15 juni 2024, 22:43:02

Purrel, Peer en Pom!

Gestart door Marije, 20 mei 2004, 16:37:50

« vorige - volgende »

Marije

20 mei 2004, 16:37:50 Last Edit: 2 september 2007, 11:35:58 by Marije
Hoi iedereen!,
Dit dagboek gaat over mijn valkparkietje Purrel.
Purrel is vorige vrijdag bij me gekomen. Het is een Cinnamon geparelde en het is een bjoetie hoor! (Ik noem 'm ff hij al weet ik 't geslacht niet, want het is zo lastig om telkens hij/zij te typen!...) Hij is nu al helemaal op z'n gemak. Ik heb 'm bij Angelique gekocht. Ik ben nog bezig om 'm ècht tam te maken, maar het gaat supergoed. Hij stapt nu heel makkelijk op en sinds kort eet ie ook gepede zonnepitjes uit m'n hand. Aaien begint ie nu ook een btje lekker te vinden. Ik zal proberen dit dagboek een btje bij te houden en af en toe een fotootje proberen te plaatsen!
Groetjes,
Marije& Purrel

Paul

Hoi Marije,

Leuk dat je ook een dagboek bij gaat houden :-)
Cinnamon gepareld is een mooie mutatie ik heb er 4 van hier de een minder parels dan de ander daar zit best veel veschil in.
Misschien kan je er een keer een foto bij plaatsen het is altijd leuk om te zien hoe Purrel eruit ziet.
Het zijn echt schatjes en met wat aandacht worden ze echt heel erg tam zeker als je er eentje hebt.
Veel succes met het tam maken van Purrel dat zal zeker lukken als ik het zo hoor.

Groetjes, Paul

Sander

Hello

Leuk dat je een dagboek start over Purrel!
Cinnamon gepareld is idd een zeer mooie mutatie! Veel succes ermee om hem tam te maken!

groetjes
sander

Marije

Bedankt voor jullie reacties!
Het gaat heel lekker met Purreltje, vanochtend heb ik 'm uit z'n kooi gelaten en hij kwam uit zichzelf bij me zitten en ging uit zichzelf de kooi in omdat ie honger had! Hij begint steeds brutaler te worden. Ik denk wel dat het een man is omdat ie veel tegen me zit te brabbelen en te fluiten enzow, maar ik weet het niet zeker........ ::) Ik weet nog niet precies hoe je fotoos moet plaatsen, vanavond ff aan m'n vader vragen. er staat al wel een foto van 'm op de site toen ie nog bij Angelique en Peter was: bij verhalen->valkparkietenkwekerij 't Valkje 1e ronde->volgens mij de laatste pagina_. erboven staat voor Marije..........bjoetie hè!?! :P Volgende keer meer!
 :-*
VP&Purrel

Tara

Hoi Marijke :-).

Heel veel plezier met Purrel hoor, zo te horen is het er eentje :D. Leuk hoor dat je een dagboek bent begonnen, zal het zeker blijven volgen ;-). Ik ben benieuwd hoe een cinnamon geparelde man er uit zal zien, ik heb die nog nooit werkelijk gezien, behalve op foto's, ikzelf heb een popje, en ze zijn erg mooi he :-).

Ik ben benieuwd naar nieuwe foto's, als je wil, kan ik je wel helpen met het plaatsen van foto's hoor!

Groetjes, Tara

Marije

Hoi allemaal!,
Hier zijn nou eindelijk twee fototjes van Purreltje!
Groetjes,
VP & Purrel
Foto 1:

Marije


Lique

Nou Marije,

Volgens mij heeft Purrel het behoorlijk naar zijn zin bij jou hoor.

groetjes Lique

Marije

Hihi, nou ik hoop 't!
Ik probeer 'm 't zo goed mogelijk naar z'n zin te maken! :D
Net zat ie op m'n schouder en zat maar aan m'n bril en haar en trui te knabbelen, was een heel grappig gevoel...! :D
Hij begint nu ècht brutaal te worden, en hij is er nu achter dat op snoepstaven HELE lekkere zaadjes zitten! :D
Je kan echt ontzettend om 'm lachen hoor, wat die dondersteen allemaal uithaald! :D
Groetjes,

Paul

Hoi Marije,

Leuke foto's en hij ziet er al echt uit als een volwassen valkje zo groot :-)
Het is echt een lieverd zo op de foto's te zien :-)
Dat geparelde is heel mooi bij een valkje dat is echt een mooi gezicht.
Je zal zeker nog heel wat leuke momentel beleven met Purrel :-)
Ze kunnen heel oud worden als je ze goed verzorgd dus je hebt er voor heel lang een maatje bij.

Groetjes, Paul

Marije

Hoihoi,
Nou, Purrel heeft het helemaal voor elkaar hier hoor! Hij heeft nl. een nieuw trucje om uit z'n kooi te komen; als ie hoort dat ik thuis ben, gaat ie met z'n pootjes aan z'n deurtje hangen en heel hard piepen en fladderen. De eerste keer dat ie dat deed kwamen ik en m'n moeder meteen aanrennen, en nu verw8 ie dat we dat altijd doen...... :D
Groetjes,

Marije

Ik heb m'n naam even verandert in VP en Purrel, dat vond ik wel nodig! Ik ben nog steeds dezelfde VP hoor! :D

Marije

Het gaat heel goed met Purreltje. Hij weet nu ook dat ik z'n echt baasje ben want als ie mijn stem hoort begint ie meteen e fluiten zo van; kom me er er eens uithalen! :D
Ook als ik nu z'n kooitje openzet is ie d'r zo uit...... :P
Maar hij houdt nu nog niet echt van koppiekroelen, weet iemand ms een manier waardoor ie 't een b-tje lekker gaat vinden, of zijn er ook valkjes die daar gewoon een hekel aan hebben? Ik zal binnenkort weer nieuwe foto's maken en plaatsen, kunnen jullie zien of ie al is gegroeid :P!
Groetjes,
Marije en Purrel

Lique

Hoi Marije,

Leuk zeg, dat het zo goed gaat met purreltje.

Hij is gewend om koppie te kroelen. Hier deed hij dat zeker wel. Alleen was hij al heel gauw afgeleid, en wilde naar de andere valkjes toe.
Als hij  bij je is, en zit bijvoorbeeld aan je ketting ofzo te knagen, kan je rustig een vinger op zijn nekkie leggen en zo zachtjes bewegen.
Wel goed blijven oefenen hoor.

groetjes Lique

Marije

Okay, zal ik doen! ;)
Hij pikt dan wel af en toe naar m'n vinger, maar kzal het nog 's proberen. Gelukkig kan ie niet hard pikken! :D