21 augustus 2025, 05:30:27

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

boezempje

hai

ja ik kan dat zo zien via een schema daar heb ik alles op staan en van daar uit pendel ik dan,
jammer dat je nog niks weet maar het is zo maandag tog.
groetjes

Mandy

1 augustus 2004, 01:44:01 #286 Last Edit: 1 augustus 2004, 01:48:24 by Mandy
Zo nu weer eens wat leuk nieuws.
Inmiddels zijn alle 5 de eitjes van Kuifje&Bobbie uitgekomen. ;)
De laatste 2 heb ik bij Pico&Bello uit laten komen zodat ik eventueel jong 1, 2 en/of 3 daar nog bij over kan leggen.

Dit zijn foto's van gisteren.
Hier zorgt Kuifje nog goed voor zijn jongen  :) ;

Ik zag vandaag al dat jong 1 en 2 grijze kuifjes gaan krijgen, ik denk cinnamon. En bij de andere kan ik het nog niet zien.
En hier jong 4 bij Pico en met ei 5 op uitkomen  :P ;

Pico&Bello zorgen er goed voor. :)
Morgen ga ik jong 1 ringen. Jong 1 en 2 kan ik nog met mijn eigen 2 laatste ringen ringen en voor de andere jongen moet ik de ringen van Karin gebruiken.

En hier de jongen van Jut&Jul en met het bontje gaat het nog steeds goed  ;) ;

Jong 3 wordt ook cinnamon gepareld en jong 4 wordt gewoon gepareld.

En de jongen van Ot&Sien  :P ;

Alleen worden ze toch wat op hun kopje geplukt zag ik. Dus misschien dat ze het toen bij Punky en Rani toch wel zelf gedaan hebben en niet Fred die ik er toen van verdachte... :-/

En deze week moeten de 4 eitjes van Suske&Wiske uit komen, dinsdag de 1e, ben benieuwd. :)
Tot nu broeden ze in ieder geval wel goed. :)
En mocht het niet goed gaan dan kan ik ze toch bij Theo&Thea overleggen, want die zitten nu toch alweer een week te broeden. ;)
En met hun 4 wildkleurtjes gaat het verder prima.

En alle 4 de jongen bij Pino zijn inmiddels uit het blok en scharrelen wat op de grond rond. Dus ik heb de kooi weer schoon gemaakt en de houtsnippers terug gelegd en de voerschalen op de grond gezet, dan kunnen ze er goed bij en goed oefenen om zelf wat te gaan eten. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

1 augustus 2004, 12:53:29 #287 Last Edit: 1 augustus 2004, 12:54:19 by Mandy
Tja en na goed nieuws met leuke foto's volgt er nu helaas een minder mooie foto en slecht nieuws, want het bontje van Pino ligt op sterven  :'( ;

Ik vond ze net na mijn nachtdienst zwaar ademend en met piepend geluid en open snavel. Ze zal ws aan een longontsteking ofzo sterven.
Ik had natuurlijk van begin af aan haar kansen al erg laag ingeschat maar toch valt het tegen... :(
Eerst die zwaar ontstoken ogen waar ik haar toch maar mooi vanaf heb geholpen, toen viel ze op d'r pootje die gebroken of gekneusd is en nu moet ze zo benauwd sterven, wat een ellende en dat in zo'n kort leventje, het is zo oneerlijk... :'(

Ik zal haar dan opsturen ter sectie daar zij ook de eerste was die verschijnselen vertoonde en eigenlijk de bron is. Hopelijk is ze de laatste, maar meer stuur ik er zowieso niet op, anders lopen de rekeningen ook aardig op... :-/

En wat een pech ook weer. Vorig jaar overleed ook het valkje wat ik zelf wilde houden en nu weer. Dat was Jans toen, een cinnamon geparelde witmasker van Jut&Jul. En zij stierf ook zo, heel benauwd, naar hoor... :-/

Ik ga nu proberen wat te slapen... ::)

