## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

H&H

Wederom mooie foto's.
Is het misschien jarenlange ervaring dat je kunt zien dat de tekening bij wonder mooi lijkt te worden? Ik plak zowat met mijn gezicht tegen het beeldscherm .. en ik zie niks.  :D

Caroline



;D ;D ;D

Ik zie je helemaal tegen het scherm zitten.  :P

Tuurlijk een stukje ervaring maar ook live dat je het iets beter ziet maar ik zal het even uitleggen.  ;)

Zoals je misschien wel weet een perfect getekend (witmasker) valkje mag alleen grijs (eventueel met parels en/of cinnamon) op bij de vleugels hebben, elke andere grijze veer wordt als een foutje gezien. Tevens moet de tekening ook nog zo symmetrisch mogelijk zijn. Helemaal foutloos zijn er nog erg weinig omdat zelfs de grijze wangvlekken die bonte valkjes hebben (zie ook bij de U-tjes) maar ook borstveertjes, een grijze staartveer of een stuitveertje wordt gezien als een foutje.  ::)

Op dit moment zie ik de grijze pennetjes onder de huid doorkomen bij Wayan en Wonder.  :D Wayan krijgt op beide schouders/vleugels grijze veertjes en helaas zie ik ook op de plek waar ook het staartje begint wat donkere stipjes wat wijst op of een grijze staartveer of een stuifveer. Bij Wonder komt er op 1 schouder een paasr grijze stipjes wat betekend dat hij niet helemaal symmetrisch zal zijn maar .... ik zie nog geen grijs op het kontje.  ;)

Alleen .... volgens mij komen er lichte pennetjes bij Wonder wat dus waarschijnlijk cinnamon veertjes zullen worden, helaas voor mij betekend dit dat het dan een poppetje zal zijn.  :'(

Maar .... het is nog allemaal erg vroeg om nu al iets  met zekerheid te zeggen hoor, echt helemaal 100 % zekerheid heb je toch echt pas als ze helemaal in de veertjes zitten met een week of 3.  :D

===

Verder twijfel ik over de ontwikkeling van het eerste eitje van Giorgio & Anaïs  :-\ Ik zie (en gisteren ook al) er iets aan al weet ik nog niet precies wat.  ::) Na uitgebreid gekeken te hebben zag ik nog wel leven in het eitje .... ik hoop zo dat het goed gaat, het eitje is 16 dagen bebroed dus over 2 dagen uitgeteld.  :-\ Hun tweede eigen eitje had een beschadiging .... deze heb ik aangestipt met nagellak. De beide eitjes van Giorgio & Anaïs hebben dus hard jullie duimpjes nodig.  ::)

===

Verder weinig nieuws ....

* Fleurtje is weer ietsje bewegelijker dan gisteren, al trekt ze nog steeds met haar linker voorpootje.  :-\ Piepen en janken van de pijn doet ze alleen nog als ze haar riempje omdoen.

* De gewonde valkjes doen het ook goed, Rocky zit er nog wat sipjes bij maar verder merk niks meer aan ze .... sterker nog, gisterenavond waren ze helemaal hieperdepieper door de druivensuiker, op een tijdstip dat ze normaal al slapen zaten ze met zijn alle te fluiten en roepen, ik moest de tv zelfs harder zetten.  ::)

* De U-tjes hebben net lekker gevlogen, dit gaan ze steeds beter doen. Ik denk dat ik vanavond of anders morgenavond als de kinderen op bed liggen even rustig de veertjes ga plukken en envelopen in orde ga maken.  ;)

* Hun ouders, Unique & Queenie hebben het tot nu toe op 4 eitjes gelaten wat ik een mooi aantal vind, ze zijn allemaal bevrucht.  :D

* Sero wordt rond half 2 gehaald door Anika.  :D

De grote lummelkooi is dan leeg. Ik maak hem dan even goed schoon in de badkamer onder de douche en dan kunnen de U-tjes daarin.  :)

Iedereen wederom bedankt voor de leuke reacties.  :-*

PS. ik heb een annulering voor een jong van Unique & Queenie, mocht er nog iemand verliefd zijn op de U-tjes, er is er nog 1 te reserveren.  :D

Tot laterzzzzzz.  ;D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Nynke

Wat weer een heerlijke foto's.
En geweldig om te zien hoe ze groeien.
Je hebt een paar knapperds tussen de U-tjes zitten.

En dan nog 10 bevruchte eitjes.
Het gaat zo te horen wel lekker met de eitjes en donsjes.
Kijk al uit naar het volgende donsje wat uitkomt.

