4 juni 2024, 12:04:11

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hm, nou die katten van mij zijn echte jagers hoor, vooral die jongste 3 ( nou ja, jong, de jongste zijn dus 12 jaar  ;D ). Ze komen gelukkig nooit met een wilde vogel thuis, want ze kunnen de tuin niet uit, maar ze kunnen uren loeren op de vogels binnen. Krijgen ze weer een pantoffel naar hun hoofd van mij  ;D Tinka krijgt een gezoomd zeegroen split ino man als het goed is. Ik ben nog niet actief aan het zoeken omdat ik het pas na mijn vakantie wil.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

Dat vind ik goed, dat jouw katten gewoon lekker in je eigen tuin blijven. Lijkt me heerlijk, zulke katten! Ik heb 2 honden die wat jagen betreft net katten zijn, en dat is soms erg vermoeiend...

Lin

Hey,

Wat een verzameling kooien. Lekker dat dat allemaal kan en mag. Ik wil ook nog een tweede kamervoliere, maar volgens mij mag dat niet. En wat is tinka mooi, wel een plaatje hoor!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

hoi Karin,
kan dazzle jr. er gewoon bij in de voliere of moet ik haar eerst toch nog even alleen houden ivm wennen en tam maken.
wat is jou advies?
omdat je zeker weet dat ze gezond is hoef ik haar daar dan niet voor apart te houden toch?
maar als het beter is om haar apart te houden kan ik haar ook in een aparte kooi in de zelfde kamer als de andere vogels houden toch?en dan gewoon apart loslaten?
we kunnen zaterdag ook komen hoor want we gaan niet op huwelijksreis ofzo maar dat hoor ik dan wel van je.
ik heb de zenuwen voor alles,trouwen en een vogeltje erbij,spannend allemaal. :D
groetjes eefje

Karin

4 augustus 2005, 14:30:54 #754 Last Edit: 4 augustus 2005, 21:45:50 by Karin
Hoi Eefje,

Ik zou Dazzle even een week of 3 apart houden. Mag wel in dezelfde kamer hoor, maar zo kun je haar goed tam krijgen. Als ze eenmaal helemaal gewend is zet je haar bij de rest. ik zou haar aan de andere kant van de kamer zetten zodat ze niet teveel afgeleid wordt  ;D Het gaat heel goed met haar, zit nu gewoon rustig op mijn hand, heel af en toe kan ik even kroelen, maar de rest moet ze lekker bij jou leren  ;D Ze is dol op andijvie en zit daar nu lekker op te knabbelen  ;D Nesha gaat weer niet door ( die mensen kunnen hem pas over 2 1/2 - 3 weken ophalen en dat kan echt niet met Nesha, die moet zo snel mogelijk naar een nieuw baasje toe om hem goed tam te krijgen ) dus laten we dazzle gewoon op zaterdag houden. Ik moet 's avonds naar een verjaardag, dus ik zat te denken einde van de middag een uur of half 5, lukt dat ? En een hele fijne dag morgen hè ! Ik hoop dat het weer een beetje mee zit.
En mocht iemand interesse hebben in Nesha :

Een bont geparelde man, mag dit weekend weg. Hij gaat alleen weg als ik 100 % tevreden ben met het nieuwe baasje, anders blijft hij lekker hier  ;D Het beste bij iemand die al een heel tam valkje heeft of die hem eerst alleen heeft en over een paar maanden er een tweede bij neemt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

Moet toch wel lukken met zo'n schatje?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

oke Karin,
is goed zaterdag eind van de middag,stuur me even een pb met je adres anders duurt het wel even voor ik je gevonden heb ;D
ik hoop idd ook dat het weer mee gaat zitten!
oke ik lees je mail wel
groetjes eefje

Karin

Zoals beloofd nog een foto van Dazzle jr samen met Nesha :



Ook maar meteen een foto van kleine lieve Madelief gemaakt. Ze is zo ontzettend lief ! Ze wil het liefst de hele dag knuffen.. en eten !  ;D



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Leuk weer eens een foto van Madelief.
Ik ga zusje Fleur volgende week ophalen.

Gr. Caroline.

Ps. Heb nog steeds geen kooi gevonden, ben nu ook allerlei grote dierenwinkels aan het afgaan en elke avond even op marktplaats.nl aan het kijken.
Echt balen dat ie uit de Ferplast collectie is want ik vind ze errrug mooi. Heb wel een Jock kooi staan voor papegaaien maar durf die grote ruimtes tussen de spijltjes toch niet aan.
En dit is eigenlijk een beetje hetzelfde systeem maar dan met fijnere spijlen, maar ik blijf geduld hebben.
In ieder geval nog bedankt voor de info.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Je ziet ze ook niet vaak op marktplaats hoor, ik denk dat het de meeste mensen te veel bevalt  ;) Ik heb denk ik gewoon geluk gehad, zeker omdat ze er nog zo goed uitzagen. Één was een showmodel en de andere was voor tropische vogeltjes gebruikt, die knagen niet  ;D Leuk dat Fleur bijna komt ! Ik vind haar schitterend hoor !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

mooie foto van de beiden daar! en madelief is wel een schatje hoor.Nog een klein kuifje en klein staartje. mooi valkje. ik houd niet van bont maar madelief is een van de uitzonderingen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ik ben juist dol op bont, de bonter de beter  ;D Vandaar ook de bonte parel ( pareltjes vind ik nml ook geweldig  ;D ). Ik hoop dat Madelief en Mellody eind volgend jaar veel mooie bontjes zullen krijgen  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

5 augustus 2005, 13:50:31 #762 Last Edit: 5 augustus 2005, 22:22:15 by Karin
Gisteren van foto's van Tinka gemaakt. Ze zet nu regelmatig één pootje op mijn vinger als ze trosgierst krijgt  ;D We zijn er nog lang niet, maar gaat de goede kant op met tam maken :











Ik zal binnenkort eens contact opnemen met haar kweker of hij na onze vakantie een mooi lief mannetje voor haar heeft.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

 :-* Lieverd is het en ook nog mooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marije

Wat een dropje! Is dat nou rode trosgierst? :D