23 mei 2024, 22:33:33

Pheebee & de doerrakjes....

Gestart door Kimm, 7 januari 2008, 19:57:41

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Kimm op 27 februari 2009, 13:33:40
hoi saar,

ja de tijd gaat snel :-\

Met asha gaat het super! ze komt wat meer tot leven. ze vliegt nu ook sinds kort nog maar de hele kamer door. ze gaat pebbles achterna. ze zijn vriendinnetjes :D
Asha is een beetje een bang valkje, maar ze komt dus wat meer los. Ook begint ze wat makkelijker op mijn hand te stappen. Veel tijd geven bij dit valkje. Ze is een hele lieverd. er zit geen kwaad in ;) Ik ben blij dat ik pebbles erbij heb genomen, dat werkt toch wel goed hoor!

liefs kim


Jeetje, erg jammer dat het zo'n angsthaasje is :-\ Gelukkig geen valse ;) Maar ze zal wel een voorbeeld nemen aan Pebbles :) Komt wel goed :D Maar erg jammer dat het zo lang moet duren :-\ Hier had ik het zelf ook... 1 gestoord en brutaal valkje (Plientje) verandert een heleboel ;D Sjors en Sjakie waren ook zo bang.. Sjakie blijft inmiddels op stok, en Sjors komt ook regelmatig op mijn arm zitten.. Met geduld komen we een heel eind :D
Liefs Saar :-*

Dierenfreackske

Hoi Fijn dat het goed gaat met Asha en de andere 3 kanjers! Hoe is het ondertussen met Happy? Krijgt hij al nieuwe pennetjes? Grtjs Ann



Sally

Hoi Kim,

De tijd gaat toch snel he, fijn dat je de leuke momenten ook nog koestert he!
Met Kuifje is het ook al meer dan een jaar geleden dat ze bij me weggegaan is...

Fijn dat het voor de rest goed gaat met jouw 4 schatjes!

Groetjes Sally

Kimm

28 februari 2009, 06:39:52 #4038 Last Edit: 28 februari 2009, 07:05:58 by Kimm
Balen................. :-\

Gisteren dacht, zei ik nog tegen mijzelf; ik ben blij dat asha zo lekker aan het vliegen is, maar voor hoelang houdt zij haar nieuwe vliegpennen?

alsof mijn voorgevoel juist was...
ik werd net wakker door paniek in de kooi en jawel, bij asha.
het arme meisje heeft weer aan 1 kant haar pennen verloren :'( voor de 3e keer in haar jonge leventje.
Ik zit nu dus hier in de woonkamer om even te kijken hoe het hier verder gaat, want het is weer een bloederige toestand en ik ben klaarwakker!

Bemmie zat netjes op stok, happy zat op de bodem, pebbles was ook in paniek en asha ging maar door met de vleugels tegen de tralies te slaan en ik zag veer voor veer loslaten.
En maar praten tegen Asha om haar uit shock te krijgen.
Bah ik ben er naar van.
Nee ik weet niet waardoor dit weer is gekomen  ???  ???
Wel vind ik het ontzettend zielig voor haar, want ze kwam net een beetje los en ging door de kamer vliegen.
Ze zit nu hard te ademen alsof ze een vlieg wedstrijd heeft gehad.

liefs kim


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Oh wat naar zeg! Zo vreemd dat er telkens paniek uitbreekt en dat je niet kan achterhalen waar die vandaan komt!
En telkens Asha die haar veren verliest... Misschien, heel misschien dat dit wel beter wordt als ze wat ouder wordt. Flupke verloor tijdens haar eerste 1,5 jaar ook heel makkelijk veren, en ze knakten ook heel makkelijk af. Soms had zij zelfs helemaal geen staart meer  :o Dan leek ze echt op een parkietje  :-\ Maar daarna is het beter gegaan en sindsdien heeft ze al bijna altijd een volledige staart gehad.
Dus ik hoop dat wanneer Asha ouder wordt, dat haar veren dan ook sterker gaan zijn en niet zo snel gaan loslaten. Al is dat wel een magere troost voor de situatie nu...

Wat een naar begin van het weekend  :-\

Groetjes
Romy

BaUkJe

Allemaal paniek Kimm!!! Bij jou om rond half 7 vanmorgen en bij mij rond kw voor 10!!! Ik hoop maar dat het goed komt!!! Arie is gelukkig weer opgeknapt en jaja zit te eten!!!!
Ik houd je boekje in de gaten Kimm! Ik leef met je mee meid! Wat is dat steeds wat niet!? Pfff *zucht*

Marian

Jeetje Kim, wat naar nu weer :-\
Ik hoop dat Romy gelijk krijgt.
Nu eerst Asha weer een beetje stabiel zien te krijgen.
En toch ook hopelijk een fijn weekend voor jou :D

