9 mei 2025, 14:01:47

karel, monchou en pipo

Gestart door helen, 2 augustus 2004, 00:16:06

« vorige - volgende »

helen

na een dag hard werken kwam ik thuis van mijn werk en er lag een kaart in de bus.
met een rand eromheen.
OKEE< dacht ik het is dus zover.
een goede vriend van ons die een tijdje geleden te hoern heeft gekregen dat hij maagkanker had is op 17-08-04 overleden.
Ik heb gelijk de telefoon gepakt en heb martin gebeld. het is zo stom, je houdt er rekening mee, omdat we wisten dat het niet goed met hem ging en dan is het nu definitief.. je voeld je zo verslagen, ook omdat het je zelf kan gaan gebeurenn, hij was nog maar 34 jaar oud, en zo oud is martin ook.
na een paar belletjes ging ik naar binnen toe, en wat tot mijn grote schrik...
KOKO DIE OP DE GROND ZIT EN MIJ NIET BEGROET. :o :( :(
ja, dan zie je het even niet meer zitten, eerst heb ik cobie gebeld voor het telefoonnummer van dr. Feld maar cobie was er niet.
ben gelijk het forum op gedoken voor het telefoon nummer van dr. Feld, heb die gebeld en ik kon gelukkig gelijk terecht. Ik koko in zijn reismandje gedaan, karel nog even gauw verteld dat koko wel weer terug komt hoe dan ook, en ben naar amersfoort gereden.tuurlijk stond ik weer vast in de file, maar eenmaal bij dr. feld. en in een keer gevonden vertelde hij me dat het goed zou gaan met koko. hij heeft wel wat onder zijn leden maar nog niet bekent wat. daar hoor ik morgen de uitslag van.  koko is wel 10 gram afgevallen en moet dus weer aankomen, dr. feld gaf me nutribird pap mee en dat moet koko 3 keer per dag hebben het liefs 4 keer.
eenmaal thuis gekomen ben ik gelijk begonnen om koko zijn voeding klaar te maken en dit te geven, maar meneer vertikkte het om het tot zich te nemen. okee, zal wel moe zijn van de reis en probeer het later nog maar een keer, na de 2 en de 3 X te mislukken had ik het niet meer en het  :'( stond me nader bij dan het  :D ik heb cobie gebeld en die zei dat ik koko wel bij haar kon komen brengen. niet dat ik er dan van af ben maar zij heeft veeeeeellllll meer ervaring dan wat ik heb.
gevolg Koko heeft bij cobie zijn voeding gehad en ik kon met een gerust hart naar huis toe. immers moest ik vandaag weer om 7.00 uur beginnen.
vanmorgen heb ik cobie nog even gebeld, (moets toch even naar huis toe) en koko gaat al een stuk beter dan gisteren.
COBIE JE WEET NIET (of juist ook wel) VAT DIT VOOR MIJ BETEKEND. BEDANKT VOOR JE GROTE INZET, EN JIJ OOK DAAN. Ik weet wat jullie doormaken en dan kom ik er ook nog eens bij. voor jullie allebij een  dikke :-* :-* en dit is niet om te slijmen maar recht uit mijn hart.
als alles goed gaat dan komt koko zondag weer thuis en is karel ook weer blij, die kijkt nu ook om zich heen van waar ben je koko.. dus koko ik weet dat je pleegmama dit je laat zien. deze is van karel ::) 8) stoeren karel met een klein hart.

Cobie

Hoi Helen.

Nou zeg je moet me niet zo laten blozen  ::). Ik had gezegd tegen je als ik kan helpen bel me maar gerust. Voor valkjes sta ik altijd klaar  :D. En Koko heeft toch een speciaal plekje in mijn hart  :o. Gelukkig heeft hij niets onder de leden  ;D. En kom je hem zondag alweer halen. Dan zijn Karel en Koko weer samen.

