4 juni 2024, 10:43:50

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

19 januari 2007, 00:39:25 #2895 Last Edit: 19 januari 2007, 02:31:47 by Karin
Tot mij grote schaamte merkte ik dat ik wel heel weinig foto's heb gemaakt van het pleegjong van Diba en Dizzy     Dat moet ik maar snel gaan goedmaken. Omdat hij amper gevoerd wordt ( één jong vinden ze echt de moeite niet helaas ), scheeuwde hij de hele nacht op de vogelkamer en zorgde zo voor grote onrust, vooral voor de koppels met een broedblok. Daarom heb ik hem naar beneden verhuisd en krijgt nu volledige handvoeding. Het is zo'n poepie ! Hij ziet er wel niet uit ( kaal achterhoofdje en kropje en een stukje van de rug, ook dat komt helaas grotendeels omdat het enigskind was, normaal plukt Dizzy helemaal niet ), maar voor "moeders" is hun kind toch altijd de mooiste !  Morgen wordt hij 4 weken oud, en het heeft al behoorlijke praatjes 
Nou, hier is hij / zij dan :





Is het geen plaatje ! En eten dat hij / zij kan !! In het begin tutten, maar vanavond heeft hij het record snel-pap-naar-binnen-slurpen verbroken  Hij woog  81 gram voor de eerste voeding vandaag. Hij ( ik zeg steeds automatisch hij, maar het kan ook zij zijn hè ) krijgt nu 5 voedingen per dag. Volgens het schema zou hij nu al op 3 voedingen kunnen zitten, maar ik voer "op gevoel" en dit jong heeft gewoon nog veel meer nodig. Meestal zit ik met handopfokjes op een hoger aantal voedingen per dag ( ik hou me wel aan de 12 % ) en opeens bouwen de valkjes het zelf heel snel af. Dan kan het van 4 voedingen ineens binnen een paar dagen op 2 voedingen zitten. Ze slaan dan zelf gewoon een voeding over, willen dan gewoon niet. Dit bevalt me erg goed, zo dwing je een jong ook niet zelfstandig te worden. En ik heb er nog geen één gehad die veel later dan met 8 weken helemaal zelfstandig is. 

Vanavond is Phoenix opgehaald. Eigelijk zou Kiko ook gehaald worden, maar ze durfden niet door de storm heen. Ze komen morgen om 2 uur. Tjippy en Cocky worden dan morgenavond opgehaald. En dan heb ik weer.... RUST !!  De ouders wilde geen rust, dus die zijn maar meteen doorgegaan. Wel veel stress door het gespray tegen de vogelmijt en dat jong dus. Maar goed, we zien wel wat er van komt !

Van de week is ook mijn nieuwe luchtreiniger binnen gekomen voor de vogelkamer. Het blijkt alleen geen echte stof weg te halen  Maar goed, mijn oude ( die ik dus kapot heb laten vallen ) deed dat ook maar matig hoor. Deze nieuwe dood 99 % van de virussen, bacteriën, schimmels, pollen en huisstofmijten enz. Het maakt geen geluid en is heel klein ( nog kleiner dan een motorhelm ). Voor de liefhebbers : airfree
Zo, en nu nog een nieuwe luchtbevochtiger kopen.... Die doet het ook niet meer goed. Ik wil er eentje die vanzelf afslaat als het op een bepaald gehalte zit.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanmiddag en vanavond zijn de laatste 3 valkjes opgehaald    Het was een heel gezellig nest, lekker relaxed, vooral toen ze zo rond de 6 weken werden. Kiko is bij een grasje gaan wonen, Gizmo zit even alleen maar krijgt een vriendje uit één van de aankomende nesten, Phoenix is bij een valkje gaan wonen, Cocky woont bij Valko die 1 1/2 week geleden bij me opgehaald is en Tjippy krijgt er ook een vriendje bij uit een volgend nest. Tjippy krijgt hier ook een dagboek 

