Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

Sally

Hoi Dees,

Kom ook even in jouw boekje piepen,
gefeliciteerd met de 2 donsjes! Mooierds hoor, fijn dat alles goed gaat met ze!

En volgens mij is Mystic een geelwang hoor!

Groetjes Sally

kenay86

met het donsje gaat het nog steeds prima, wordt goed gevoerd en warm gehouden.. ik heb het niet kunnen wegen vandaag gezien ik naar 's herthogenbosch toe moest namelijk voor het volgende:

Dit is het valkje met de rare kleur van marktplaats.. voordat er over dit valkje een topic werd geopent had ik al gereageert. het koppie op de foto van marktplaats werd ik gewoon verlieft op en misschien is het moment niet helemaal juist met de verhuizing in het vooruitzicht, maar dat zou dan gelijk goed uit komen met het valkje bij de anderen plaatsen.

De keluren op de foto's vertekenen heel erg, de flits haalt kleuren naar voren die je in het echt niet echt zo scherp ziet als op de foto.. Het popje heeft geen gele wangen zoals er werd gespeculeerd, de wangen zijn wel heel vaag maar ik denk toch ook geen bleekmasker.. de veren zijn wel langer als normaal, maar ze ziet er toch kern gezond uit, zit niet bol, is goed actief heeft al gegeten en gedronken hier dus ik verwacht niet dat ze ziek is, toch voor de zekerheid stuur ik ontlasting op naar feld die hij na mag kijken.. en natuurlijk gaat ze in quarantaine, gezien ze bijd e opvang al 2 weken in quarantaine heeft gezeten gaat ze tot na de verhuizing appart beneden in een kooi. ik verwacht namelijk niet dat wij dit jaar nog de sleutel krijgen van het nieuwe huis en dus is de quarantaine periode meer dan zat en kan ze eerst nog goed wennen aan ons en aan haar kooi.

Groetjes Desire

Falcon

wow.. :o

mooi valkje hoor.. ;D

wat een mega kuif heeft ze ;)

•=Bonnie=•

19 november 2008, 00:30:35 #363 Last Edit: 19 november 2008, 00:35:21 by -•=Bonnie=•-
goh wat een verassing  ::)

Het is inderdaad geen geelwang maar zeker geen bleekmasker. Wat leuk dat joh dat je apart beneden exact dezelfde speeltuin en achtergrond E dezelfde vlek op de muur hebt als waar je andere valkjes zitten  ;D

Even kijken... wat schreef je ook al weer?

Citaat van: kenay86 op 24 oktober 2008, 21:25:41
hey caroline,

zo'n onguur adresje was het niet, althans, dat dacht ik.. maar ik snap dondersgoed wat je bedoelt hoor en heb vanmiddag ook besloten nooit meer valkjes te halen bij geen bekende mensen.. voorlopig komen er geen vlakjes bij, de grens is echt berijkt nu..  maar mocht ik in de toekomst wel valkjes erbij nemen dan wordt het zeker niet meer via marktplaats of zogenaamde kennissen van andere..

lynette

Ohhh ik kan maar een ding zeggen............

Ik vind haar prachtig......... (L)

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

kenay86

ja dus? ik snap je even niet bonnie :s het speeltuintje kan ik verhuizen, en we hebben meerdere kamers hier in het huis? afgezien van dat zijn deze foto's inderdaad wel hier op de kamer gemaakt, de kooi en de speeltuin erop in de andere hoek van de kamer, ze is hooguit 5 minuten in de kamer geweest.. ze heeft al 2 weken in quarantaine gezeten en het grootste gevaar is dus wel al geweken, in ieder geval niet iets wat met 5 minuten overdraagbaar kan zijn..

ennuhh over het berichtje wat je quote, dit is geen onguur adresje, dit is een opvang en of je daar nuv ia marktplaats of via hun eigen website terecht komt maakt toch niks uit? overigens snap ik jouw reactie niet helemaal wat betreft de vogel zelf.. in het topic over het valkje zeg je dat je haar neit mooi vindt, maar ondertussen bied je 50 euro en wil je haar graag hebben? loopt ook een beetje langs elkaar he? vindt dan niet dat je op zo'n wijze iemand moet 'terug pakken' mocht dat je punt wezen..

