11 mei 2025, 07:18:30

Mijn fallow avontuurtje,,

Gestart door I_Xyzyx_I, 8 juli 2008, 15:09:38

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Jasper , grot gelijk dat ze daar geruild worden , kan je de mening eens horen wat anderen zeggen he !
Ha , mannentjes zijn inderdaad een beetje donkerder , da's waar ! Veel succes  ook op de valkparkietendag  hoor ! Grtjs Ann ;D

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Ja inderdaad, kijken wat nou mooie vogels zijn enzo. Waarschijnlijk verklaren ze Yannick voor gek maar volgend jaar krijgt hij gewoon een fallow witmasker jong van mij hoor ;D. Hij doet het niet om het geld en ik ook niet.. en anders voel ik me zo schuldig en heb ik het gevoel dat ik hem afgezet heb :P.
Toch wel jammer dat jij niet kon komen :( .

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

I_Xyzyx_I

Had vandaag niet echt veel te doen dus dacht kom laat ik eens een site maken :P. Het is nog niet af en allemaal een beetje standaard maar er moeten nog allemaal foto's neergezet worden en een andere header enz enz ;D. De meeste tekst is ook even snel getypt dus kunnen typfoutjes en andere ondoordachte dingetjes tussen zitten ;). En waar mijn koppeltjes staan is ook nog niet helemaal zeker of dat de koppeltjes worden.. overigens de meeste wel :)

www.fallow-valkjes.eu  :D

Het is trouwens gemaakt met adobe dreamweaver, waar ik een *kuch* legale versie van heb ;D

Met de valkjes gaat het ook goed, de jongen groeien als kool ;) kan niet wachten tot de eerste veertjes beginnen door te komen :D. Ondanks dat er nu 11 op 4 vierkante meter zitten gaat het ook gewoon prima, dus als het nachthok er bij komt zal 15 valkjes wel moeten lukken :)

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Randy

hej man 8)

ziet er goed uit hoor je site, 8)
je kan nooit verw88 dat die gelijk perfect is maar dat komt wel.. leuk gedaan ;)

nog fotos binnekort van je jongen???
ik moet dat ook nog steeds ff doen :-[
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

I_Xyzyx_I

Heey Randy

Naja dat is waar, ik had hem maar even online gezet om te kijken of alles goed doorlinkte. Hij ziet er nu iedergeval al een stuk beter uit, heb achtergrondkleur veranderd en een header gemaakt :D. Over een paar dagen pas ik alle pagina's wel aan met de nieuwe template maar omdat hij nog niet af is wacht ik daar mee anders blijf ik bezig ;).

Ik was eerst vrij geirriteerd toen ik die witte rand bovenaan niet weg kreeg, maar nu met de achtergrondkleur ziet het er beter uit dan dat het aansluit :D. Alleen ik krijg die knopjes links nog niet goed... ik wil dat blauwe veranderen voor een andere kleur maar dat lukt niet :-\.

Morgen zal ik wel een paar foto's maken van de jongen ;).

Groetjes Jasper

Dierenfreackske

Hoi Jasper , leuk dat je morgen foto's maakt , ik hebb hier helaas wat problemen met de valkjes , 3 zijn ziek en ze hebben flagellaten ....bacterieen , ik ben ze nu aan het behandelen he ,  dus .ik hoop dat het goed komt ! Grtjs Ann >:( >:( >:( :'( :'( :'(

Anke

Hoi Jasper,
Mooie site hoor :)
Ik kan alleen de submenu's niet open door dubbel te klikken.
Het lukt alleen maar door met mijn rechtermuisknop te klikken en dan op openen???
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Snip en Snap

Hoi Jasper
Schitterende site, ik kan ook alleen het submenu niet aanklikken.
Ik werk ook met dreamweaver heb nu ook ahum  :-Xde nederlandse versie.
Bedankt voor de tip van de zonnenbloemen heb ze op hun kop in de garage gehangen en ze krijgen ze pas in de winter.

Groetjes Saskia

Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

I_Xyzyx_I

Hoi Ann

Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws, ik heb gister meteen alles doorgelezen, ik hoop maar dat het goed komt :'(.

Hoi Anke

Dankjewel ;D, op de submenu's hoef je als het goed is maar 1x klikken en dan hoort hij hem al te openen. Gebruik je internet explorer? Want zelf gebruik ik alleen firefox en daar doet de site het wel prima bij alleen toen ik met internet explorer keek deed het linker menu inderdaad ook een beetje vreemd :-\.

