17 juli 2025, 16:00:11

Purrel, Peer en Pom!

Gestart door Marije, 20 mei 2004, 16:37:50

« vorige - volgende »

Marije

Vandaag weer een leuk dagje!
Purrels koppie gekroeld!!! :D
En Purrel is in bad geweest. Ik had een gewoon een schaaltje lauw water in de kooi gezet maar hij plonste er zo in. Hij is niet helemaal gebaddert, meer een beetje diep pootjebaden! :D
Daarna drooggeföhnt, vond ie ook wel errùg interressant...... :P
Alles gaat dus goed hier.... ;D
Verder jammergenoeg geen fotoos gemaakt, binnenkort zullen ze weer komen!
Groetjes,

Paul

Hoi Marije,

Je hebt geluk dat ie dat baden zelf wat vind :-)
Hier willen de meeste er niks van weten ze doen niks met een schaaltje in de kooi of een badje.
Een enkeling gaat wel baden in de fontijn die in de kamer staat maar dat doen er niet veel helaas :-(
Ik besproei ze met een plantenspuit dat vinden de meeste heerlijk maar een enkeling vind dat ook niks.
Sommige hangen helemaal met de vleugels wijd aan de stok en eentje gaat plat op de grond liggen met gespreide vleugels :-)
Echt een genot om dat te zien hoeveel schik ze daarvan hebben.
Je kan dus ook een keer proberen wat ie van een plantenspuit vind.

Groetjes, Paul

Marije

Ja, dat had ik al een keertje geprobeerd, maar hij vindt er niet zo veel aan. Hij gaat alleen een beetje met z'n koppie schudden, that's it....... :D
Groetjes,

Marije

Ik ben zo blij!
Purrel vindt koppiekroelen nu helemaal geweldig! Vooral als ie op m'n schouder zit, dan moet ik met m'n kin over z'n nekkie gaan. Met m'n hand vind ie het ook heerlijk. Toen ie in de kooi zat kwam ie aan de tralies hangen waar ik zat (snappie? ::)) en toen moest ik over z'n koppie aaien. Maar hij heeft dan wl z'n kuifje naar achter...... betekent dat dat ie het wel lekker vindt of heeft ie z'n kuifje naar achter omdat ie het niet lekker vindt?
Groetjes,

Joyce28

27 mei 2004, 20:44:34 #19 Last Edit: 27 mei 2004, 20:44:55 by Joyce28
ja hoor hier ook platte kuiffies dan :D
ze bieden hun kopje aan zodra je oogcontact maakt erg leuk

Ik heb een valkparkieten badje hangen,maar er word elke dag door beiden gebruik van gemaakt,dus ik verschoon het water 2x per dag,want ze drinken er ook uit ;D

en 1x in de week met een plantenspuit,ze blijven wel zitten,maar daar is ook alles mee gezegt  :D

Paul

Hoi Marije,

Er zijn verschillende plaatsen waar je een valkje kan kroelen.
In hun nekje vinden de meeste echt geweldig :-)
Dan kan je net boven het washuidje de veertjes naar achteren wrijven en er kleine rondjes op draaien met je vinger ik heb er hier bij die daarvan helemaal uit hun dak gaan :)
Dan heb je ook een plekje links en rechts naast de snavel aan de onderkant.
Daar wrijf ik tussen duim en wijsvinger heen en weer en dat vinden sommige ook het einde :-)
Als je dat doet gaat soms ook de kuif even helemaal overeind en je ziet ze gewoon genieten.
Bij het kroelen ligt de kuif normaal plat.
Een hele enkeling laat het aaien op de rug ook toe maar daar zijn ze niet zo wild van.
Dit was kroelcursus 1 :D

Groetjes, Paul

Marije

hihihihi.......cursus 1 :D
Mijne vindt aaien op z'n rug ook best lekker. Hij begint nu echt brutaal te worden: als ik 'm in z'n kooi zet klmt ie op m'n arm omhoog zodat hij er niet in kàn..... ::)
En als ie door heeft dat ie naar z'n kooi moet vliegt ie gewoon de hele tijd weg, die smeerlap..... :D
Groetjes,