♥Debby♥

Dees,

Je spreekt jezelf nu al voor de zoveelste keer tegen. Iedereen komt weleens terug op iets wat gezegd is maar hier is het schering en inslag..  het is gewoon weg allemaal niet bij te houden..

Je hebt hier met leventjes te maken..

er ligt een DONSJE van een paar dagen oud in die kamer en daar ga je een wildvreemd valkje bij zetten..? maar volgens je berichtje staat de vogel beneden..

je hebt 2 valkjes zitten die op mysterieuze wijze in notime meer dan de helft van hun gewicht verloren en er net bovenop zijn en je gaat er een wildvreemd valkje bij zetten..?

en in welke kooi zit dit valkje dan wel? want ze zaten toch allemaal vol?

Het ene onverklaarbare na het andere onverklaarbare..

ik weet het niet meer.. weet domweg niet maar wat ik wel en niet moet geloven.. kom nu op het punt dat ik meer NIET dan wel geloof..

LEVENS!!!!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

•=Bonnie=•

Citaat van: kenay86 op 19 november 2008, 00:38:53
ja dus? ik snap je even niet bonnie :s het speeltuintje kan ik verhuizen, en we hebben meerdere kamers hier in het huis? afgezien van dat zijn deze foto's inderdaad wel hier op de kamer gemaakt, de kooi en de speeltuin erop in de andere hoek van de kamer, ze is hooguit 5 minuten in de kamer geweest.. ze heeft al 2 weken in quarantaine gezeten en het grootste gevaar is dus wel al geweken, in ieder geval niet iets wat met 5 minuten overdraagbaar kan zijn..

ennuhh over het berichtje wat je quote, dit is geen onguur adresje, dit is een opvang en of je daar nuv ia marktplaats of via hun eigen website terecht komt maakt toch niks uit? overigens snap ik jouw reactie niet helemaal wat betreft de vogel zelf.. in het topic over het valkje zeg je dat je haar neit mooi vindt, maar ondertussen bied je 50 euro en wil je haar graag hebben? loopt ook een beetje langs elkaar he? vindt dan niet dat je op zo'n wijze iemand moet 'terug pakken' mocht dat je punt wezen..

Wat betreft die 5 minuten dat ze in de kamer is geweest, ten eerste geloof ik dat niet en ten 2e heb je blijkbaar nog nooit van PBFD gehoord.
Buiten dat, er zit een vlek op je muur en elke foto van die speeltuin zit die op exact dezelfde plek...  ::)

Mijn bod op de vogel was als waarschuwing voor de verkoper, als het een geelwang was geweest was 15 euro veel te goedkoop. En dat vind ik sneu voor een opvang die het geld hard gebruiken kan. Ik had geen intentie de vogel te kopen. De verkoper weet daarvan, vandaar dat ik ook wist dat jij de valk gehaald had.

De quote sloeg niet op "onguur", maar op wat je verder schrijft. Geen valkjes meer, en niet via marktplaats. Want toen je reageerde WIST JE NIET dat het een opvang was. Dat stond namelijk niet in de advertentie.

Je zit ook niet voor niets constant op marktplaats te neuzen als je niet van plan bent nog valken via marktplaats te halen. Waar overigens niets mis mee is hoor, maar het zijn jouw woorden.

kenay86

ik heb in totaal 5 kooien staan..

