Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

kenay86

ohjee, ik ben verslaafd en wel aan Ayla! ;D ik zit continue bij het blok te luisteren en proberen mee te kijken door het vlieggat, maar dat is ook nog eens een aparte sport hoor, in de vreemdste houdingen lig ik dan op het bed om mee te kunnen kijken ;D Tailey enr icco hebben daar niks van, ze gaan gewoon lekker door met waar ze mee bezig zijn, op deze manier kan ik toch heerlijk genieten van het kleintje en zonder dat de ouders last ervan hebben :)
Ricco voert elk uur, soms wel na 3 kwartiertjes al.. vanmiddag wil ik het kleintje eens gaan wegen om te kijken of ie goed in gewicht is, maar dat kan niet anders dan dat dat goed is als ik zie hoe vaak ricco voert :)

het is wel een heel grappig gezicht.. ricco en tailey hebben beiden 1 eitje onder zich liggen en het kleintje ligt onder de vleugel van tailey.. enkel als er gevoerd moet worden bemoeid ricco zich met het kleintje, de rest laat hij over aan mamma tailey ;) ik heb tailey nog niet zien voeren.. misschien toch dat ricco dan eerder een nestje heeft gehad en dus weet hoe die moet voeren enzo?

ook is het net of ik een rood puntje op het oogje zie van kleine Ayla, misschien dan toch dat ricco split cinnamon is en het dus een cinnamonnetje is, dat zou een leuke verrassing wezen :)

net weer even nieuwe kiemzaadjes in het kiemautomaatje gedaan, over 4 daagjes krijgen ze allemaal weer lekker een lepeltje met gekiemde zaadjes. Vandaag krijgen ze wat sla en tomaat en heb mijn moeder op stap gestuurd voor kiwi te halen, die krijgen ze dan morgen :)

Caroline, het lijkt inderdaad heel erg veel op donsje 1, allen hing die klomp wat weer aan het navelstrengetje vast zat wat verder van het buikje af, heb jij enig idee wat dit geweest is? het zag er inderdaad erg raar en vooral vies uit... het stelt me nu wel een heel stuk gerust dat dit hoogst waarschijnlijk de oorzaak was van de dood van het kleintje en niet dat ricco of tailey het dood gepikt hebben omdat ze het vreemd vonden ofzo..

Kaatje, ik geniet hier zeker van :D en ben ook heel erg blij dat het goed gaat :D

kim, ook ik ben blij dat het goed gaat, en de foto's ach, het kan altijd beter :D

groetjes Dees

Gerdy

wat is het toch heerlijk om mee te mogen genieten met zo'n kleintje..

Caroline

Wat jij omschrijft Dees is de eidooier .... heb je het donsje soms uit het eitje geholpen??

Dit verklaard ook waarom het donsje nog in het eierdopje zat .... hij had de dooier nog niet tot zich genomen.  :-\

Het is dus te vroeg uit zijn eitje gehaald.  :-\

Dit klopt ook .... het was pas dag 16 toch??

FIjn dat met dit donsje alles goed gaat.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Citaat van: kenay86 op 17 november 2008, 12:48:44

Caroline, het lijkt inderdaad heel erg veel op donsje 1, allen hing die klomp wat weer aan het navelstrengetje vast zat wat verder van het buikje af, heb jij enig idee wat dit geweest is? het zag er inderdaad erg raar en vooral vies uit... het stelt me nu wel een heel stuk gerust dat dit hoogst waarschijnlijk de oorzaak was van de dood van het kleintje en niet dat ricco of tailey het dood gepikt hebben omdat ze het vreemd vonden ofzo..

groetjes Dees

Ik heb geen idee wat het geweest is en heb het (gelukkig) ook nooit meer gezien.

Ik denk trouwens eerder dat Ricco niet het kleintje dood gebeten heeft , maar het kleintje al dood was.
Ws. heeft hij het op zo'n manier willen aansporen om te gaan bedelen? Maar omdat de kleine al dood was kon hij dit niet.
Ik kan me überhaupt niet voorstellen dat een valkje zoiets doet en als hij het wel gedaan had, lijkt me dat hij het bij dit jonkie ook al had moeten doen.

Echt genieten trouwens hè die voergeluidjes  :-*

Groetjes: Caroline.

P.S Caroline waarom ben jij er zo van overtuigd dat dit de eidooier was? Dit was het bij ''mijn''donsje ook echt niet hoor!
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi , gefeliciteerd met het donsje dat is uitgekomen,  wat gaaf dat het donsje het goed maakt nu ! Hopelijk blijven de ouders hem goed voeren he ! Veel succes nog , grtjs Ann

Caroline

Citaat van: carco op 17 november 2008, 13:45:17
P.S Caroline waarom ben jij er zo van overtuigd dat dit de eidooier was? Dit was het bij ''mijn''donsje ook echt niet hoor!

