5 mei 2025, 14:42:02

Help!

Gestart door koko, 25 mei 2008, 10:46:12

« vorige - volgende »

koko

25 mei 2008, 10:46:12 Last Edit: 25 mei 2008, 11:31:34 by koko
Onze twee valkjes hebben hun tweede nestje, waarvan nu 2 eitjes zijn uitgekomen en nog 2 eitjes worden bebroed.
Vorig jaar zijn 3 gezonde jongen uit gekomen. De moeder is gisteravond uit het blok gekomen en lag zojuist te sterven! Ze kwam gisteren wat vaker uit het blok en zag wat moe uit, maar at wel. Op de grond naast de kamervoliere lagen overal opgedroogde melkachtige watervlekken. Wat kan de oorzaak zijn en moet ik het mannetje gaan helpen de jongen te voeren?

Kimm

hoi koko,

wat naar zeg! is het popje nu nog in leven???
als de vader de jongen voed dan is het goed hoor.
wat die vlekken betreft, heb ik geen antwoord op , maar ik hoop iemand anders hier wel.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

koko

Nee, toen we vanochtend beneden kwamen zagen we dat ze lag te sterven, we hebben haar uit de voliere gepakt en toen overleed ze in mijn handen. Ik heb haar zelf met de hand groot gebracht....

Kimm

jeetje wat sneu zeg.
sterkte hoor met het verlies van je valkje.
je kan ook nog even bij topic handopfok gaan kijken, daar staat veel info over wanneer je dat moet toepassen.

groetjes kim

trienke

Sterkte met het verlies van je valkje. Op je vraag, kan ik helaas verder geen antwoord geven.

Groetjes Trienke

Kirsten

Hoi,

Wat een verdrietig nieuws!,heel veel sterkte met het verlies.

Hoe gaat het met het mannetje en zorgt hij nog voor de jongen?
Ik denk dat het mannetje zijn eigen ritme houdt, dwz dat hij overdag netjes zal broeden en zijn jongen goed verzorgd. S'nachts is echter niet zijn tijd en de kans is goed aanwezig dat hij dan het nest zal verlaten. Wat je nog zou kunnen proberen afhankelijk van hoe tam hij is om hem op het nest te zetten s'avonds. Om hem zo te dwingen om s'nachts ook voor warmte te zorgen.

Hoe ver zijn de andere twee eitjes?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

koko

Het eerste jong is van 22 mei, het 2e van 24, het volgende verwacht ik morgen en 2 dagen daarna, omdat ze om de dag een eitje gelegd heeft. De man zit nu continue in het blok, maar ik ben bang dat hij er niet uit gaat komen om te eten?

Kirsten

Hoi hoi,

Als je daaraan twijfelt zou ik wat voeding in het blok leggen. Geen water want dat is gevaarlijk voor de kleintjes.

Ook zou je hem er zelf af en toe af kunnen 'halen'

Vooral vanavond is het spannend, want dan zou hij normaal gesproken van het nest af gaan.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Jacoba

Hallo,

Heel veel sterkte met het verlies van je valkje, ik hoop dat de vader de verzorging van de kleintjes overneemt. Heb je misschien niet iemand in de buurt bij je die misschien de eitjes over kan nemen bij ouders waarvan de jongen ook nu uitkomen.  In de antwoorden hiervoor heb je ook goede opties gehad en ik hoop voor je dat het goed gaat.   
Ik heb hier nog wel een nestje met 2 donsjes en de andere eitjes zijn niet bevrucht hier zouden ze eventueel zobij kunnen maar je woont een heel eind bij mij vandaan, helaas.

Groetjes Jacoba.

koko

Vanavond is het 3e jong uit het ei gekomen.
De man heeft 2 x het blok verlaten om te eten en te drinken en het leek wel of hij haast had! Beide keren is hij niet langer dan 15 minuten uit het blok geweest en zojuist is hij ook weer naar binnen gegaan. Ik heb beneden maar het licht uit gedaan in de hoop dat hij de hele nacht er op blijft. Duimen maar!

Kimm

hoi,

agossie, hij wil voor de kleintjes zorgen. nou meid ik hoop dat het goed komt en dat ze de nacht goed doorkomen. ik ben benieuwd hoe het morgen is ;)

groetjes kim

koko

Onze man Pino is een echt goeie vader!
Hij zorgt dat de kleintjes warm blijven en komt af en toe uit het blok en haast zich dan om te eten en te drinken. Na nr. 3 staat het 4e en laatste jong ook op het punt uit te komen. Ik hou het in de gaten en hoop dat de jongen de kans krijgen nog een beetje groter te worden, dan kan ik hem helpen en kunnen ze zichzelf beter warm houden. Gelukkig wordt het buiten ook warm deze week, dat helpt!

Kimm

hoi,

wat een goed nieuws!!! ik vind het hartstikke fijn voor jou en voor de jongen! wat een lieve papa!!!

groetjes kim

Hermien

Ik blijf duimen voor je hoor! Maar voorzover ik uit je verhaal begrijp is de prognose wel goed. :D