-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Hoi Gerdy,

Ik bewaar de eitjes gewoon voor het geval er een ander koppel begint met broeden. Dan kan ik ze daar onder leggen. Als je geen back-up hebt heeft het niet veel zin of je moet ze bij iemand anders kunnen onderleggen.

Gerdy

Hoi Bonnie,

Ik dacht al..dat zou heel erg mooi zijn..maar helaas gaat die vlieger dus niet op..het probleem nu is dat de eitjes onder de uitwerpselen van de jongen komen en dat is wel balen.

gr gerdy

Anke

Hoi Bonnie,
He bah wat jammer dat de kleintjes niet goed door pa en moe gevoerd worden.
Je hebt het er maar weer druk mee....

Ik verheug me erop om morgen Juul te gaan halen.
Ik heb nu een TomTom dus als het goed is kan ik het nu in 1 keer vinden ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ...leuk dat Anke Juultje komt halen bij jou ,
hopelijk hebben jullie veel lol daar morgen , alvast veel plezier he ! Grtjs Ann



•=Bonnie=•

6 juni 2008, 23:54:46 #694 Last Edit: 7 juni 2008, 00:01:20 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Anke op  6 juni 2008, 19:09:49
Hoi Bonnie,
He bah wat jammer dat de kleintjes niet goed door pa en moe gevoerd worden.
Je hebt het er maar weer druk mee....

Ik verheug me erop om morgen Juul te gaan halen.
Ik heb nu een TomTom dus als het goed is kan ik het nu in 1 keer vinden ;D
Groetjes Anke

Ja dat is zeker balen, ik denk dat ik de oudste van de over gebleven vier nog wel kan redden, de anderen is afwachten maar ik vrees dat het niet gaat lukken en dat ze al te ver uitgedroogd en verhongerd zijn. De darmpjes van jong 4 heb ik trouwens wel weer aan de praat. Dat een jong van nog geen 10 gram zo kan stinken...  :-X



Citaat van: Gerdy op  6 juni 2008, 18:25:19
Hoi Bonnie,

Ik dacht al..dat zou heel erg mooi zijn..maar helaas gaat die vlieger dus niet op..het probleem nu is dat de eitjes onder de uitwerpselen van de jongen komen en dat is wel balen.

gr gerdy

Je kan ze vervangen door neppers en de eitjes buiten het blok bewaren. Ik weet niet hoe oud de jongen zijn? Je kunt eitjes tot een dag of tien bewaren, sommigen zeggen twee weken maar uitval is dan wel groter. Je moet ze minimaal 2x daags draaien liever nog 3x.

Misschien kun je ze bij iemand anders kwijt. Maar als ze al lang bij de jongen liggen en vol poep zitten kun je ze beter weg gooien. 


Citaat van: Dierenfreackske op  6 juni 2008, 19:58:00
Hoi Bonnie ...leuk dat Anke Juultje komt halen bij jou ,
hopelijk hebben jullie veel lol daar morgen , alvast veel plezier he ! Grtjs Ann


*grinnik* dank je wel ;)


Gerdy

Hoi Bonnie,

De jongen varieren van bijna drie tot ruim 4 weken oud..ze zitten niet helemaal vol met poep en het beetje wat er steeds opkomt probeer ik er met een zacht tandenborsteltje weer af te krijgen..ik moet denk ik gewoon maar afwachten wat het gaat worden.

gr gerdy

trienke

Hoi Bonnie

Wat balen zeg. Ik hoop dat alles goed komt met die jongen.

Groetjes trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: Gerdy op  7 juni 2008, 00:56:34
Hoi Bonnie,

De jongen varieren van bijna drie tot ruim 4 weken oud..ze zitten niet helemaal vol met poep en het beetje wat er steeds opkomt probeer ik er met een zacht tandenborsteltje weer af te krijgen..ik moet denk ik gewoon maar afwachten wat het gaat worden.

gr gerdy

Ja als je geen ander koppel hebt om ze onder te leggen dat zijn ze waarschijnlijk toch verloren.

Citaat van: trienke op  7 juni 2008, 07:53:26
Hoi Bonnie

Wat balen zeg. Ik hoop dat alles goed komt met die jongen.

Groetjes trienke


Helaas is de jongste vannacht overleden :(  Of de andere drie het gaan redden is maar zeer de vraag, wel heb ik de darmpjes en de kropjes aan de praat gekregen dus ze voelen zich beter dan gisteren.

Vandaag ben ik om 07:00 opgestaan nadat ik om 02:00 was gaan slapen na nog een voeding (bestaande uit pap zo dun als water in de hoop de boel op gang te krijgen). Eerst de kleintjes gedaan, dan de rest van de valken. Daarna de aller kleinsten weer en toen alle hokken schoonmaken en tusendor nog eens voeden. Toen ik daar mee klaar was was het weer tijd om te voeren en ondertussen was het al 13:30 en stond Anke op de stoep kort daarna gevolgd door Nicole. Toen Anke vertrok met haar mooie Juul was het weer voedertijd  ;)

Ik zou best een beetje kunnen slapen nu maar tik dit even stiekem tussendoor want we hebben visite  ;)


Anke

Hoi Bonnie,
Juul en ik zijn weer goed thuisgekomen :)
Juul hield zich prima in het bakje.
Bij thuiskomst ging hij netjes in de kooi. Na even rondkijken heeft hij de kooi even doorklommen. Nu zit Juul uitgebreid te poetsen. Hij heeft een hoop kilometers uit zijn verenpak te poetsen :)

Bonnie, ik vond het heel gezellig bij jou vanmiddag en ik heb ervan genoten om al je mooie vogeltjes te zien.
Het was heel gaaf natuurlijk om Evy alvast te mogen knuffelen :-*

Ik hoop dat je papjongen het goed gaan redden.
Want wat zijn ze klein!!!!
Veel succes met al je drukke bezigheden!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hoi Bonnie,
Juul heeft de trosgierst al gevonden :)





Wat is het toch een knapperd :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Bedankt voor de leuke foto's :) Wat is ie toch mooi...  Leuk je gezien te hebben  :D

____________________________________________

Van de vijf uit het tweede nestje van Bingo en Belle zijn er dus nog maar 3 over. Jong 5 is vannacht dus gestorven en ik zal niet verbaasd opkijken als jong 4 er morgenochtend ook niet meer is.

Voor jong 1 heb ik hoop en voor jong 2 een heel klein beetje hoewel jong 2 duidelijk ook ver achter loopt.

Soms kan je je afvragen waarom je het probeert :(

Caroline

Wat sneu Bonnie .... heel erg veel sterkte .... hopelijk wordt je inzet beloond.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

kimmie

Hoi Bonnie,

Wat kl*te zeg...!!

Heel veel sterkte ermee...

Hopelijk redden de andere donsjes het wel...
Ik steek gelijk een kaarsje voor ze aan...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


Dierenfreackske

Hoi Bonnie , veel sterkte met het verlies van de donsjes .
Hopelijk halen de andere donsjes het wel he ! Grtjs Ann

Grtjs Ann



Mara

Hoi Bonnie

Heel veel sterkte met alles.

Liefs

Mara