Omdat bij jou donsje het een stukje "navelstreng" was wat nog aan het naveltje hing .... Dees omschrijft dat er bij haar aan die "navelsteng" nog een klompje hing .... aan de navelstreng zit de eidooier .... dus lijkt me dit logisch plus daarbij meenemend dat het nog helemaal niet de tijd voor het eitje was om uit te komen en .... Dees vertelde al eerder dat het donsje nog in het onderste eierdopje zat.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Sorry: je hebt gelijk, dit zou inderdaad zo kunnen zijn.

Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hey allemaal, bedankt voor de berichtjes :)

het kleintje maakt het nog steeds goed, wordt goed gevoerd en probeert steeds zijn koppie omhoog te houden wat nog een zware taak lijkt te zijn..

Caroline, neej ik heb het kleintje niet geholpen uit het eitje te komen.. op de foto van caroline (carco) zie je ook een soort klompje, dit klompje hing bij het mijn donsje er ook aan, alleen iets lager zeg maar (moeilijk om uit te leggen, maar ik hoop dat je het begrijpt) het was idnerdaad dag 16 dat het is uit gekomen, ook eitje 2 is te vroeg geboren.. die zou vandaag pas geboren moeten worden (dag 18 zou het vandaag wezen) het klopt wel dat er tussen de eerste 2 eitjes maar 1 dag zat inplaats van normaal gesproken 2 dagen.. ze zijn dus erg snel met uit komen :)

groetjes Dees

danielle

Gefeliciteerd met het tweede donsje.
Het ziet er echt schattig uit  :-* .
Ik duim mee dat het nu goed blijft gaan.

Groetjes Danielle

Dierenfreackske

Hoi Dees ...wat fijn dat het donsje goed gevoerd wordt ! Hopelijk gaan ze het goed blijven voeren ook he ! Grtjs Ann

kenay86

Tot nu toe gaat het nog erg goed :) Net even het kleintje gewogen en het woog 5 gram al  :o

Ayla was nogal moe dus heb even snel een lieve avond foto gemaakt en snel weer terug gelegd in het blok..

Ik krijg steeds meer een goed gevoel over het kleintje.. ik denk dat het allemaal wel goed zal komen :)

hier nog even de foto van net :)

Groetjes Dees

kenay86

ik hoor het donsje steeds voedergeluidjes maken, maar ben nu toch maar even weg gegaan bij het blok.. ricco wilde slapen en zat te schreeuwend at het licht uit moest ;D lichtje uit en ja hoor meneer was stil :) nog even voeren en toen is meneer gaan slapen..

Ik heb toen ik de valkjes terug deed ind e kooi nog even eenf oto gemaakt van mystic met zijn mooie wangetjes.. welke kleur dit nu is heb ik nog steeds geen idee van :D

Dierenfreackske

Hoi Dees , ik weet het niet  , hoe oud is ie ??
Fijn dat je een goed gevoel hebt bij het 2 de donsje hoor !
Hopelijk komen de andere twee donsjes ook snel uit hoor ! Grtjs Ann

kenay86

hey ann,

Mystic is nu rond de 8 a9 weken even snel uit mijn hoofd.. voor precies te weten zou ik moeten trug bladeren, ik hou de weken niet echt bij eerlijk gezegt :-[

En dit donsje is de enigste die tailey en ricco zullen krijgen ;) de 2 eitjes die ze nog hebben liggen zijn onbevrucht dus daar zullen geen jongen uit komen ;)

Het kleintje gaat nog steeds erg goed.. vanacht heeft tailey een paar keer gevoerd, en het was duidelijk tailey die voerde gezien ricco op stok zat in de kooi zelf :) ze zorgen dus beide erg goed voor het kleintje en met heel veel zorg :) ik merk duidelijk dat ze beiden nu wat voorzichtiger zijn met uit het blok komen en erin gaan.. ze kijken eerst goed voor ze ergens hun pootjes neer zetten, erg netjes dus :)

vanmiddag komt er iemand van de verzekering om te praten over welke verzekeringen we nodig hebben en wat het gaat kosten en eventueel al een voorlopige dekking.. als het goed is gaan we deze week de vloer kopen en is het daarna inprinciepe afwachten tot het telefoontje dat we de sleutel op kunnen halen.. wachten duurt lang, maar daar krijg je dan ook wat voor ;)

Groetjes Dees