Groetjes van Cobie en een dikke  :-* van Koko.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

helen

o wat ben ik blij, dat koko niks ergs onder zijn leden heeft. Het is werkelijk een opluchting voor ons.
de uitslag van zijn ontlasting was goed, niks aan de hand.

Wel zijn we net terug van Nando. dat is de vriend waar ik het gister over had. vandaag konden we afscheid nemen van onze vriend. Nando lag er nog net niet met een glimlach bij, maar heel vredig, net alsof hij er vrede mee had.
dat gaf ons ook veel moed, zeker ook moed voor morgen. het zal voor ons een zware lange dag worden om Nando naar zijn laatste plaats te brengen.
maar dat is pas morgen.
Zondag komt koko weer bij ons en we zijn er met zijn allen erg blij om, koko hoe jong hij ook is heeft nu al een plaatsje in ons hart veroverd. en zeker ook bij karel.
je merkt dat karel elke keer naar de deur kijkt alsof hij zeggen wilt, nou koko je bent nu al lang genoeg weggebleven kom nu maar te voorschijn.
zondag karel, zondag komt koko weer bij ons thuis.
tot schrijfs. groet Helen, Martin en Karel en natuurlijk ook koko.

helen

gister heb ik koko opgehaald, ik zat zelf wat in tijdnood en cobie vond het goed.
Nouja, goed. Ik denk dat cobie en DAAN :D :D koko nog wel even bij zich wilde houden..
He DAAN!!!!!!
de thuiskomst van koko werd door ons groots verwelkomt maar karel had zoiets van: O ben jij er ook weer 8) 8) stoere vogel.
het was al donker en karel zat lekker te slapen, en werd natuurlijk gestoord.
maar vandaag zag karel echt dat het koko was en deed hij leuk tegen koko. nou leuk!! af en toe zat karel koko erg te plagen, (van wie hij dit geleerd heeft ik weet het niet.) ;D ;D
 :-/ :-/ koko heeft gegeten maar dit ging niet van harte, maar met goede adviezen lukte het me wel om de voedsel bij te krijgen.
koko heeft zelfs vandaag ook weer zaadjes gegeten. alleen het drinken hebben we nog niet gezien.
Morgen ga ik koko even wassen denk ik want als je hem vastpakt dan is alles zo hard. tot zelf aan zijn kuif aan toe.
hopend dat het me gaat lukken. ik heb babyshampo gehaald. maar hier morgen meer over.
de groeten van Karel, koko martin en wormpje. ;) :D :D :D :D

Cobie

Hoi helen.

Volhouden hoor met Koko. Het is een eigenwijs vogeltje.
Maar gelukkig zat hij alweer op zijn oude gewicht. Leuk dat Karel ook weer zo enthousiast reageerde op Koko. Het is hier wel stil hoor nu  :-[.  En dat je Koko wassen moet is de schuld van Daan  ::).  Die smeert altijd alles onder  8). Maar er is èèn geluk voor Daan, Spetter begint ook te krijssen  :P :P :P :P. Nou ik blijf het volgen. Succes met badderen morgen.

Groetjes Cobie.

[/glow]

