenavond foto's van de piepkuikens gemaakt. De jongen van Nessa en Kenya :

Jong 1, nog geen naam  ;), gaat bij een jong uit een vorig nest wonen :



Jong 2, Sydney, komt ook bij een jong uit een vorig nest te wonen :



Jong 3, het "vrije bontje" :





Jong 4, Sky, komt bij een ander valkje te wonen :



Jong 5, Simba, komt bij een jong uit een vorig nest te wonen :



Jong 6, het "halfvrije" bonte witmaskertje :



En dan de jongen van Dimple en Magic, links jong 1, Zenya, komt bij een ander valkje te wonen, rechts Luna, komt even alleen te zitten, maar als het goed is komt een jong van Dazzle en Chico erbij te wonen, als ze goed hun best doen  ;D :



Ik heb ook van de week nog wat foto's van Cuba gemaakt, knappe vent hè ?  ;D



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

caro

Hoi Karin,

Wat een schitterende jongen heb je toch. Jammer dat ik niet op zoek ben naar een valk wat anders wist ik het wel. ;D

Erg he die mensen die een valkje reserveren en dan op het laatst afzeggen en dan ook nog ergens anders een valkje hebben gekocht. Ik heb het ook meegemaakt en dan weten ze het nog zo te draaien dat ik fout zit. Maar genoeg daarover, daar is je dagboekje niet voor.

Ik vind de bonte witmasker prachtig. Ik wil bij Luna (albino pop) ook een (bonte) witmasker plaatsen. Ik hoop dus dat er dit jaar bij mij een mooi mannetje geboren wordt. Als dit niet lukt weet ik je te vinden ;).


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Monky

Ooooohhhhhh......
Ik smelt helemaal weg hier...

Jammer dat ik niet meer ruimte heb  :( Oh wat zou ik graag zo'n beauty erbij willen. Ik moet je heel eerlijk zeggen... Je valkparkietjes maken werkelijk prachtige jongen  :-*

Degene die op het laatste moment afzei en ergens anders een valkje gekocht heeft, weet echt niet wat ze mist. 

Ik heb een kleine fotospecial van Whooshy gemaakt  :) Ze is nog net zo lief als de dag dat ik haar bij je kwam halen  :D


Klik op plaatje


Groetjes,
Monky

Little Cockatoo

Ow wat een schatjes. Succes met de kleintjes.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

maveef

Hoi Karin,

Ze zijn echt prachtig.

Ik mail je nog ff :)