Anita1

:o :-X :-/ ooow wat erg mandy..
weet ff niks te zeggen gewoon.
ik wens je heel veel sterkte.kan dit door de papagaaienziekte komen?
liefs en knuff van anita

boezempje

hai

ooohhhh mandy wat erg zeg.zo je best voor gedaan voor bontje.hoe is het nu met bontje.

gr en sterkten van esther

Speedy

Hoi Mandy,

Wat een stakker zo op die foto zeg, waarom nu zo een lijdensweg erbovenop he vraag je je dan af.
En het is nog zo een schatje en ook erg mooi valkje.
Jammer hoor.
Veel sterkte verder Mandy met de anderen.
En hopelijk komt ze er toch nog boven op, maar jij denkt al van niet he.

Groetjes,
  Trudie

robentru

Hoi Mandy,
ach meid wat triest allemaal, nog geen uitslag en dan dat zieke Bontje, treurig hoor.
Wensen je heel veel sterkte.

Toch ook nog ff over de andere jonkies: lieve foto's en wat een mooie valkjes.

Lieve groet,
Ron & Trudy.

daan

Hoii Mandy,

De foto's van de jongen zijn erg mooi. Ja en Bontje is erg triest zo hoor, wat sneu zo'n kort leventje.
Ik wens je veel sterkte

Groetjes daan

Guinevere

Hoi Mandy,

Inderdaad wat erg  voor het bontje...Want het was wel een knapperd !
Maar misschien komt ie er nog door ? Of niet ?

Sterkte alvast !

Groetjes
Guinevere

Suzanne

Hoi Mandy,

Wat zielig voor Bontje. Arm beestje. Veel sterkte.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi Mandy,

Jammer dat je nu weer een tegenslag te verwerken hebt.
Ik hoop dat dit valkje inderdaad de laatste is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Bedankt allemaal.
Ik ben na 5 uurtjes slapen alweer wakker en ben net gaan kijken en ze leeft nog en dat vind ik eigenlijk wel jammer, dat klinkt hard, maar ze lijdt al wel 5 uur en de uren daarvoor niet te vergeten... :-/
Het liefst zou ik ze uit d'r lijden willen verlossen, maar dat kan ik niet... :-X
Haar situatie is wel verslechterd dus ze zal wel gaan overlijden, maar wie weet is dat morgen pas en al die tijd is ze zwaar benauwd. Adem maar eens door een zakje en doe dat maar eens uren achter elkaar, wordt je niet vrolijk van... :(

En als ik nou al een uitslag van die ene valk had en ze konden zeggen dat het papegaaienziekte is dan hoef ik deze niet meer te laten onderzoeken want dan kan het niet meer missen, bij haar begon het immers, en dan kan ik ze in laten slapen. Als dat niet gevonden wordt bij die valk dan moet ze wel onderzocht worden en als ze ingespoten is of met een gebroken nekje aankomt hebben ze er misschien geen goed beeld van... ::)

robentru

Hoi Mandy,
wat spijt me dat verschrikkelijk, ach die arme Bontje. En met die warmte zal het wel helemaal zwaar zijn om zo te moeten ademen. Echt jammer, had ook een beetje gehoopt dat Bontje zachtjes was ingeslapen, je moet er niet aan denken om zo te moeten ademen.
Zal een kaarsje aan gaan steken.
Heel veel sterkte, ook morgen.
Vele groeten, Trudy.

boezempje

hai mandy

oooohhh wat ziellig tog en dan ook nog met dat warme weer.
ja ik ken het gevoel naar 5dagen zit micky er ook nog steets bij als of ze elk moment kan neer vallen.ik wordt er niet goed van.beestjes lijden alleen maar,ik hoop mandy dat bontje het red of anders dat het snel voor hem gaat.dat hoop ik voor micky ook.zwaar :censuur voel ik mijn eigen nu :-[ :-[ :-[

gr esther

carco

Hoi Mandy

Kom ik net terug van vakantie en wat een nare berichten lees ik toch allemaal bij jou, ik hoop dat het weer snel beter mag gaan bij jou en zoals je al hebt gelezen is Hedwig zo te zien helemaal gezond.
Sterkte daar hoor.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!