Hoi Saskia

Dankjewel ;D gebruik jij ook internet explorer?
:D dreamweaver is wel een handig programma vind ik, alleen soms zijn dingen nogal moeilijk te vinden dus dan is het wel handig die html en css kennis van vroeger ;D.
Geen probleem hoor ;) ik ben benieuwd naar foto's als ze er een stuk van krijgen :D

Straks plaats ik wel een update van vandaag, ben net terug van het strand en zit nu even bij een vriend achter de computer. Vannochtend ging het iedergeval goed met de vogels.. ik zal straks ook kijken of ik foto's kan maken maar ik ben bang dat ik daar weer geen tijd voor heb :-\

Groetjes Jasper

Anke

Hoi Jasper,
Ik gebruik inderdaad internetexplorer :)
Joepie... foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi ....Jasper ....waar blijven de foto's .?
hihihi  ;D ;D ;D ;D

I_Xyzyx_I

Hoi Anke

Okee :D ik heb hem nu even uitgetest met ie en als het goed is moet hij nu beter werken... ik hoop volgende week de site af te hebben maar ik weet niet of ik veel tijd heb aangezien ik ook naar school moet.

Hoi Ann

Komen er aan hoor ;D

Bronzefallow man, (lutino) bronzefallow pop, cinnamon man op een rijtje :)

Deze dachten dat ik voer kwam brengen ;D

Mormel bij de jongen

Op een rijtje :D

Doen alsof hij t niet ziet

toch even kijken...

en dan maar strekken:D

De jongen, nadat mormel het nestkastje uit gezet was

(pleeg) pa komt even kijken wat er gebeurt

De jongen... 2 van de 3 konden het niet laten op mijn hand te poepen ::)

Nee ik heb geen anorexia of iets dergelijks... beetje vertekende foto

Mormel strekken :D

Pa aan het eten

Mormel snel het nestkastje weer in

Aan t poetsen

De rest op een rijtje...

Nog niet mooi genoeg ::)

en nog steeds niet...

Rekken en strekken...

En nog steeds aan het poetsen

Zo dat was het weer :D de jongen groeien goed, oogjes zijn al bijna allemaal open :).

En nu gaat Jasper even slapen of iets dergelijks, ben ontzettend moe en moet morgen naar school dus dat is niet zo'n handige combinatie ;) . Zal straks weer de andere dagboekjes gaan bijlezen :D

Groetjes Jasper

Anke

Hoi Jasper,
Mooie foto's heb je gemaakt :)
Hi hi heet het valkje echt Mormel??
Hoe kom je erop ;D

Groetjes Anke

I_Xyzyx_I

Hoi Anke

De naam komt eigenlijk van mijn zusje... ze had nog nooit een jong vogeltje gezien dus toen ze er 1 voor de eerste keer zag (en dat was dus mormel) zei ze wat een lelijk mormel, en aangezien valkjes niet meteen de volgende dag in de veren zitten werd het eigenlijk een gewoonte om haar ( eigenlijk is momelientje toepasselijker :D) zo te noemen.

Het heeft dus niets te maken met bijten ofzo want het is een super lief valkje ;D .

En een kleine update van vandaag:

Moest om kwart over 7 mijn nest uit, en het was eigenlijk de eerste keer dat ik de valkjes zo vroeg zag.. en eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit zo actief gezien, integenstelling tot mijzelf.. maargoed. Helaas kon ik het fototoestel niet zo snel vinden anders had ik een paar foto's gemaakt want ze waren allemaal echt overactief. Met zijn 4e op de schommel en dan vloog er 1 weg en kwam er 1 aanvliegen en ging dat ding heen en weer waardoor ze er weer afvielen en dat bleef maar door gaan ;D ...

Dus als je een vrije dag hebt is het zeker de moeite waard om vroeg je nest uit te gaan en bij de vogeltjes te gaan kijken ;D

De jongen groeien ook goed en over een paar dagen mag ik kijken of ik er een ringetje aan kan maken, ben wel benieuwd hoelang frummelen dat word, al heb ik de volste vertrouwen in mijzelf dat het gaat lukken :)

Groetjes Jasper

I_Xyzyx_I

Zojuist de jonkies geringd, jeetje wat een gepriegel, zeker de eerste... de 2e en 3e had ik er binnen een minuutje om zitten :). Ze groeien als kool, alleen wat ik typisch vind is dat het jong dat beetje gelig dons had dat die een licht gele kuif krijgt... weet iemand wat dat voor een mutatie kan zijn? Ik heb iedergeval geen mannen met cinnamon (op de witmasker na) in de voliere dus kan het geen cinnamon fallow zijn voor zover ik weet... Ik kan niet wachten tot over een paar weken wanneer de veren duidelijk zichtbaar zijn ;)

Groetjes Jasper