20 augustus 2025, 07:20:11

2e ronde 2004

Gestart door Mandy, 4 mei 2004, 01:44:04

« vorige - volgende »

Guinevere

Ik duim mee voor de uitslag !!

Groetjes
Guinevere

robentru

Hoi Mandy,
en weer gaan vreugde en verdriet hand in hand.
Heel erg veel sterkte. Wat duurt wachten toch altijd lang...
Hou je haaks, tot straks.
Lieve groet, Trudy.

Irene

He mandy,
de ellende wil maar niet stoppen bij je he? en dan ook nog bij fmilie door gaan; wat een tegenstelling idd een geboorte en overlijden. Echt "zo is het leven". Hoe gaat het met het bontje? Wat een dapper doorzettertje is dat zeg!!!
n al wat bekend van de sectie?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

robentru

Hoi Mandy,
weet je al iets?
Er brand hier (helaas) weer een kaarsje, voor alle zieke valkjes, maar nu speciaal voor Pino van Lique. Chips, komt er dan geen einde aan!
Lieve groet, Trudy.

Mandy

3 augustus 2004, 00:31:25 #319 Last Edit: 3 augustus 2004, 05:42:18 by Mandy
Volgens Feld geeft het beeld van de overleden valk sterk het vermoeden dat het om de papegaaienziekte gaat.  :(
Uit de kweken voor bacteriegroei is gelukkig niets gekomen. :)
Maar goed, dit was niet echt een verassing natuurlijk. :-/

Ik moet ze totaal een kuur van 3 weken geven dus we zitten al op de helft.
En ongeveer 5 dagen na de laatste antibiotica kan ik langs komen voor swabs om te kijken of het ook echt weg is.
En ik moet dan de slechtste valk meenemen of die het het ergst heeft gehad.
Dus dat zal bontje zijn als ze er dan nog is.
Tot nu toe gaat het weer goed, net zat ze nog op mijn vinger  :) ;

En hier zitten ze alle 4 bij elkaar, het zijn eigenlijk 4 zielpietjes  ::) ;

En zie hier hoe geel mijn mooie Wiske is geworden  :-/ ;
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

robentru

Hoi Mandy,
dus nu de zekerheid dat het papegaaienziekte is. Van de ene kant een opluchting van de andere kant bittere ellende.
We hopen er het beste van.
Lieve foto van Bontje, wat een schatje toch. Die zielepietjes, ach je hartje breekt. Komt dat geel echt van die medicijnen in het drinkwater? Hoe is het mogelijk! Moet wel een sterk goedje zijn, nuja als het maar helpt.
Hoe is het toch in hemelsnaam mogelijk dat op zoveel plekken, ver uit elkaar dit ineens de kop opsteekt. Las al een keertje dat iemand bang wat dat het zich de pc verspreidt. Mocht dat zo zijn, dan stop ik accuut op dit forum, wil dat niet op mijn geweten hebben. :-/
Maar, zonder gekheid, hoe kan dit?
Volgens mij mag ik wel chips zeggen..... en dat doe ik dus ook.
Mandy heel veel sterkte de komende dagen, we horen en lezen het hier wel. We denken heel veel aan jullie (jij en Lique, Suus en Tara) en alle valkjes.
Groet, Trudy & Rob.

Anita1

:o :o :o ooow dat is geel wat niet hoort??
sjees zeg ik net tegen mijn man..moet je kijken zeg wat een mooi valkje met al dat zachte geel.sorry.hihi.vind het eigenlijk heel mooi staan als je niet beter weet.
ik wens je alle sterkte hoor met dat zielige hoopje bij elkaar.ik ga een kaarsje aanzetten.helpt echt he? trudy? knufff anita ;)

daan

Mandy heel veel sterkte met je valkjes.
En hopen op snel verbetering meissie.

Groetjes daantje

bogey

3 augustus 2004, 01:57:08 #323 Last Edit: 3 augustus 2004, 02:17:47 by bogey
Hoi Mandy,

nou helaas toch he.....Ik bel Feld morgen ook om te vragen wat ik moet doen.  Risico nemen staat niet in mijn woordenboek.