vanmiddag heb ik via de groothandel 2 pakken quiko pellets van 4 kg binnengekregen. Kijken hoe ze dat gaan vinden ! Ik wil proberen de valkjes meer pellets te gaan voeren. Ook heb ik om te proberen een 1 kg verpakking quiko junior besteld. Dat is voer wat je kunt geven aan vogels in de rui, bij jonge vogels die nest uit het nest zijn en vogels die stress hebben ( tentoonstelling, nieuwe vogels enz. ). Altijd handig om in huis te hebben. Als het goed is krijg ik binnenkort ook wat voedingsoliën binnen ( waar o.a. look in zitten, vinden vogelmijten niet lekker  ) en ik heb vanmiddag bij de vogelhandel weer eivoer en trosgierst ingeslagen, dus voorlopig ben ik weer voorzien   
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Hij /zij is om te  :-* :-* :-*
En wat een heerlijk gevoel geeft dat,als je van alles en nog wat lekker veel van in huis hebt.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Karin

Wat moet dat een fijn gevoel zijn om weer wat rust te hebben? En je pleegjong, wat is het een scheetje, echt....Deze heeft een superknuffelgehalte zoals ie op de foto's staat.

Mara

Karin

 ;D ;D ;D Jazeker, en hij kan een keel opzetten !!  :o ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roma

hoi,karin was net aan het snuffelen op het forum en las van je luchtreiniger, kun je me misschien zeggen of dit ding naar behoren werkt. ::)
groetjes v Roma

Bello

Hoi Karin,

Zat ff in je boekje te snuffelen.
Is zo'n Airfree duur?

Ik heb nl. nu alweer last van hooikoorts.

Groetjes Dorothé

ps. inderdaad het is een scheetje ;D
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Karin

Citaat van: Bello op 22 januari 2007, 18:40:05
Hoi Karin,

Zat ff in je boekje te snuffelen.
Is zo'n Airfree duur?

Ik heb nl. nu alweer last van hooikoorts.

Groetjes Dorothé

ps. inderdaad het is een scheetje ;D


229 euro inclusief thuisbezorgen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Met het handopfokje gaat het goed. Hij / zij is vandaag 5 weken oud geworden en zit nog op 4 voedingen. Hij vertikt het om zaadjes te eten  ;D Sinds vandaag pulkt hij voor het eerst een beetje aan de trosgierst, maar nog niet uit volle overtuiging. Ik meng de pap nu wel met fijngemaalde pellets. Ik heb hem / haar wel een naam gegeven, want het zal nog wel een tijdje hier blijven voor het zelfstandig is en ik ben er nog steeds niet uit of ik het zelf ga houden  ;) Hij heet Cuba en dan uitgeproken op zijn Engels [ kjoeba ]. De veertjes op de rug beginnen al weer goed door te komen, nu het kropje en achterhoofdje nog  ;) Niet zo'n mooie foto, maar met het kleine cameraatje gemaakt, niet zo mooi, maar goed  ;) :



Dat papbaardje is er inmiddels uitgewassen, maar het is zo'n knoeipot !  ::) Maar wel een geweldig lekker ding  :-*

We hebben gisteren een nieuwe flitser gekocht voor de digitale spiegelreflex, voor de kenners de sb-800. Geen onderbelichte foto's meer dus  ;D Hier een foto van Indy, gisteren gemaakt met de nieuwe filtser :



Het origineel is nog mooier  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

robeke

je hebt een mooi dagboek karin zoveel volk ik ga nu nog geen dagboek maken nog te vroeg :p
mvg robeke


je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

*Yvon

Hoi hoi

Cuba ziet er lief uit hoor,en dan is het een gelukte foto.  ;) ;D

Een klein cameraatje kan je niet vergelijken met een super camera met goeie lens. ;D
Kan me voorstellen dat de originele foto een stuk mooier is.
Het is een pracht hond !!  :-* :-*

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

 :o :o Wat een geweldige foto van Indy, echt super!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Karin

Wat een lief papvalkje zeg maar wel een smeerpoets zeg....

En Indy wat een snoesje.

Mara

*Patricia*