## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Caroline



Citaat van: ♪ Marlies op 18 mei 2009, 06:19:42
Hoi Caroline, ;D

Denk jij nog maar rustig even na hoor welke Blaikey je gaat kiezen. :P
Je hebt eerste keuze. Of dejongste pareltjes gaat krijgen durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, maar ze is wel een stuk geler dan de andere.
Nog een paar dagen wachten en dan zal het duidelijker zijn.

Ik zou het wel heel leuk vinden als er ook lutino opaline bleekmaskertjes uit kunnen komen. :D

Groetjesssss ;)


Spannend hoor ....   :P

ZOu wel heel leuk zijn, pareltjes.  ;D

Hier de berekening van jouw koppel als je man split opaline is:

Moeder:bont witmasker lutino
Vader:lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}
25% witmasker lutino split voor bont

pop afkomst:
25% lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont

Dan zijn de helft van de popjes met parels, de andere helft niet.

Was je man al ouder toen je hem kocht?? Of jong?? Als hij namelijk zelf parels heeft gehad is het een ander verhaal:

Moeder:bont witmasker lutino
Vader:lutino gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

man afkomst:
50% lutino split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  gepareld}
50% witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}

pop afkomst:
50% lutino gepareld split voor bont witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
50% witmasker lutino gepareld split voor bont

Dan zijn inderdaad alle mannen zonder parels en alle poppen MET.  ;D

Dan is Jil inderdaad een man.  ::) Maak ik er maar JiM van.  ;)

Ik ben wel heel erg benieuwd .... ik zag het gele donderdag al op de foto's.

Vooral op deze ....


14 mei ....

Maar gisteren nog beter.  ::)


17 mei ....  :D

ALs ze pareltjes heeft gaat dit mijn hele plannen wijzigen.  ;) ;D :P

Alvast bedankt.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hilde

ik denk dat er voor jou spannende tijden aanbreken

de fotookessssssss zijn heel mooi


groetjesssssssssss

Sally

Hoi hoi,

ben ook wel benieuwt welke Blaikey je gaat kiezen.
Ik vind ze allesinds alle 2 super schattig. ;D


Hoe gaat het vandaag met Unique?

Groetjes!

Marian

En voor jou, Caroline, mooie, lieve, lieve Indy  :-* :-* :-*
Zie je hoe ze aan één kant al haar pennen kwijt is :-\










Welterusten!
Marian



Gerdy

hoi Caroline..

hoe gaat het nu met Unique

wat een heerlijke foto's heb je gemaakt..en wat zal het spannend zijn.

gr Gerdy

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat is ze mooi  he !

Hoe is het met Unique?  Heeft ze nog zo veel last van de rui? Grtjs Ann



Caroline

19 mei 2009, 09:41:39 #4161 Last Edit: 19 mei 2009, 10:18:01 by Caroline


Goeiemorgen!!!!  :)

Even een snelle update!!!!

Unique blijft me zorgen baren .... hoewel ik eigenlijk helemaal geen duidelijk ziektebeeld zie is hij zeker niet lekker.

Negatief:

* hij eet en snoept slecht tot zeer weinig
* hij speelt niet
* hij slaapt heel erg veel, overdag vaak op 2 pootjes dutten
* hij is erg mager
* verliest heel erg veel veren, dus zwaar in de rui

Positief:

* ontlasting is goed
* lijkt niet misselijk of geeft niet over
* poest zich nog gewoon
* kroelt nog met zijn meisje en mij
* zijn meisje lijkt nergens last van te hebben
* roept nog naar de andere valkjes
* zit niet echt bol
* slaapt 's nachts gewoon op 1 pootje

Kortom .... ik weet echt niet wat ik ermee aan moet.  :-\

Ik heb gisteren wel even gebeld met VA Nijmegen maar die zeiden ook dat als de vogel niet echt een ziektebeeld laat zien het moeilijk is om te gaan onderzoeken.

Ik mocht wel langskomen, ze konden dan allerlei kweken e.d. maken maar ze vonden het eigenlijk zonde van het geld (voor mijn beestjes is uiteraard niks te veel  ;) ) want ze verwachten niet dat er iets uit zou komen, zij denken dat hij gewoon flink in de rui is en ik overbezorgd  ;) en in combi met 2 x 3 1/2 week broeden is hij er letterlijk een beetje ziek van. Zo beroerd dat hij gewoon te lamlendig is om te eten.  :-\

Dit moest ik uiteraard wel in de gaten blijven houden en even in zijn bekkie kijken maar daar zie ik ook niks afwijkends.

Advies:

* goed in de gaten houden
* lekker met rust laten, niet laten vliegen
* vitamine-kuur (maar dit krijgen ze hier sowieso)
* zolang hij niet voldoende zelf eet, desnoods wat pap geven

Dit laatste heb ik 2 x een beetje gegeven maar hij vind dit niet echt geweldig, desnoods moet ik hem dit toedienen met een kropnaald aangezien ik er mee kon werken.