Groetjes Marian

Kimm

hoi,

ik hoop ook dat romy gelijk krijgt.
pfff ik hou die vleugel nog even goed in de gaten. het bloed niet echt maar droog is het ook nog niet. ze zit er ook aan te poetsen. het ziet er weer niet uit. pebbles zal ik straks maar even gaan douchen want die zit onder het bloed van asha.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

smiley

hoi kim

ik heb ook 1 valkje die steeds in de nacht paniek aanvallen had met alle gevolgen , kapotte pennen veel bloed ,maandenlang kon ik er maar niet opkomen waarom het steeds weer gebeurde.
ze hebben zelfs een nachtlampje ,maar niets hielp.
totdat ik ineens merkte dat ik een muis in huis had en zij daar dus erg van schrok en dat veroorzaakte dus de paniek aanvallen.
ik heb een andere kooi gekocht die hoog van de grond af staat op een onderstel met wielen,maar wel 1,65 breed is.
de vorige kooi was een huiskamer voliere ,maar die muis klom in deze kooi en ging op de bodem lekker zaadjes zitten eten .
en zo jaagde hij mijn valkjes de stuipen op het lijf
muizen vallen geplaatst en muis gevangen.
nu het probleem muizen is opgelost is het al maanden geleden dat er paniek is gweest in de kooi.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kimm

hoi connie,

bedankt voor je tip, maar mijn kooien staan al van de grond af.
misschien loopt er ook wel een spin door mijn huis heen :-\
maar ja het blijft toch altijd gissen enzo.
Ik vind het gewoon heel erg rot dat asha steeds slachtoffer is. Ook weet ik wel dat het allemaal weer goed komt, maar toch heeft zij ervan te lijden elke keer maar weer.
Pebbles heeft haar vanmorgen al even lief geknuffeld :D
Echte vrienden he!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

28 februari 2009, 13:02:19 #4045 Last Edit: 28 februari 2009, 13:04:19 by Caroline
Jeetje, wat  balen meis, ik weet er helaas alles van keer op keer je valkje zo beschadigd te zien, doet verdriet.  :'( :'(

Hier is het gelukkig rustig op het moment.  :D

Afkloppen.  ;)

Wat de muis betreft .... deze kan in principe in elke kooi klimmen, mits hij aan het plafond hangt.  :o

Ik zie het hier wel eens in de buitenvolière.  :-\

Af en toe is er wel eens een muis .... deze loopt gewoon tegen muren en palen op en .... de kleintjes kruipen zelf door het gaas, 1 x 1 cm. Zij kunnen zich zo dun maken.  :-X

Hopelijk is het de spin bij jou en is hij snel dood .... een muis in huis is niet prettig.  :o

Sterkte meis en beterschap voor je lieve meisje.  :-*

Ondanks alles fijn weekend.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

smiley

hoi kim

caroline heeft gelijk een muis kan in iedere kooi komen ,maar ik heb de kooi niet alleen maar gekocht voor de muizen .
de kamer voliere was er een met een grote schuifdeur aan de voorkant waardoor ik niet bij de valkje kon komen als er paniek was.
ze klimmen dan meestal naar boven en dan kon ik er niet bij .
de laatste keer bloede bindi zo erg dat ik het dak er af hebt gehaald om haar te kunnen pakken ,zodat ik het bloeden kon stelpen.
de kooi die ik nu hebt heeft 2 deuren aan de voorkant,nu kan ik er altijd bij.
en ik hoop dat het bij jou ook snel over zal zijn ,het is echt heel zielig als je midden in de nacht met een bang en bloedend valkje zit.
je voelt je zo machteloos ,gelukkig hoor jij het als er paniek uitbreekt en ben je er snel bij.
geef je valkje maar een knuffel van mij .

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kaatje

Hoi Kim,

Jeetje wat ontzettend vervelend dat er weer paniek bij jou is geweest en Asha haar vleugel weer bezeerd heeft  :-\ Arme meisje, net nu ze zo lekker met Pebbles door de kamer kon vliegen.

Geef haar maar een dikke knuffel van me, en jij ook één  :-*

Ik wens je ondanks de paniek ook een fijn weekend toe!

Liefs, Karin

BaUkJe

Ohjee!!!! Muizen!?!?! :o :o Hoop het niet voor je Kim! ;) Jasses... brrr vieze dingen! Ze laten je altijd zo schrikken! Brrrr succes ermee!! hahahaha!

Hermien

Ik lees het nu pas. Balen joh, maar ik zou de oorzaak toch niet zoeken in iets wat van buitenaf komt. Zelf heb ik wel eens de indruk dat ook valkjes naar kunnen dromen....
En misschien is het ook wel eens zo dat één valkje een beetje onrustig slaapt en dan beweegt waardoor een ander valkje wakker schrikt.....
Ik l.l ook maar wat in de ruimte. Het ene valkje heeft er misschien eerder last van dan het andere. Maar verwondingen zijn altijd naar om te zien. Sterkte hoor. En een geneeskrachtige knuffel van mijn 'Vliegtuig'.