20 augustus 2025, 12:16:13

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Mandy

Het is toch niet te geloven, keek ik toestraks weer en zat ze rustig te ademen met gesloten snavel, ik snap er niets van hoor. Ik nam ze even mee de kooi terug in en zette ze bij Pino en ze begon te bedelen en werd gevoerd! Ik denk dat ze even een opleving heeft gehad ofzo, het lijkt me sterk dat ze hier allemaal bovenop komt. Maar als ze gaat hoop ik dat ze rustig gaat en niet zo benauwd, want dan stikt ze eigenlijk als het ware... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

En met de jongen van Kuifje&Bobbie gaat het best goed, zo goed zelfs dat ik behalve jong 1 ook jong 2 kon ringen vandaag. :)
En de kuifjes komen al goed door en blijven tot nu toe zitten, ook de donsveertjes. De vorige keer plukte Kuifje zelfs de donsveertjes weg!
En zo te zien worden jong 1 en 2 cinnamon geparelde witmasker poppen, dus dan zou dit nest 1 moeten zijn en jong 3 gaat een wit kuifje krijgen dus dat zou dan een bont geparelde witmasker man moeten gaan worden.
Als het allemaal goed gaat kan ik misschien eindelijk Ramona blij maken die al zo lang wacht, 3 keer is scheepsrecht zeggen ze wel eens hé. ;)

suus

Hoi Mandy,
Jee wat een narigheid allemaal zeg. Ik hoop dat dit wat bondje nu heeft geen opleving is maar het hele benauwdheid verhaal een dip is. Ben je eigenlijk al met medicijnen begonnen of pas na de uitslag?
Heel veel sterkte!! En oo wat een mooie foto's toch weer van je valkjes en hun kleintjes.
ik denk aan je
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

robentru

Hoi Mandy,
jeetje zeg die Bontje. Ik hoop dat ze opleeft of inderdaad zonder ademnood mag heengaan. Het kaarsje brand nog steeds.
Mooi dat het goed gaat met andere jonge valkjes. Wat een schrille tegenstelling eigenlijk.
Sterkte en veel groeten, Trudy.

Mandy

2 augustus 2004, 06:03:13 #304 Last Edit: 2 augustus 2004, 06:11:52 by Mandy
Inderdaad, wat een tegenstellingen...
Maar ik denk gewoon dat zij er het ergste aan toe is, bij haar begon het immers, en alles zit al 1,5 - 2 weken aan de antibiotica en is dus aan het genezen, maar voor haar is het misschien toch te laat.
Maar ik heb ze gisteren dus wel 2 keer een druppel Baytril rechtstreeks gegeven en misschien dat dat geholpen heeft? Of het is je kaarsje. ;)
Toen bij haar die oogontsteking begon kreeg ze eerst vibravet van me, maar dat ging niet zo goed en toen ging er Baytril in het water, maar vanwege het slechte effect op de groei bij jongen gebruik ik sinds vrijdag de ornithose mix, dat krijgen alle buitenvogels.

De binnenvogels hebben vibravet gehad en krijgen nu Baytril, die behandel ik nu al 2 weken en het genies wordt nu minder. Alleen heeft Switch wat dunnere ontlasting en het stinkt, het ruikt zoet/zurig, ik dacht eerst dat er fruit naast de kooi aan het rotten was...
Dus daarvoor haal ik morgen yakult want dat is goed voor de darmflora en antibiotica tast dat aan dus dat is misschien de verklaring?
Ook slaapt hij meer dan Macey, maar eenmaal wakker is het een gewone actieve valk. En hij blijft op 80 gram hangen en Macey op 100 gram.

Straks kan ik bellen voor de uitslag van de sectie, ben benieuwd...

Anita1

;) ik hoop ook zeker op een goede uitslag voor je mandy.dat het hopelijk niet iets heel ergs is.sterkte ermee.knuff anita

bogey

2 augustus 2004, 15:18:51 #306 Last Edit: 2 augustus 2004, 15:25:14 by bogey
Dat gewicht is misschien niet zo erg. Buster is ook maar 85 gram en die probeer ik echt vet te mesten.

Milo is al 109 gram lekker gezond meissie......

Mandy

Ongelooflijk, het bontje leeft nog steeds en ademt normaal, zou ze er misschien toch bovenop komen... ::)

En hier nog foto's van gisteravond van de valken binnen, vlnr;
Soxs, Nessa, Switch en Macey;

Lief hé... :-*

En ik heb nog naar Feld gebeld, maar ik word straks terug gebeld voor de  uitslag...

bogey

oooo wat een ontzettend leif gezicht zeg...nee zo lief zijn buster en milo niet voorelkaar. al zou arme bustertje dat wel willen.   ;)

Jemig zeg wat een liefde zekers macey en switch.  :-*
die zijn echt al door zoveel heen geweest die zijn ekaars beste vrienden geworden  :P

Daphne

robentru

2 augustus 2004, 19:33:17 #309 Last Edit: 2 augustus 2004, 19:34:08 by robentru
hoi mandy

ik hoop het van harte dat bontje er weer boven op komt
tis echt wel een vechtertje

grtn

Rob  8)

Job

Mandy, het zou ongelooflijk zijn, na de toestand waarin het valkje zich bevond. Laten we hopen dat het er helemaal bovenop komt. Al meer nieuws van de uitslag van dr. Feld?

bogey

2 augustus 2004, 19:34:35 #311 Last Edit: 2 augustus 2004, 19:35:00 by bogey
en inderdaad biijven we duimen voor bontje :-
die verdient een gezond leventje

Mandy

2 augustus 2004, 19:48:31 #312 Last Edit: 2 augustus 2004, 19:50:51 by Mandy
CitaatWat een schrille tegenstelling eigenlijk.

Tja, daar heb ik ook nog een ander voorbeeld van. Ik kreeg vandaag 2 kaarten binnen, van mijn vriendin die 30-7 is bevallen van een zoontje en van mijn nicht waarvan 30-7 haar zoontje is overleden, hij zou oktober 2 geworden zijn... :-/
Het was wel te verwachten maar toch onverwachts. Dat kind is met een waterhoofd geboren en het inwendige draintje was losgegaan toen hij logeerde bij zijn opa en oma (mijn oom en tante dus). Mijn nicht en neef kwamen nog wel op tijd in het ziekenhuis om 'm nog levend te zien waarna hij in hun armen is overleden... :'(
Echt zielig, heel triest. Maar wij gaan woensdag niet naar de begrafenis, want wij hebben niet zo veel contact met hun en we hadden het kind nog nooit gezien. We hebben uiteraard wel een mooie kaart gestuurd.
En ook een tegenstelling, haar 2 zussen, mijn nichten dus, hebben allebei 3 gezonde kinderen en zij nu geen meer... :(
En mijn oma heeft het uiteraard nog steeds moeilijk met het overlijden van mijn opa in januari en is dat nog aan het verwerken en dan komt dit er weer bij, het gaat allemaal weer lekker... :-/

Anita1

:o oow bah.ja er kan veel verschil in zitten.vreugde en verdrit liggen zo naast elkaar.maar wat gaaf van bontje zeg!
ik hoop echt dat die het gaat redden.ze is wel een sterk valkje hoor.mss weet ze dat wij allemaal willen dat ze weer beter wordt voor jou!
en al die kaarsjes.
moet haast wel..en ze voelt jou verdriet en machteloos heid ook.
ik ben heeeel benieuwd naar de uitslag.duurt wel lang hoor!
knuff anita ;)

Job

Mandy, hopelijk krijg je spoedig positief nieuws van bij Dr. Feld. We hopen dat alles de goede richting opgaat.