10 mei 2025, 13:38:53

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

Kimm

hoi jasper,

ik heb genoten van je prachtige valkjes, foto's. erg mooi hoor!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

*Yvon

Hoi hoi

Zeker schitterende foto's van je valken en donsjes !!  :D
Als een valkje een geel kuifje krijgt is het vaak een bontje.
Maar het kan dan toch ook fallow zijn ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

I_Xyzyx_I

Hoi Kim

Dankjewel :D

Hoi Ann

Ook jij dankjewel :D

Hoi Yvon

Ja, fallows hebben inderdaad ook een gele kuif, maar voor zover ik weet hebben fallow jonkies fel geel dons (zoals het jong dat overleden was) alleen dit valkje heeft licht geel dons en een licht geel kuifje... uit een witmasker x witmasker koppel :-\. De vleugelpennetjes beginnen al wel door te komen en lijkt behoorlijk op de fallow kleur, dus waarschijnlijk is het gewoon een fallow maar wat de lichte kleur veroorzaakt weet ik niet. :-X

En update van vandaag:

Misschien komt er een geelwang opaline/ fallow popje als mijn laatste popje, maar ik zit daar nog over te twijfelen want ze is niet zo mooi gepareld.  :-X

Verder gaat het met de vogeltjes ontzettend goed , jongen worden goed gevoerd en de vogels vermaken zich wel... alleen op de 1 of andere manier hebben ze een drang om de voerbakjes los proberen te trekken  :-\ toen ik thuis kwam lag het eivoer, trostgierst en normale voerbak op de grond en ik zie ze er regelmatig aan trekken :P.

Alleen ik heb het ontzettend druk met school dus eigenlijk geen vrije tijd dus vandaar geen uitgebreid verhaal en ik zal morgen alle dagboekjes weer bij gaan lezen  ;D

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Ik was net bij de jongen aan het kijken want pa/ma/mormel zaten er niet op maar ze hadden volle krop dus die zullen wel even pauze aan het nemen zijn ;)

Maar het jong met het licht gele dons begint nog vreemder te worden...

Op de rug komen er veertjes door met de bronzefallow kleur (net als het witmasker jong), maar bij de vleugels komen ook een paar hele donkere pennen door... en het vreemdste is... de wangetjes lijken wel...geel ??? al is het wel wat aan de vroege kant om dit te zeggen denk ik. Weet iemand na hoeveel dagen je de kleur van de wangen duidelijk ziet? Omdat ik nog nooit een geelwang jong heb gekregen :P

Ik ga ieder geval zo een paar foto's maken :D

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Caroline

Oranje wangetjes komen altijd eerste geel door.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Jasper , leuk hoor , ik ben benieuwd naar de foto's ! Grtjs Ann

I_Xyzyx_I

Hoi Caroline

Ja dat hoorde ik net ook inderdaad, dus ik denk ook dat het gewoon een normale fallow opaline is... wat betekend dat of mijn bonte fallow of mijn normale fallow split is voor opaline... toch wel jammer dat het jonkie met het fel gele dons overleden is, ik was wel benieuwd wat nou het verschil was... misschien zorgde opaline gewoon voor de lichtere kleur. :P

Hoi Ann

;D komen ze hoor :P

Even rondkijken :D
http://i262.photobucket.com/albums/ii113/I_Xyzyx_I/IMG_6181.jpg
Toch nog beetje moe..
http://i262.photobucket.com/albums/ii113/I_Xyzyx_I/IMG_6182.jpg
Lekker liggen ;D
http://i262.photobucket.com/albums/ii113/I_Xyzyx_I/IMG_6183.jpg

heb even de img tags weggelaten, aangezien de foto op verkeerde formaat geupload was.. en heb geen tijd ze opnieuw up te loaden want morgen vieren we verjaardag van mijn pa dus moet ik helpen met klaarmaken enzo ::)

Groetjes Jasper

ps. het gaat om de veertjes die bij het oortje komen, deze zijn geel... maar ik denk dat over een weekje er wel oranje te zien zal zijn :)

Randy

hej jaspertj 8)

jeeetjuh wat veeeeeeeeel fotos ;)
ghehe neuh maar wel leuk ;D

ik had ook zelfde idee/foutj als jou,YEAH GELE WANGEN :D na paar dagen......hea tog oranje :-X

MAAR ze blijven leuk ;)

Wanna see my Diary??
CLICK HERE

I_Xyzyx_I

Jaa, wel 3 hele foto's ;D ik had geen tijd om meer te maken want zodra ik beneden kom word ik aangesproken dat ik nog wat moet doen enz enz.. ik hoop maar dat dat morgen goed gaat met de valkjes want het word behoorlijk druk hier.

