-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Wat gaaf ! Ik hoop dat Baukje het goed doet en ook Blanco dat hij goed helpt met het broeden enzo ! Grtjs Ann

*Manon*

•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op 26 juli 2008, 19:26:25
Hoi Bonnie, ;D

Wat goed van Baukje !! :D

Hier hebben de bleekmaskers ook allemaal van die flinke eitjes. :o

Heeft jouw bleekmasker man ook al zo'n mooi geel masker ?

Groetjes Marlies ;)

Baukje heeft ondertussen drie eitjes en ik verwacht vandaag nummer vier. Maar waarschijnlijk wordt het niets want de man broedt (nog?) niet mee, wel af en toe  maar niet constant, al Baukje niet in het blok blijft gaat ie ook (te?) vaak naar buiten. Waarschijnlijk zal hij het volgend jaar in de kweekkooi beter doen want hij makt zich nogal druk om Bauke in de vlucht ernaast. Ik heb geen broedend koppel achter de hand momenteel dus mijn enige hoop is dat ze het echt zelf gaan oppakken. Hoe dan ook, ik ben er nu toch al blij mee  :)  Baukje ziet er goed uit, het leggen doet haar zo te zien niet veel, daar ben ik erg blij om.

Die bleekmasker man, Robin die ik van jou heb wordt een beetje geplukt door zijn popje Robijn, hij ziet er dus altijd uit alsof ie zwaar in de rui is. Erg jammer maar hij is helemaal weg van haar dus sja.  ::)

Citaat van: Caroline op 26 juli 2008, 19:39:05
Gaaf hoor, eitjes bij 2 nieuwe koppels .... i

Succes .... blijf het gewoon volgen hier.  ;)

En inderdaad .... ook ik vind Baukje zijn cinnamonwolkjes prachtig.  :D

Niet beide koppels hebben al eitjes hoor, Blanco en Baukje hebben nu 3 eitjes maar Mork en Mindy2 zitten korter samen en heb ik enkel nog maar zien paren. Dat popje was in de rui dus dat kan nog wel even duren.  :)

Citaat van: Dierenfreackske op 26 juli 2008, 22:36:14
Wat gaaf ! Ik hoop dat Baukje het goed doet en ook Blanco dat hij goed helpt met het broeden enzo ! Grtjs Ann

Nou dat doet ie dus niet voorlopig, maar wie weet wacht ie op ei 4 ofzo ;)

Citaat van: *Manon* op 30 juli 2008, 08:17:56
Hoi hoi Bonnie,

Hoe gaat het hier..?

Groetjes Manon

Hier gaat het lekker, ik ben alleen niet zo veel online want we houden een werkvakantie hier dus als ik me niet uit de naad sta te werken lig ik in de rivier tegenover  :D

Ik zal deze week weer eens nieuwe foot's maken.

Zoals hierboven al te lezen heeft dit koppel ondertussen drie eitjes. Blanco broedt helaas (nog?) niet goed mee en komt er te vaak af. Vandaag verwacht ik eitje 4 aan Baukje haar gedrag te zien. Ik heb geen back-up koppel voor deze eitjes dus als ze het zelf niet doen wordt het deze ronde niets.

Dankzij Extran die niet mee broedde zijn er van hun 8 bevruchte eitjes slechts 3 uitgekomen. Om hen te leren dat het zo niet werkt liggen die drie niet bij hun zelf, ze zaten op neppers.

Jong 1 ligt bij Jelle en Beauty en is waarschijnlijk een popje, die wordt erg fraai hoewel niet perfect getekend.

Jong 2 en 3 kan ik nog niet zien maar jong 2 ziet er nu nog veel belovend uit, zou ook wel eens een popje kunnen zijn, jong 3 is nog te klein. Jong 2 en 3 liggen bij  Pim en Roos. Ik had geen keuze, de jongen scheelden teveel met die van Jelle en Beauty om ze daarbij te kunnen laten en Pim en Roos zaten net 4 dagen op hun eitjes  ::)

De eitjes van Pim en Roos liggen in de broedmachine, er waren er 3 bevrucht. Als ze gaan kippen leg ik ze weer bij de ouders, hun kennende zullen ze voeren. Er zit dan weer erg veel verschil in leeftijd maar dan kan ik misschien jongen omleggen met Jelle en Beauty.

Zij hebben twee jongen, jong 1 is en cinnamon bonte man kans split  geelwang. Hij lijkt voor geen meter op zijn ouders en eerder van de melkboer haha (getekend x gele zwartoog) en heeft aardig wat bont.

Jong 2 heeft veel minder bont maar is niet helemaal symmetrisch en krijgt ook bont in de staart. Is waarschijnlijk een popje.

Gerdy

ik vind het zo knap van jullie..dat je al weet of het popjes of mannen zijn..
ik ben nog steeds aan het stoeien hoe ik uit die berekeningen moet komen..ik hoop het ooit nog eens te leren.

gr gerdy

*Esther*

Heeej Bonnie!