1 = de oude kooi van tailey
2 = de kooi waar tailey enr icco nu in zitten
3 = de kooi waar jenna nu in zit, precies dezelfde kooi als waar tailey enr icco nu in zitten maar dan met groen/blauwe onderbak en ijzerentralies inplaats van witte
4 = het huisje
5 = de san remo kooi

dus ik heb nog een kooi vrij zelfs? (dit is trouwens ookd e kooi waar mystic en yenthe in hebben gezeten)

wat betreft het gewicht van mystic en yenthe.. ik heb ze niet eerder gewogen dan toen ik er achter kwamd at ze zo mager waren.. er is dus ook al eeng rote kans dat ze helemaal niet op gewicht waren toen ik ze had gehaald? en hier dan nog meer zijn afgevallen?

Jenna heeft 1,5 uur ind e auto gezeten, ik wilde haar zo snel mogelijk in haar kooi doen en die stond nog boven.. ze had al 2 weken quarantaine gehad bij de opvang, ze ziet er kern gezond uit en die 5 minuten kan weinig gebeuren lijkt me.. ze heeft niet gevlogen of wat dan ook.

en jenna staat toch ook beneden? wie zegt dat ze daar niet staat dan? ik vertelde in het berichtje voor je al dat de foto's hier in de kamer gemaakt zijn maar goed...

Ik besmeur hier OF jalloezie OF gewoon kritiek wat ik in mijn ogen niet helemaal eerlijk vindt.. er wordt steeds weer terug gevallen op dingen waar ik al uitgebreid uitleg over heb gegeven.. laatst nog helemaal in een uitgebreid bericht over hoe en wat en hoe dat gaat met de verhuizing enzo.. alles was weer goed, en nu er een neiuw valkje is wordt het maar weer terug geroepen.. ik geloof dat jullie allemaal maar eens langs moesten komen wanneer ik mn eigen huisje heb.. dan kunnen jullie zien hoe het er aan toe gaat en alles, want volgens mij hebben jullie gigantisch wantrouwen in me, en waarom mag joost weten

♥Debby♥

Omdat je steeds toch weer door de mand valt...

die vlek waar bonnie het over had die had ik nog niet eens gezien.. maar dat speeltuintje staat dus inderdaad nog precies op diezelfde plek want in je handtekening zie je diezelfde vlek zitten..

en je had die kooi toch ook kunnen pakken en haar beneden in die kooi kunnen zetten..

Je denkt gewoon niet goed na over de dingen die je doet.. en als het nou over een hobby als borduren gaat zal het mij een worst zijn maar het gaat over levende wezentjes!!!!

ik zeg het nog maar een keer.. er ligt een DONSJE van 2 dagen oud..

en Jaloezie heeft het geen fluit mee te maken.. wel "opbouwende"?? kritiek ja..

ik vind echt dat je beter na moet gaan denken over dingen die je doet.. en zegt....

Ga nou zelf bijv. eens je boekje vanaf pagina 1 teruglezen... zoveel tegenstrijdige dingen heb ik nog nooit voorbij zien vliegen..

Ik snap het gewoon niet.. ik kan er met mijn pet echt niet bij............................

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerda

19 november 2008, 01:58:12 #370 Last Edit: 19 november 2008, 02:12:44 by Gerda
Dit boekje gaat even (tijdelijk) op slot.

Boekjes zijn er om leuke verhalen te vertellen over je valkjes.

Desiree, ik vind het jammer dat er zo gereageerd wordt, maar ik moet eerlijk zeggen dat je het over jezelf afroept.

De mensen die reageren in je dagboek zijn er niet op uit om je te laten struikelen. Dat is ook niet nodig, dat struikelen doe je zelf wel.

Natuurlijk is het je goed recht om alle valkjes die je maar wilt aan te schaffen. Daar kan ook niemand wat van zeggen.
Maar je zegt de ene keer dit en de andere keer dat.

De mensen die hier reageren maken zich bezorgd om de valkjes. Door je wat wispelturige manier van doen, lijkt die bezorgdheid terecht.

Dus daarom je boekje even dicht, tot de rust weergekeerd is.

Je kunt contact met me opnemen via IM om te vragen of het boekje weer open kan, maar ik wil wel ideeen van je horen om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen.
Het is niet de eerste keer ...

Gerda - global moderator