Marije

Ik ben echt superblij!!! ;D
Purrel is nu echt een kroeldoos. Als ik 'm bijv op z'n koppie en wangetjes en boven z'n washuid aai gaat ie van die hoe "spin" geluidjes maken.....een soort langgerekt gepriet ofzo...  :D Het klinkt echt superlief! :D En als het volgens 'm genoeg is maakt ie een iets lager geluidje en als ik dan nog niet stop gaat ie pikken! ;D
Ik ben echt zo blij! Hij biedt dan z'n nekje aan en duwt heel hard met z'n koppie tegen m'n vinger alsof ie wil zeggen: "Ga door! Ga door!" en knijpt z'n oogjes helemaal dicht.... :-*
Ik ben echt superhappy! :D
Groetjes,

Paul

Hoi Marije,  

Wat leuk dat Purrel zo lief aan het worden is :-)
Maar met een valkje alleen en zo jong lukt dat bijna altijd wel hoor ze moeten alleen even wennen de eerste dagen.
Maar je hebt er een schat van een valkje aan daarna :-)

Groetjes, Paul

Marije

Ik heb al veel te lang nix meer van me laten horen...... ::)
Purrel is echt tammer dan tam geworden, hij komt zelfs naar me toe gevlogen als ik 'm roep! :D
Ik ben heel blij want m'n liefie mag (samen met m'n 4 konijnen en hondje) mee op vakantie. Ik heb een reisboxje gekocht en we hebben al in de auto geoefend. Hij vindt het super! We gaan naar Belgie, dus het is gelukkig niet een tè lange en warme reis..... Het is het vakantiehuisje van m'n tante dus hij mag ook lekker los vliegen. D'r paardje gaat ook mee+ een vriendje! :D Het wordt daar dus een enorme beestebende! ;D :D :) ;) :D
Groetjes,

kok_roy

haha wel leuk dat je je huisdiertjes ook mee op vakantie kan nemen!! Ik zou me 2 valkparkieten vrijdag ook wel mee op vakantie nemen maarjah ze broeden nu dus dat zal ook niet zo goed gaan, maar anders was het ook een veels te lange reis geweest hoor ;)
Dus me zus moet ze verzorgen, gelukkig ben ik terug als het eerste eitje uit zal kunnen komen.
Veel plezier op vakantie met je diertjes!

Groeten Roy

Marije

Ja, het is heel leuk! :)
Wat leuk dat je eitjes hebt, wat voor mutaties zijn de ouders?
Groetjes,

kok_roy

CitaatJa, het is heel leuk! :)
Wat leuk dat je eitjes hebt, wat voor mutaties zijn de ouders?
Groetjes,

zie http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=verhaal;action=display;num=1088406227

Marije

Zo...dat was een tijd geleden!
Heb weer nieuwe foto's..... :)
Vanmiddag wezen wandelen en wilgenteentjes verzameld voor Purreltje...... :D
Groetjes,
Marije en Purreltje

Marije

Gisteren hebben we Snowy gehaald!!!!!
We deden er op de heenweg wel dubbel zolang over door de file, maar uiteindelijk kwamen we toch bij Suzanne aan. Even gekletst, lieve Blossom horen kwebbelen, Okke&Chicco kunnen bewonderen, en natuurlijk Snowy!!!!!
Toen weer terug naar huis. Onderweg wat aan de trosgierst geknabbelt en verder lekker geprobeert te ontsnappen. Toen we thuis aankwamen even gekroelt en in het kooitje. Purreltje perste zich zowat door de tralies van nieuwsgierigheid, dus die er mocht d'r even uit. Natuurlijk meteen op de kooi van Snowy.... ::) :D
Nu deed Snowy hetzelfde, dus dachten we: waarom niet?, en haalden Snowy er ook uit. Toen had ik dus Snowy op m'n knie en Purreltje zat nog steeds op Snowy's kooi. Purrel kwam toen uit zichzelf ook naar mij en toen zaten ze dus allebei op m'n knie! :) Toen ging ik Pur even kroelen maar toen dacht Snow, dat wil ik ook! Dus ik zat met m'n wijsvinger Snowy en met m'n duim Pur te kroelen!!!!! :D :D :D
Purrel vond het allemaal superspannend! :)
Vandaag ga ik weer lekker verder koppelen! ;D :D
Groetjes,
Marije, Purrel& Snowy!!!