Q&I zitten op vier bevruchte eitjes, lekker binnen in de blokhut. Ze mochten ook buiten een blok maar ze kiezen er allemaal voor om binnen te gaan zitten.
"Je achter de hand koppel...??"

Gerdy het komt vanzelf gewoon stoeien met de calculators. ;)

gr Esther

Dierenfreackske

Hey , heel veel succces hier nog eens hoor , ik blijf ook gewoon volgen hoor! Grtjs Ann

Anke

Hoi Bonnie,
Ingewikkeld hoor die eitjes dans bij jou :)
Hopelijk gaat Blanco toch nog meebroeden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Gisteren iets raars. Ik kom bij de kooi van Extran en Extreme om te voeren, zie ik 3 van de 6 nepeitjes waar ze op zaten op de grond liggen.  ::)

Die hebben ze dus gewoon uit het blok gekieperd. Ik keek er eens in, ligt er een nieuw ei bij  :o :o :o

Citaat van: Gerdy op 30 juli 2008, 20:31:43
ik vind het zo knap van jullie..dat je al weet of het popjes of mannen zijn..
ik ben nog steeds aan het stoeien hoe ik uit die berekeningen moet komen..ik hoop het ooit nog eens te leren.

gr gerdy

Dat leer je vanzelf hoor :)
Citaat van: *Esther* op 30 juli 2008, 21:33:52
Heeej Bonnie!

Q&I zitten op vier bevruchte eitjes, lekker binnen in de blokhut. Ze mochten ook buiten een blok maar ze kiezen er allemaal voor om binnen te gaan zitten.
"Je achter de hand koppel...??"

Gerdy het komt vanzelf gewoon stoeien met de calculators. ;)

gr Esther

Thanks Esther :)

Ik hou het in gedachten. Ondertussen is ei 4 er ook en zie ik Blanco steeds minder buiten overdag, het was snikheet dus misschien komt het goed. Vandaag zou er nog een ei kunnen komen, geen idee hoeveel ze er gaat leggen.

Citaat van: Dierenfreackske op 31 juli 2008, 16:10:28
Hey , heel veel succces hier nog eens hoor , ik blijf ook gewoon volgen hoor! Grtjs Ann

;)

Citaat van: Anke op 31 juli 2008, 20:17:12
Hoi Bonnie,
Ingewikkeld hoor die eitjes dans bij jou :)
Hopelijk gaat Blanco toch nog meebroeden.
Groetjes Anke

Ik hoop het ook dat hij dat gaat doen. Ik wil zelf een lutino bleekmasker popje aanhouden voor bij mijn EK bleekmasker man  :D. Hopelijk kan ik dan volgens jaar bleekmasker lutino DF en EF mannen en poppen kweken  ;D

•=Bonnie=•

Net even gespiekt maar bij Extran en Extreme lag dus weer een ei...  ::)
Ik heb het weggehaald en vervangen door een nepper. Als ze gaan broeden krijgen ze ze wel terug. Raar stel.

De drie jongen van Extran en Extreme die er nu zijn zijn vermoedelijk alle drie popjes. Dat wordt wangen turen dus  ;D 

De twee van Jelle en Beauty zijn beiden mannen, bij de jongste twijfel ik nog een klein beetje of ik nu wel of niet parels zie maar ik denk het niet.

Blanco en Baukje heb ik vandaag niet gekeken, Baukje blijft nu zitten bij het voeren en dat wil ik niet afstraffen door met mijn lelijke kop voor het gat te gaan hangen :) Mochten ze er beide af zijn vandaag kijk ik wel even of er nog een ei bijgekomen is.

Bij Mork en Mindy2 nog niets maar Mindy2 begint wel interesse in het blok te krijgen zag ik net  :D

*Manon*

Enne.... hoe is het met de jongen van Romeo en Julia  ???  ;D ;D ;D ben niet nieuwschierig hoor, maar wil het wel graag weten  ;) ;D ;D

•=Bonnie=•

Prima, de oudste staat op het punt van uitvliegen.  ;)

Anke

Hoi Bonnie,
Wat spannend dat je weer mag gaan wangen turen :)

Fijn dat Blanco zich nu ook met de eitjes bemoeit!

Enneh.... go go Mork en Mindy 2 :)

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

De jongen van Romeo & Julia

De jongen van Jelle & Beauty

De jongen van Extran & Extreme

De jongen van Robin & Robijn

I_Xyzyx_I

Hoi Bonnie

Wat een leuke foto's! Altijd leuk om foto's van jonkies te zien want zeg nou eerlijk, klein zien ze er veel schattiger uit ;D

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Dierenfreackske

Hoi Bonnie , wat lief en wat zien ze er schattig uit !
Een genot om naar te kijken gewoon !Grtjs Ann