Van de een op de andere dag niet meer kunnen vliegen (jong)

Gestart door Rianne, 26 juli 2010, 11:34:26

« vorige - volgende »

Paula

Wat jammer Rianne! Voor het vogeltje waarschijnlijk wel beter, maar moeilijk voor jou. Zeker nu het ook de 2e al is.
Hopelijk komt er niets vervelends uit het onderzoek.
Sterkte!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Saar

ben benieuwd of er wat uit komt met de sectie!
Sterkte...

Rianne

Ik vrees het ergste, nu is het jongste jong wat hier binnen zit, ook niet in orde. Ze bedelt niet, terwijl ze normaal al bijna in de tralies klom als ze mij zag. Het weinige bedel geluid wat ze maakte was schor, en na een deel voeding kwam het gewoon weer omhoog, vergezelt van een soort hik geluid... :-\
Wat ook erg is, ze staan op 2 meter afstand van de kooi van Rhody, dus wat het ook is, ik hoop dat het niet besmettelijk is via de lucht...

bobbie

Angstig Rianne. Hopelijk heb je snel de uitslag van de sectie. Ik zou maandag wel even bellen als ik jou was, om de laatste ontwikkelingen door te geven.

Sterke, Nel

Rianne

Het jong wordt pas maandag opgestuurd, maar ik bel even van tevoren om dat te zeggen en om te vragen wat het kan zijn. Al had ik het vrijdag opgestuurd, dan had het pakketje er het hele weekend gestaan en kunnen ze er niks mee.

Rianne


Caroline

Jeetje, denk je echt dat het dit zou kunnen zijn??

Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, jarenlang drager zijn zonder ziet te worden .... dit betekend dat je hele valkjesbestand niet meer betrouwbaar zou zijn.

Meid, ik hoop met heel mijn hart dat het dit niet is.

ALs je er echt over twijfelt zou ik ze sowieso heel ver weg bij Rhody zetten, desnoods ergens boven.

Sterkte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

bobbie

Rianne, misschien een gekke opmerking, maar zou Rhody niet juist de drager kunnen zijn? En er zelf geen last van hebben?

Kan dat?

bobbie

O, bij het teruglezen zie ik dat Caroline hetzelfde schrijft. Dan is het geen gekke opmerking dus. :-\

dan zou ik zeker uit voorzorg Rhody een ander plekje geven, zonder contact met de andere birdies. :-\

Rianne

Caroline, het lijkt er wel heel veel op. De verlammingsverschijnselen en later het mager zijn van het jong van buiten, het plotselinge overlijden van het wildkleurtje en nu een ander jong wat mager aanvoelt en piept en puft... De andere 2 jongen lijken nog nergens last van te hebben en de vogels buiten zitten ook allemaal op stok, daar is ook niks aan te zien. Maar de ene vogel krijgt het wel en de andere niet. Maar ik vraag me dan af wie het naar mijn voliere heeft gebracht want ik heb al jaren dezelfde valkjes. Tenzij... Ik me net iets heel erg bedenk....

Vorig jaar heb ik 2 bont opaline jongen verkocht, als zijnde 2 mannen want ze leken mij beide te fluiten. Een paar dagen later werd ik opgebelt met het bericht dat het man en pop bleek te zijn en dat ze een blok hadden uitgekozen. Een week na de verkoop werd het jong weer teruggebracht, ik heb deze zo weer in de voliere gezet... Dit zelfde jong lag dit jaar zomaar dood in het broedblok. Dit hoeft niet met elkaar te maken te hebben, want het jong was ook eieren aan het leggen en fanatiek aan het broeden. Maar dat is de enige gelegenheid geweest dat er een ziekte in mijn voliere zou kunnen komen. Wat ik dan vreemd vind is dat het zich dan pas na een half jaar openbaart, zonder dat 1 van mijn volwassen vogels daar ziek van is geworden. Dus het hoeft niet met elkaar te maken te hebben, maar kan wel. Ik zal die mensen even mailen hoe het met hun vogels gaat.

Nel, ik denk niet dat het bij Rhody vandaan komt. Hij is getest op Papegaaienziekte en Bek en verenrot, vlak nadat ik hem gekocht heb. Niet op KDS, dat is niet standaard en anders was Rhody ook allang wel ziek geweest denk ik. Ook begonnen de verschijnselen met het jong in de voliere, en Rhody komt nooit in de voliere.

Hoe besmettelijk het is weet ik niet, de jongen staan nu in een andere ruimte. Hopelijk ben ik op tijd...

bobbie

Pffffffff ......... sterkte ermee. We gaan duimen voor je.

Paula

Verdorie Rianne, ik hoop echt dat je het mis hebt.

Citaat van: Rianne op 31 juli 2010, 10:45:34
Wat ik dan vreemd vind is dat het zich dan pas na een half jaar openbaart, zonder dat 1 van mijn volwassen vogels daar ziek van is geworden.

Jonge vogels zijn zowiezo gevoeliger en kunnen minder hebben. Dat zou een oorzaak kunnen zijn dat zij wel ziek worden en de volwassen vogels niet. Kijk bv maar eens bij Kruipersziekte. Vaak wordt dit pas opgemerkt doordat er jonge vogels doodgaan. De volwassen vogels zijn vaak drager zonder dat ze ziek zijn of verschijnselen hiervan vertonen.

Heel veel succes maandag en veel sterkte!

Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Rianne

Het jonkie is inmiddels overleden. De andere 2 doen het nog goed.

Paula

Dit is echt erg!
Sterkte en succes met de andere 2!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.