Hij hoeft nu niet aan te komen maar mag niet verder afvallen ... gaat hij achteruit neem ik toch weer contact op en hoor ik wel wat ze willen gaan doen.

Dit zijn altijd zo'n rotdingen .... ze zijn niet doodziek maar ook niet zichzelf.  :-\

De arme schat was gisteren ook nog jarig .... 3 jaar!!  :D :-*

================================

Naomi is vandaag 6 weken geworden, ze doet het erg goed op 2 voedingen en blijft ermee op gewicht. De pap is nu 2 delen gemalen pellets (Nutribird B14) en 1 deel pap (Nutribrid A21) 5 delen water, dan is het zo dit als vla.  ;) Langzaam begint ze ook steeds wat meer zaadjes te eten maar niet regelmatig, meer spelender wijs.  :) Pap geven blijft moeilijk gaan, ze bedelt helemaal niet tijdens het eten. Als ze bij me zit gewoon overdag bedelt ze tegen mijn mond en tegen mijn nagels maar eenmaal op de aanrecht zwijgt ze.  :-X

Volgens haar leeftijd en gewicht, leeg 80-90 gram, mag ze ook gewoon 2 papmaaltijden hebben en vanaf 7 weken wordt dit er één. Dan krijgt ze alleen nog maar 's avonds. Mag ze overdag de hele dag eten en zorg ik er alleen voor dat ze niet met een "leeg maagje naar bed gaat.  ;)"

Qua karakter is ze nog steeds hetzelfde, heel erg lief en kroelerig, ik ben echt haar mama, ze wil het liefs in mijn decoloté liggen.  ;D ;D

=================================

De Q-tjes doen het ook goed, behalve dat pap Pablo bij de 2 kleintjes wat pennetjes heeft geplukt. Tot nu toe sporadisch, hier en daar één. Ik zal proberen straks wat foto's te maken.  ;)

=================================

Armani & Princess hebben dus maar 1 bevrucht eitje, vandaag over een week uitgeteld.  :D

Beide zijn niet echt tam en best angstig, ik ben als de dood dat ze dit enige eitje beschadigen dus nu ik weet dat het bevrucht is en de rest niet laat ik ze ook verder met rust.  :) Ik moet er niet aan denken dat ze het enige goeie eitje vertrappen in hun angst.  :o Vanaf volgende week dinsdag kijk ik wel weer ..... mocht het eerder fout gegaan zijn kan ik er toch niks aan veranderen. Toch??

Het wordt het R-nest .... jeetje, wordt wel erg moeilijk om een naam te bedenken voor dit eenzame jong.  :P

================================

Verder weinig nieuws .... Jasper is vandaag gestart met zijn nieuwe begeleidster op school, ben heel erg benieuwd hoe het is gegaan en Sophy en ik gaan even wandelen, winkelen en boodschapjes doen.  ;) Het is hier heerlijk weer.  :D

Tot later.

PS. iedereen uiteraard bedankt voor het meeleven.  :-*

PS. 2 Marian, dank je wel voor de ontzettend mooie foto's van Iny, jammer van haar slagpennen.  :-\ Ze is zo mooi geworden na de rui.  :D Geef haar maar een dikke kus van me.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ach arme Unique :(
Ik kan me voorstellen dat je contact hebt gezocht met een vogelarts.
Hopelijk knapt hij snel weer op!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Raymond

Hey Caroline,

Een naam met de R is toch niet zo moeilijk  ;)

Er zijn er natuurlijk nog zoveel meer.
Mocht je het echt niet weten, kan je altijd hier nog even kijken:

http://www.voornamenboek.nl/r.htm


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Anke

Hihi ik denk dat Caroline de hoofdpersoon van een boek in gedachten heeft ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Ik zal duimen dat het mee valt en dat Unique zich zo slecht voelt door de rui :-*

Hermien

Wat jij schrijft over Unique doet me toch ook nog steeds sterk denken aan Goofy. Eigenlijk was er precies hetzelfde aan de hand. Is Unique ook een grote valkparkiet? En heb je al eens vitamineSPRAY geprobeerd? Dat schijnt beter te helpen dan druppels, omdat je de spray over het voer spuit en/of over het ei-krachtvoer. Niet de moed verliezen en niet overbezorgd raken, hoor. Alhoewel ik je preciés kan aanvoelen. Zoals je in mijn verhaal ook al hebt gelezen, heb ik zelf ook zo ontzettend in spanning gezeten. Stertke en ik duim voor Unique.

Hele dikke kus en knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

Mara

Hey Caroline

Ow ow, balen van Unique zeg. Hoop dat het puur de rui is en het broeden is geweest.

Sterkte ermee. Ik blijf duimen.

Pixel doet het super. Hij fluit dat het een hartenlust is en geniet van de valkjes om hem heen.

Groetjes

mara

mila

heey caroline.

al een paar dagen niet in je boekje geweest dus even snel bij gelezen...
hoop dat Unique snel er door heen komt en hopen dat het gewoon de rui is dat ie daar slecht door heen komt.

mooie foto's ben blij dat het met Naomi goed gaat.

groetjes
mila