Hermien

Misschien een domme vraag, maar kan dat geen kwaad? Nagellak op een beschadigd eitje? Ik neem aan dat er een scheurtje in zat? Nagellak heeft nogal een scherpe lucht en ik vroeg me af of die stoffen uit de nagellak dan door de scheur in het eigeel of vruchtje komen? 'k Vraag dit gewoon uit interesse. Leuke foto's waren het weer van de kleintjes. Blijft vertederend.

Inmiddels heeft Binky hier en nu ook door dat een klein broertje leuk en lief en kuffelig is..... ;D Je krijgt weer een dikke kroel van hem!

                                  :-*  :-*  :-*  :-*

*Yvon

Hoi hoi

Nou ik had hier echt heel wat bij te lezen en bekijken.  :-[
Je hebt zeker weer wat pech gehad zeg.  :o
Met Fleur en de verschrikkelijke paniek,pech met de auto.  :-\
Gelukkig wordt het wel weer goed gemaakt met de vreugde momenten.  :)

De foto's waren voor mij ook weer genietmomenten.  :) :D

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marian

Hoi hoi!

Heel veel plezier dadelijk met Anika :D
Mijn duimen draaien ....

anika_en_spirit

Hey Caroline!

Héél erg bedankt!
Wat een lieve, lieve, LIEVE Sero heb ik van jou meegekregen!
Ik heb hem al uitgebreid mogen kroelen, die lieverd. Hij voelt zich helemaal op zijn gemak samen met Shine in de kooi.

Bedankt voor je gastvrijheid! Je krijgt een dikke zoen van Sero  :-*

Fijn weekend!!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


mila

heey

:-* :-* om bij weg te smelten.
en wow 10 bevrucht ik hoop dat ze allemaal uit gaan komen.

gr

Anja

Mijn duimen draaien harder dan ooit.

:-* :-* :-* :-* :-* :-*

Liefs,

Anja

Caroline



Balen balen balen ....

Mijn ervaring zegt me dat het donsje in het eerste eitje van Girogio & Anaïs is afgestorven.  :'(

Morgen is het uitgerekend, 18 dagen bebroed, en ik zie geen geweging meer, het kleintje ligt hetzelfde als gisteren in het eitje en het eitje is al helemaal zwart aan het worden.  :-\

In plaats van een piepeitje vind ik vanmorgen een dood eitje.  :'( :'(

Triest .... mijn eerste geelwangeitje ....  :-\

Het andere eitje met de beschadiging is nog helemaal in orde.  :D Maar .... deze is pas 21 december uitgerekend.  ;)

Verder maken mijn valkjes en donsjes het meer dan goed.

Vandaag gaan de borstveertjes van Ushi, Ulani en Ugly op de post.  ;)

De U-tjes gaan ook verhuizen, zij krijgen zometeen de grote lummele kooi nadat deze is schoongemaakt.  :)

Vanmiddag ga ik met 2 zussen van Ed, een nichtje van eind 20, haar dochtertje van 5 en Sanne en Thomas naar een voorstelling van Pippi langkous, ben benieuwd wat de kinderen ervan vinden.  :)

Tot later op de dag .... fijn weekend allemaal!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

mila

balen joh van het afgestorven eitje.
hopen dat de rest wel goed uit komt...

veel plezier bij Pipi vond ik vroeger ook zo leuk....

gr

amazingleeuwtje

He bah wat een domper zal dit zijn Caroline :-\...

Hoop dat het beschadigde eitje goed blijft gaan, mijn duimen draaien voor jou...

Leuk naar Pippi sjeeee jeugdsentiment, keek vroeger altijd naar Pippi als kind ;D..

Ohhh spannende kan ik eindelijk (hoop ik) echt verliefd gaan worden, nu moet ik mijn gevoelens inhouden voor de U-tjes :-\ ;)..

Fijne dag en een goed weekend, knuf voor de U-tjes ja hallo de rest natuurlijk ook ;)

Liefs Syl

Dierenfreackske

Hoi Caroline, aaaach, jeetje meiss,  dat is echt balen hoor, Ik hoop dat het andere donsje wel uit het eitje gaat komen , aaach , zo triest !    :'( :'(  Heel veel sterkte ! Ann



Anke

Hoi Caroline,
Ach wat sneu een afgestorven donsje in het ei :'( :'( :'(
Hopelijk gaat het met de andere eitjes wel goed.

Pipi Langkous... het kan bijna niet anders dat je kids dat leuk zullen vinden.
Veel plezier!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

smiley

Hallo Caroline

Dat is even een tegenvaller zeg ,wat vind ik dit jammer !!
Onze eitjes waren tegelijk uitgerekend ,en nu gaat jouw eitje niet door .
Ik zal voor je duimen dat het andere eitje wel goed blijft gaan .
gelukkig doet de rest het prima ....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht