23 mei 2024, 08:19:24

Kaal plukken?

Gestart door MLISSAAA, 16 juli 2012, 11:43:12

« vorige - volgende »

MLISSAAA

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn 2 valkparkietjes Mikki en Chiko knuffelen heel erg veel de laatste tijd. Ze hebben dit nooit gedaan en maakte juist veel ruzie. (het zijn allebei vrouwtjes) maar nu gaat er dus geen dag, wat zeg ik, uur mee voorbij zonder te knuffelen.

Nu merkte mijn vriend vanmorgen op dat haar halve kop en nek kaal waren. Dat is de plek waar de ene valkparkiet de andere veel knuffelt, maar ze trekt de veren er letterlijk uit, zodra ze geknuffeld hebben heeft de gene die knuffelt ook veren in haar snavel. Nu is het alleen nog een kale plek en geen wondjes, maar ik ben bang dat dit wel gebeurd, aangezien de andere kant van haar kop (bij het oranje wangetje) ook kaal begint te worden.

Er is natuurlijk een optie om ze apart te zetten, maar het liefst niet natuurlijk. Dat zou rcht mijn laatste keus zijn..
Tot die tijd, hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven!

Alvast bedankt,
Melissa
I <3 Mikki en Chiko

Sjeufke

Hoi Melissa,

Ik heb meerdere valkparkieten in mijn volière en daar is 1 koppeltje bij waarvan het mannetje het kopje van zijn vrouw ook regelmatig kaal plukt (ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daarbij wondjes opliep). Ze ziet er vaak niet uit, in mijn ogen. Maar zij lijkt er geen last van te hebben en ze zijn gewoon hartstikke gek op elkaar. Dus ik laat het maar gewoon gebeuren  ::). Het gaat zo al een paar jaar.

Groetjes, Karin