16 juni 2024, 06:02:35

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hoi,

Wat gaat dat toch snel he met een nestje. Eerst kan je niet wachten todat de eitjes uitkomen en voor je het weet zijn ze bij hun nieuwe baasjes. Wel leuk dat er al een nieuw nestje op komst is. Kunnen we weer lekker meegenieten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Het is zeker om voor je het weet  ::) Nu afwachten wat de nadere nestjes worden, maar ze laten me er niet bij  ;D Dus dat wordt gedult hebben.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het is een beetje stil aan mijn kant, maar nog steeds geen nieuws. Dimple zit echt bijna dag en nacht op haar eitjes en Magic zit zo'n 18 uur per dag bij haar. Is dat geen ware liefde ? Een nadeel ervan... ik kan echt niet in het broedblok komen, Dimple blijft strak op de eitjes zitten en slaat met haar vleugels. Omdat ik bang ben dat de eitjes beschadigen ga ik er dus niet in. Het voer verschonen is al een ware opgave, want Magic pakt me echt aan mijn mouw beet om me uit de kooi te sleuren  :D :D :D Dus ik moet geduldig afwachten of ik gepiep ga horen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Wel lief om te zien als ze echt voor elkaar gaan.
En ik vind het prachtig hoe ze hun nest verdedigen, alleen iets minder voor ons om het te controleren.
We moeten dan maar vertrouwen op onze valkjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Anita1

pfff erg is dat he karin? ik kon er ook niet bij hoor.vreselijk het waren net duivels.
ook ik kan het eigenlijk alleen maar goed vinden.
wat wij wel hebben gedaan is.met een dunne witte handschoen voorzichtig het popje of mannetje proberen er uit te halen.en zachtjes tegen praten.
en dat heeft geholpen.als ze nu de witte handschoen zien,gaan ze er zelf al uit.en niet echt van hoppaaaa hoor,nee ze klimmen er heel rustig uit zeg maar.
en ze blijven dan mooi op het broedhok zitten of op de stok.
best een oplossing zo.
kon ik toch de eitjes schouwen.knuff anita

Ria

Hoi Karin,

Ik ben dus niet de enige die niet in het broedblok kon kijken. Nu de jongen een dag of 12 zijn kan ik er wel goed bij maar de ouders en dan met name het popje kijkt mij met een heel vernietigende blik aan. Slik .. Gelukkig zorgen ze goed voor de kleintjes en hoef ik niks doen. Ja, knuffelen en foto's maken en de ouders voorzien van vers voer.

Ben benieuwd naar je jongen. Je hebt altijd prachtige foto's dus ik wacht rustig af.

Groetjes,
Ria

(heb jij al iets gehoord van de geparelde lutino geelwang ;D)

Lin

Hey,

Ik kan ook niet erbij als de ouders in het broedhok zitten. Eerst de stofzuiger aan, dan gaan ze eruit en dan iets voor de opening houden. Had je alweer nieuws?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

22 april 2005, 20:57:45 #112 Last Edit: 22 april 2005, 21:08:04 by kazoo
Er zijn weer piepkuikens geboren ! Vannacht / vanmorgen vroeg de laatste dus het is hoog tijd voor een update.

Dimple en Magic hebben voor het eerst een nestje. Ze hadden 4 eitjes en alle 4 waren bevrucht. De eerste 3 waren gele donsjes en toen ik vanmorgen keek was nummer 4 geboren : een wit donsje ! Voor het eerst dat ik een witmaskertje heb ! Jippie !  ;D Het zijn hele zorgzame ouders, zitten een groot deel van de dag met zijn tweetjes in het broedblok. Ik kon dus ook pas heel laat zien of alle bevrucht was. Dimple is zo lief, ze is echt heel zachtaardig in de kooi nu ze jongen heeft. Ik kan haar zo optillen. Ze is erg rustig, daarom maakte ik me eerst zorgen, maar als ze eenmaal uit de kooi is is ze weer de fury als eerst  ;D Dus volgens mij is het gewoon een beetje broeds gedrag wat ze nog heeft. Gisteren heb ik deze lieve foto gemaakt :



Dimple doet heel voorzichtig haar bekje open en laat zo het voer in de bekjes glijden. En deze foto heb ik vanmorgen gemaakt :