Maar bij mij is het nog niet zeker dat het oranje word, maar dat word het waarschijnlijk wel ;) al kan het zijn dat het doorgeerft is zonder dat het zichtbaar was :p

Het bonte fallow/witmasker x fallow witmasker koppel heeft een eitje gelegt alleen dit moet ik vervangen voor neppers denk ik... al zit ik er aan te denken om ze te laten liggen en dan de jonkies te leggen bij mijn pleegkoppel al hebben die dan wel veel te doen... maar ze zijn met 3 dus... maargoed dat zie ik over een tijdje wel.

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper ...whaaaaaaauuuuuuuuuw   alweer een eitje ?  Leuk hoor !
Hihihi !  :D ;D ;D ;)

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Jaa, alleen toch jammer dat ik het moet weggooien want het popje van dat koppel gaat naar Yannick.. voel me wel een beetje schuldig want ze zijn altijd zo lief bezig, maar ik wil toch echt wel bonte fallows kweken :-X .

Het witmasker fallow jonkie is waarschijnlijk een popje alleen niet van de cinnamon man omdat het wel fallow kleurig is maar ik denk toch dat er opaline in zit. Ik zit er over na te denken om dit jong te houden, maar dan kan ik er volgend jaar niet mee kweken denk ik :-X.

Dus het word nog een beetje gepuzzel met wat blijft en wat gaat, ik hoop dat ik een witmasker bronzefallow pop kan vinden die broedrijp is, en dat mijn bleekmasker een man is :D .

Ik ga morgen de voliere eens schoonmaken denk ik omdat ik toch vrij ben. Was ik wel aan toe zo'n vrije dag al had ik die maandag ook omdat er geen treinen van apeldoorn naar deventer reden want er was iemand voor gesprongen :-\ . Naja, lang leven het openbaar vervoer, tot nu toe was er elke dag wel wat.. vorige week elke dag vertraging oid. Ze waren vandaag wel op tijd 's ochtends, maar natuurlijk waren ze 's middags weer te laat waardoor ik de bus miste ::) .

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper , ik ben benieuwd wat er uiteindelijk van is , of het ene een pop of man is !
Leuk dat je witmaskers fallows wilt proberen kweken he !
Grtjs Ann

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Ik ga proberen fallows in alle combinaties proberen te kweken :P. Ik zit er ook over te twijfelen om een dp te kopen en deze tegen een fallow te zetten, en het zit ook aardig te kriebelen om een geelwang zonder cinnamon te kopen om zo fallow geelwang te kunnen kweken :). Alleen ik denk dat ik daar mee wacht.. volgend jaar heb ik 1 geelwang en 1 jonge vogel en ik wil niet zonder pleegkoppels komen te staan.

Alleen mijn ouders doen nogal moeilijk over de prijs enzo, en een groot formaat dp kost toch aardig wat.. want ik wil wel groot formaat splitvogels kweken ;).

Verder gaat het met de jongen ontzettend goed, deze groeien als kool. Het lijkt er op dat de pleegouders er een beetje de brui aan hebben gegeven want ze zitten er niet meer bij... maar de jongen worden nog wel goed gevoerd door ze dus daar ben ik wel blij mee :). Ik wilde alleen foto's maken maar dat ging niet omdat het regende :( .

Vandaag was het trouwens de eerste dag, in 2 weken, dat de trein geen vertraging had! lang leve de ns  ::).

Ik ga trouwens kijken of ik in het weekeind wat aan de site kan doen, maar ik weet niet of ik daar tijd voor heb :) druk druk druk :-\.

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper , jammer dat je ouders een beetje moeilijk doen om de prijs , maar ja , dp kost dan ook wel veel centjes he ! Ik vind het heel leuk dat je probeert fallows in alle kleuren te kweken , dat is wel echt de moeite waard denk ik ! Veel succes nog met de jongen die je nog hebt he ! Grtjs Ann