helen

okee, vanmorgen was het dan zover, na het eten heb ik koko gewassen.
Ik dacht dat hij het niet leuk vond maar het viel me ruze mee.
een klein beetje shampo, wat water en poetsen maar... :D :D het was erg onwennig voor mij maar koko maakte het me makkelijk. met het afspoelen zat koko zelfs te drinken uit de kraan :D :D :D en hij ging niet wapperen met zijn vleugels of degelijke dus alles tot zover prima.
Na het waterspektakel moest er gedroogd worden, daar gaf koko tegensprutteling. dit vond hij echt niet leuk.
Dus samen naar boven gelopen, met een theedoek om hem heen, en de fohn gepakt. Karel vond dit iets beter, je zag hem wel bibberen, misschien te koud?? ietsjes warmer zetten dan maar.
PS. het viel me op dat koko in zijn nekje en op zijn hoofd zwarte pitjes heeft zitten, wat kunnen dit zijn?? :-/ :-/ :-/
je ziet als hij nat is hoe dun en teer hij is, best zielig.. maar ook zoiets van het komt goed, het moet gewoon....!!!!
na het drogen nog even op de bank gezet, om bij te laten komen. en koko wou zelf weer in de kooi.
dus koko maar weer in de kooi gezet en karel kwam er ook gelijk aan.
met het eten gaat soms erg goed, maar ook vaak niet zo goed, je moet het dan echt in zijn bekje gieten. hij slikt wel door.
oja, ik heb koko ook nog gewogen en hij weegt nu 70 gram. weer wat grammetjes erbij. ;) ;D ;D ;D ;D
tot later. groet Helen (wormpje) martin en karel en koko..

Cobie

Hoi Helen.

Dus de waspartij zit erop  :D :D :D :D :D.
Even over die zwarte pitjes, moeten daar soms nog veertjes uitkomen? Want dat heeft mijn Spetter ook. En weer 3 gram erbij  :o. Dat gaat goed hoor het moet ook niet te snel gaan.
Maar je doet het goed hoor. Daan is trots op zijn wormpje  8).
Koko zal nu wel super zacht aanvoelen  :P. Als babybilletjes.
Geef hem een dikke knuf van mij  :-*.
Ik hou jullie in de gaten, ook een   :-* voor Karel.

Groetjes Cobie.

[/glow]

jip puk gezellig

hoi helen en cobie,
moet met smaak lachen om jullie verhalen. ik ben de zus van helen en ben blij dat ze een lieverd als koko er bij heeft. zelf heb ik geen vogels, maar wel katten. oeps. geen gevaar dat beloof ik.
zal af en toe nog jullie verhalen lezen, want het is te gek. helen houdt heel veel van koko en karel en daar draait het om bij huisdieren. wat voor soort dan ook.

kusjes jip puk gezellig  8)

helen

25 augustus 2004, 00:51:08 #23 Last Edit: 25 augustus 2004, 01:18:27 by helen
bedankt zus van me. voor je leuke reaktie.
Ik weet dat je ons in de gaten gaat houden.
Koko wou vanmorgen weer niet eten, dus maar weer in zijn mond gieten :-/ ik voel me erg nog steeds niet prettig bij, maar weet dat het moet.
vanmiddag toen ik thuis kwam van mijn werk begroete koko  me uitbundig, een goed teken.
heb hem gelijk zijn hapje klaargemaakt, en koko uit de kooi gehaald.
Koko begon gelijk te eten.
Een goed teken :D :D na het eten heb ik koko weer bij zijn etensbakje gezet maar geen resultaat. ik vermoet dat hij dus de gehele dag niet gegeten heeft, en op mij heeft gewacht tot dat ik zijn eten zal gaan geven.
hier wordt ik  : :( van.
 ik heb koko vanavond gewogen en hij weegt nu 66 gram. dat betekend dat hij 4 gram is afgevallen. Ja, mijn vermoeden kwamen toen uit.
Nu is het ook nog zo dat ik bijna door het burdpap heen ben, ik dank dat ik nog voor 1 of 2 keer heb en dan is het op. ik zit er sterk over na te denken dat ik door (moet gaan )met de pap, die ik van cobie heb gekregen.. want anders zie ik het somber in :'( :'( :'( :'(
Koko kan ook niet meer vliegen, hij probeerd het wel maar het lukt hem niet. ik ben hier erg  :'( :'( :'( :'( :'( :'( van, en weet niet waardoor dit komt. als hij probeerd te vliegen dan valt hij gelijk weer naar benden, ik ben bang dat hij zich zal gaan bezeren.
wie oh wie kan mij helpen????? wie dit leest wil die gene dan alsjeblieft reageren?? ik weet dat ik een eigenwijze snuiter heb, maar wie o wie heeft het zelfde meegemaakt en kan mij hierin adviseren.
het zit me even niet mee.
Groet Helen  :'(