Links dus het witmaskertje, nog geen halve dag oud. De andere jongen zijn 5 dagen ( een tweeling  ;D ) en 3 dagen oud, maar ik heb geen idee wie wie is, want het derde jong is dus even zwaar als de eerste 2 jongen. Toen nummer 3 geboren was zag ik al geen verschil. Zo vreemd. Maar ik weeg ze nu iedere dag en ze komen gewoon aan, maar lopen alle 3 gelijk. Wordt lastig ringen, want wie is nu wie ?  ;D Ik hoop dat ik het kan zien aan de oogjes, wie het eerste open gaat.

En dan het andere koppel, Dazzle en Chico. Ze hebben hiervoor 1 keer een nest gehad met 1 bevrucht ei ( Willow ) en een nest met alleen onbevruchte eitjes. Na een lange rustperiode mochten ze het weer proberen en nu hadden ze 4 eitjes, maar ook maar 2 bevrucht. Vreemd hoor, misschine één van beide toch minder vruchtbaar. Maar goed, het belangrijkste is dat er jongen uit zijn gekomen  ;D Het was het eerste en vierde ei, dus er zit wel wat leeftijdsverschil in. Deze foto heb ik gisteren gemaakt, veilig bij mama Dazzle :



En deze is van vandaag.



De oudste is nu 8 dagen en de jongste is 3 dagen. Ik had de oudste gisteren geringt, maar die is er af gegleden, dus vanavond maar weer opnieuw doen  ;D De jongen van Jazzy en Dizzy ring ik altijd al met 6 -7 dagen, omdat ze al zo groot zijn. Maar die hebben ook altijd  megajongen en megaeitjes. Dazzle heeft kleinere eitjes. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan, want het zijn natuurlijk nog zulke kleintjes, en vooral Dimple en Magic zijn geheel onervaren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Gefeliciteerd met je eerste witmaskertje! ;D
En natuurlijk met de rest van de jongen. ;)
Ik voel me ook wel trots hoor want de mama's komen natuurlijk van mij vandaan. :)
Ik hoop dat alles goed blijft gaan want het zijn inderdaad nog onervaren moeders, en vaders, maar hopelijk heb je straks prachtjongen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Ahhhhh wat lief. En ze zien er ook goed uit. wat is Dimple prachtig!!!!!  :o  Het voeren gaat allemaal goed dus? Geweldig hoor en ook nog mooie fotos gemaakt.

Groeten, Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hoi Karin,

GEFELICITEERD[/color][/b]
met je 1e witmasker.
En wat een leuke foto zeg van Dimple met haar jongen, en dan vooral die foto met dat 1e witte donsje  :-*
En mamma Dazzle is trots op haar jongen en wil dat hier ff laten zien  ;D

Gaaf voor je, hopelijk worden deze net zo mooi als je nestje hiervoor.

Groetjes
Natas

Karin

Weer wat foto´s van de piepkuikens. De eerste foto is van de jongen van Dimple en Magic. Het zijn wel rommelige eters, want je ziet overal zaadjes op ze zitten  ;D Goed kijken ; de tweede van recht is het witmaskertje.



Dit is het oudste jong van Dazzle en Chico. Kijk eens naar het kuifje : een bontje !  :-*



En dan het jongste jong van Dazzle en Chico



Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Hey,

wel lief om die knoeiers te zien. en dat oudste jong van Dazzle en Chico. wat leuk dat bonte. Had ik nog niet eerder gezien! Wat een duidelijke fotos.  :) Wat hebben ze goed gevulde kropjes super.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

 ;D och wat een schatjes karin.het zijn al net zulke dikzakjes als die van mij zeg!
alleen beau van mij is wel errrug dik voor 8 dagen oud!
kan je zien op dagboek bij me als je leuk vind.heb vandaag allemaal foto's geschoten.
leuk heej dat je een witmasker hebt ook.geniet er maar lekker van.knufff anita ;D

~Natas~

Hoi Karin,

Wat een schitterende foto's zeg van de kuikens.
Wat zijn ze toch allemaal lief he als ze zo klein zijn.
Ik hoop dat deze net zo mooi worden als je nestje hiervoor.
Succes ermee,

Groet,

Natas