4 juni 2024, 13:28:42

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben ook heel blij met ze  :-* Binnenkort weer meer foto's  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Ik ben benieuwd! Als ze net zo mooi zijn als deze, wauw! Echt prachtig, vooral de moeder met kleintje foto.

Karin

Dank je. Ik hoop vanavond nog foto´s te maken, en anders wordt het morgen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nog geen foto's dus  ;D Die komen morgen, maar voor ik naar bed ga ( morgen vroeg eruit, nieuwe CV wordt geplaatst, we hebben nu alleen maar koud water en dan is douchen geen pretje  :o ) wil ik even melden dat over een week of twee eindelijk 4 cochinkrielkipjes de bonte bende komt versterken ! Geweldig hè ? Nu maar duimen dat alles doorgaat, want tot 3 keer toe is het bij andere kwekers al mislukt, omdat die óf andere kleurtjes uit de eitjes kregen of door omstandigheden ( ziekenhuisopname van zijn vrouw ) het hele feest niet door kon gaan.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey

Ik ken ze niet. Daar later ook maar een foto van maken. Ben heel benieuwd. Maar wat maakt de kleur eitjes uit?

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Citaat van: Lin op 27 april 2005, 07:44:17
Hey

Ik ken ze niet. Daar later ook maar een foto van maken. Ben heel benieuwd. Maar wat maakt de kleur eitjes uit?

Groeten Lin


Dat staat er niet hoor, het gaat om de kleur kuikens die uit de eitjes komt. ;)

Karin

 ;D inderdaad, net als bij valkparkietjes heb je bij kippen ook verschillende kleurslagen.
Dit zijn de kleurtjes die ik graag wil :
Buff ( die heb je in licht en donker, ik hoop dat hij beide heeft ) :


tarwe :
 

zilvertarwe :


Er kunnen een stuk of 6 in het hok, maar ik neem er voorlopig 4  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag heb ik het tweede jong van Dazzle en Chico geringt. Hij / zij is nu 8 dagen oud. Ik denk dat ik morgen of overmorgen kan zien of het een bontje wordt of niet. De oudste is 13 dagen oud :



De 4 van Dimple en Magic zijn vandaag 10, 10, 8 en 6 dagen. Bij de eerste 3 zie ik dus amper verschil. Geen idee welke de oudste 2 zijn. Omdat er 2 waren waarbij de oogjes iets open gingen dacht ik dat dat de oudste 2 waren, maar toen ik de eerste ging ringen bleken de pootjes nog vrij klein waren. Het ringetje is er dus ook weer afgevallen. De andere 2 hadden iets forsere pootjes en daar blijven de ringen wel bij zitten, dus dat zullen wel de oudste 2 jongen zijn  ;D Wat een verschil met de jongen van Jazzy en Dizzy, bij die kan ik altijd de jongen al met 6 dagen ringen, maar de eitjes van Dizzy zijn ook een stuk groter. De jongen hebben dus al een voorsprongetje. Hier een foto van " de vergadering"  ;D :



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Aaahhh lief hoor, die laatste foto, net een vergadering inderdaad. ;D
En het 2e jong is ook een bontje hoor, dat kan je al zien aan de vleugel, je ziet al dat aan het begin donkere pennetjes doorkomen en aan het uiteinde van de vleugel worden het lichte pennen, dus bont. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

~Natas~

Hai hai,

Wat GAAF die foto's met de 4 jongen bij elkaar.
We zullen blijven duimen voor je

Natas

trienke

Wat een leuke foto's !!

Veel succes met je jongen

Groetjes Trienke

Karin

O, kun je dat al zo vroeg zien Mandy ?  ;D Ik kijk altijd naar de kuifjes. Ik denk dan dat in ieder geval de 3 cinnamon pareltjes bij Dimple en Magic geen bont bij zich zullen hebben. Magic heeft 50 % kans op split bont, was leuk geweest, maar ja, je hebt niet alles om te kiezen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Bedankt Trienke en Natas ! Ik hoop weer snel foto's te kunnen maken. Gelukkig worden de ouders wat makkelijker  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ria

Hallo,

Wat maak jij altijd prachtige foto's ! En als ik dan zo naar deze foto's kijk en hoe groot deze zijn dan kan ik me het al niet meer voorstellen dat ze er bij mij ook zo uitzagen, nog maar een aantal dagen geleden. Geniet ervan.

Groetjes,
Ria

Lin

he,

ach daar zijn ze weer. wat leuk al die koppies omhoog. en die eerste foto, die groeien echt hard.zo leuk dat gele kuifje.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)