Anita1

:o sjees wat ellendig zeg.ik denk dat je m ook kan oppeppen met druivesuiker in het water te doen.2 theelepels in een beetje water,en steeds in het bekje gieten.
met tussenpozen.dan krijgt ie wss meer kracht.geef m ook goed trostgierst.is erg voedzaam en zit goed vet in.dat is goed om aan te komen.ook eivoer met warm water rullen en hem geven.dit is weer krachtvoer.ik hoop dat ik je wat geholpen heb.66 gram is weinig.dus daarom kan vliegen moeilijk gaan.ik heb zelf zieke valkjes.kan je ook lezen bij forum,en dan bij ziek.geelwang overleden en powerr en poppie ziek.lees dat maar eens.dan zie jevele mogelijk heden wat je kan doen om een valkje te laten aansterken.succes hoor knufff anita ;)

helen

bedankt anita, ik ga het zeker proberen.
hoevaak moet je dan druivensuiker gaan geven??
ik heb vanmorgen dr. feld gebeld omtrent koko, die vertelde me dat ik gewoon door moest gaan met bij voeren, dus heb dit vanmiddag ook maar gedaan.
koko begroete me uitbundig, dus daar was ik  :) om en het eten ging vanmiddag goed. hij heeft weer zelfstandig gegeten.
alleen het avondeten en het ontbijd gaat moeizaam.
verder zit koko alleen maar te slapen,
de assistente vertelde me dat het misschien goed is om de vogels toch maar weer te scheiden van elkaar, dan heb je wat meer controle over het eten van koko. deze raad zal ik gaan volgen.
ik moet er nu zo van door maar ik ben vanavond nog wel even op de site.
groet Helen.

Anita1

geef maar 3x per dag hoor helen.kan geen kwaad rechtstreeks in zijn bekkie stoppen.krijgen ze wat meer energie van.geef maar ongeveer 4 theelepels per keer hoor.
mss gaat ie dan ook wat minder slapen,want dat is niet goed.knuff anita ;)

helen

He bedankt anita, Nu heb ik gekeken of ik misschien wat druivensuiker in huis heb, en dat heb ik wel maar het is in tablet vorm, als ik dat ga malen kan dit dan?? ??? ???
ik heb vanavond de kooi schoongemaakt en tot mijn verbazing begon koko te eten, uit de bak met zaad.
Ik was en ben zo ;D ;D dat er in ieder geval weer een begin is dat koko zelf weer op zoek gaat naar eten.
slapen dat doet hij nog wel heel veel, maar als wij ziek zijn of geweest dan hebben wij ook veel slaap nodig. denk ik dan maar.
Tot schrijfs.
Groet Helen, Martin karel en KOKO.

Anita1

ooow fijn dat ie weer eet.ja en slapen is wel goed hoor als ie niet lekker is.dan is rust ook belangrijk.ik heb hier 7 zieke vogels en slapen dan ook veel.druivesuiker kan je morgen ff halen bij de supermarkt.van dectrose in poedervorm.succes en een knuffie voor je lieffie anita ;)

Cobie

Hoi Helen.

Nou ik mag een biet wezen hoor als ik weet wat er met Koko is  :-/.  Het ging zo goed met hem, hij was weer op zijn oude gewicht  :-[. Ik zit me suf te piekeren wat het kan zijn.
Hier zaten ze met z`n zevenen. Misschien nog 5 valkjes erbij?
Als ik wat kan doen laat het me dan weten hoor. Ik voel me zo lullig hierdoor  ???. En Karel accepteert Koko volledig dat heb ik zelf gezien. Ik weet het echt niet  :-[.
Wel fijn dat Koko alweer wat eet, hopen dat hij zo goed doorgaat.

Groetjes Cobie.

[/glow]