5 mei 2025, 00:50:07

Yabba heel erg suf na slag tegen raam

Gestart door Annouschka, 22 mei 2008, 14:48:26

« vorige - volgende »

Annouschka

Hallo,

helpen jullie mij even??

Zoals al verteld bij Huisvesting, heb ik hier iets verschrikkelijk meegemaakt met de valkjes :(
Om het kort samen te vatten, een sluiting van de kooi is losgeraakt en zo zijn 3 van de valkjes ontsnapt.  Daarbij zijn ze meermaals tegen het raam gevlogen.
Solo, die een diepe kap heeft naast z'n neus, stelt het op zich wel redelijk goed, net als Wooki, die hebben eerst wat zitten suffen maar zitten zich nu te wassen en zijn alert.

Yabba daarentegen niet, die zit nog steeds te slapen :(  Ze zit wel op de stok maar op 2 pootjes.
Het ongeval is zo'n 2 uur geleden gebeurd en ik maak me zorgen om haar :(

Ik heb het hier al donker gemaakt in huis en druivesuiker hebben ze ook al in het water.  Hebben jullie nog tips over wat ik nog meer voor Yabba zou kunnen doen??

Naar de DA ga ik nu zeker niet, die kan er toch niks aan doen, dat weten we allemaal, zou hen toch nog meer stress opleveren dan iets anders.

Sanna

Hallo Annouschka,

Wat je wel kunt doen is een van de vogelartsen bellen. Een vogelarts kan jou namelijk veel betere en medische meer verantwoorde raad geven dan wij leken.

Groetjes, Sanna

Annouschka

Hoi Sanna,

heb ik net gedaan ;)

Ik mag hen een druppeltje Metacam (onstekingsremmer en pijnstiller voor honden) geven in de bek, dit helpt om de zwelling en de pijn wat te verzachten.

Yabba zit nog steeds te slapen en te suffen :(
De dierenarts zei dat ik binnen de 48 uur verbetering moet zien, zoniet, is het hersenletsel te groot :(

Ik hoop maar dat ze vlug beter is, er is hier al genoeg gebeurd de laatste tijd met de beestjes, 't wordt me allemaal even te veel voor de moment :'(

Gerda

Hoi Annouschka,

Ik had je verhaal gelezen. Jeetje je zult wel flink geschrokken zijn.
Arme Solo en Wooki, maar vooral arme Yabba.

Je doet het al goed door ze wat druivensuiker te geven en in het donker te zetten.
In sommige gevallen gaan door de klap de hersenen wat opzetten en ontstaat er vocht. DAt vocht kan nergens heen en door de druk in zijn koppie kan een valkje overlijden.
(Dit is overigens niet pijnlijk voor je valkje, maar wel heel erg natuurlijk).
Een vogelarts zal in dit soort gevallen dexamethason voorschrijven. Maar pas wanneer de sufheid langer duurt dan een a twee dagen.

Ik zou inderdaad niet met de vogels naar een vogelarts gaan nu, dat geeft stress zodat het meer kost dan oplevert. Maar je zou nog even telefonisch kunnen overleggen1

Veel sterkte, ik hoop dat je drietal snel opknapt!

Liefs, Gerda

Gerda

Je had ondertussen al weer gepost.
Hoop dat de Metacam helpt (is net zo iets als ibuprofen of naproxine).

Liefs, Gerda

Kimm

hoi annouschka,

wat triest :-\
meid ik hoop dat hij erboven op komt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Annouschka

Gisteravond was het even spannend, ineens hield Yabba haar kopje helemaal scheef :(  ook reageerde ze niet toen we erop riepen :(
Mijn vriend is toen beginnen in z'n handen klappen en ineens was ze er weer :)
Nu hebben we haar apart zitten want ze kan de drukte in de kooi blijkbaar niet aan.

Ze is al wat minder suf dan gisteren maar wel nog redelijk stilletjes.  Ze eet en drinkt wel goed.

groetjes

Kimm

gelukkig is ze er nog. ik hoop dat ze het redt!
hou haar maar goed in de gaten.
sterkte met yabba!

groetjes kim

Hermien

Sterkte meid! Ik hoop natuurlijk ook dat ze weer helemaal de oude wordt. Als je ff in mijn verhalenboekje "Mijn vliegtuig" het verhaal van vanavond leest, dan snap je dus wel waar ik zo bang voor ben. Soms is mijn vliegtuig nl. ineens 'straaljager' en het hoeft toch maar één keer heel verkeerd te gaan....
Dan zit ik in dezelfde situatie als jij nu. Daar moet ik toch echt niet aan denken.
Nogmaals sterkte, ik blijf het volgen en ik blijf voor Yabba duimen hoor!

Annouschka

Yabba is gelukkig terug zo goed als de oude ;)  ze zit weer bij de rest, eet en drinkt goed en is terug alert :)

Kimm

hoi annouscka,

wat super goed dat het goed gaat! hartstikke fijn om dat te lezen!

groetjes kim

Hermien

Da's heel goed nieuws! Fijn joh! Pak voor je hart en van alle forumbezoekers die zo met je hebben meegeleefd. Houwen zo! :D