Wellicht laat ik bij Buster een onderzoek doen bij die Arts in Vlaardingen waar Bianca heen is geweest.   Ik ben alleen het weekend weg dus kan geen medicijnen direct in de bek geven. (zal mij moeder via het waterbakje moeten doen dan)

Ze zijn hier nu nog goed, al vond ik vanavond wel een stukje poep aan Buster zijn kontje en bij Fluffy (grasparkiet) ook.

groetjes Daphne

Irene

He mandy,
naar om te horen dat het toch waarschijnlijk is waar je al bang voor was, aan de andere kant; weet je nu waar je tegen vecht!
Wat een sterk vogeltje toch dat bontje zeg; wat een levenswil; heel bijzonder!
ik wens je heel veel succes!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Mandy

3 augustus 2004, 05:51:00 #325 Last Edit: 3 augustus 2004, 05:55:35 by Mandy
Bedankt allemaal voor de lieve woorden en steun. ;)

Ik vrees alleen nog voor het bontje en de andere 3 die daar bij zitten, want die zijn door haar natuurlijk allemaal wat verzwakt en ook omdat Pino die voor ze zorgt zelf niet zo lekker was. En ik denk dat door de matige voeding van toen en de Baytril die ze even binnen hebben gehad inderdaad het effect van een rem op de groei is te zien, want ze zijn en blijven alle 4 kleine zieltjes. :-/

Verder gaat het met alle valken prima en hoor ik alleen af en toe een niesje.

Maar na een week antibiotica is er ook geen besmetting meer en zijn ze al aan het genezen. Het valkje dat is overleden had voor de 6e dag antibiotica en misschien ook niet zoveel binnen gehad als ze slecht dronk van het water... ::)

Dus ik denk dat het nu verder wel mee zal vallen. Ze zitten er verder allemaal fief bij en fluiten er op los en zijn lekker actief, zelfs met dit weer. 8)

Maandag 9-8 hebben de valken binnen 3 weken de antibiotica gehad en vrijdag 13-8 de valken buiten. Ik wil dan ip dinsdag 17-8 met 2 valken van buiten naar Feld voor een uitstrijkje. En op verzoek van Karin neem ik dan ook Switch en Nessa van binnen mee die ze op haar eigen kosten wil laten onderzoeken zodat ze 100% garantie heeft dat het weg is en haar valken niets op kunnen lopen. De uitslag duurt een dag of 2 dus hopelijk weet ik dan donderdag 19-8 of de ellende echt achter de rug is. ;)

CitaatWellicht laat ik bij Buster een onderzoek doen bij die Arts in Vlaardingen waar Bianca heen is geweest. Ik ben alleen het weekend weg dus kan geen medicijnen direct in de bek geven (zal mij moeder via het waterbakje moeten doen dan).
Ze zijn hier nu nog goed, al vond ik vanavond wel een stukje poep aan Buster zijn kontje en bij Fluffy (grasparkiet) ook.

Dat is inderdaad wel slim om te doen, dan weet je het echt zeker en dat is die 20 euro dan toch wel waard. ;)
En soms kan er wel eens wat ontlasting aan een kontje blijven zitten, maar als het kontje verder niet vies is en de ontlasting er normaal uit ziet zal het wel meevallen.
Ik hoor het nog wel. :)

bogey

Ga vanavond naar FELD. en dan heb ik waarschijnlijk zaterdag de uitslag.  

Ik ben er dan niet dus zal pas maandag met kuur kunnen beginnen als dat nodig is.

Ik weet niet hoe duur Baytril is maar wellicht koop ik het vanavond uit voorzorg zodat me ma het zaterdag in het waterkan druppelen en ik zondag in de bekkies.

gegroet en hou je op de hoogte.

Die poep was denk trouwens van het over poep heenlopen want ik kon het zo weghalen. Geen smurrie of zo.

Mandy

3 augustus 2004, 16:04:33 #327 Last Edit: 3 augustus 2004, 16:05:06 by Mandy
Ooo goed zo, gelukkig maar. ;)

En ik dacht dat het 2 dagen duurde, de uitslag? ::)

Voor de Baytril 2,5 % 100 ml bij mijn dierenarts betaal ik 36 euro en voor de Baytril 10% 100 ml bij Feld betaal ik 42 euro. Dus bijna evenveel geld terwijl ik dus bij Feld eigenlijk 4 keer zoveel krijg omgerekend!  :o
Maar dan komen daar nog wel de verzendkosten bij.
En de ornithose mix is helemaal niet duur, die kost maar 17,25 voor 100 gram en je hebt maar 1 lepel op 1 liter nodig dus daar doe je best lang mee. ;)

boezempje

hai mandy

jeetje meis wat vervelend voor je die uitslag.er zijn ook altijdt mensen die pech hebbben.nu gaan we voor een goeden tijdt oke.ik hoop dat de zieke het redde bij je,hoe gaat het met bontje nu.
succes ermee

gr esther

Mandy

Ongelooflijk maar waar, ze leeft nog steeds en ademt normaal! Ik snap er niets van. En dan te bedenken dat ik ze nog in had willen laten slapen of d'r uit te lijden te laten verlossen! :o