10 juni 2024, 08:03:09

sandy's valkjesparadijs

Gestart door sandy, 14 oktober 2007, 21:50:44

« vorige - volgende »

sandy

11 mei 2008, 16:27:43 #1530 Last Edit: 11 mei 2008, 16:29:14 by sandy
hier foto s dat ze wat eet en er licht papier op de bodem en dat ik niet lieg



sandy


carco

Laat je Noa niet te lang uit de kooi?
Vooral omdat ze zo klein is moet ze veel de mogelijkheid krijgen om te eten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




sandy

ze zit nu vlink te eten van de trosgierst en van de parkietenvoer  :D :D

sandy

ze is 15 min uit de kooi geweest

Mara

Hoi Sandy

Heb je nog contact gehad met de kweker? Dat je haar met het eten ziet, wil niet zeggen dat ze eet. Heb je ook lege schilletjes zien liggen?

Mara

Lisa

Citaat van: Mara op 11 mei 2008, 17:58:04
Hoi Sandy

Heb je nog contact gehad met de kweker? Dat je haar met het eten ziet, wil niet zeggen dat ze eet. Heb je ook lege schilletjes zien liggen?

Mara


Dat is waar eugenie. Ze kunnen ook ''spelen'' met het voer zodat het lijkt dat ze eet en weeg ze is?

Wat is haar gewicht??

sandy

ik heb geen contackt gehad met de kweker

ik heb nu wel schillintjes zien liggen op het papier

Lisa

Citaat van: sandy op 11 mei 2008, 18:40:49
ik heb geen contackt gehad met de kweker

ik heb nu wel schillintjes zien liggen op het papier


Zit ze wel alleen in het kooitje want op de foto's zie ik haar samen met Hope ???


sandy

ze zit steets vaker te eten haar poepie is nu wit met een beetje zwart  :D :D

Mara

Sandy

Liggen er lege schilletjes van het voer? Die vraag heb je niet beantwoord. En wit met zwart dat is niet goed. Echt niet. Heb je contact gehad met de kweker?

Mara

sandy

ze zit alleen in de kooi echt waar ik had ze alleen even samen uit de kooi dan kan ze wenen

ja er liggen legen schillenjes op de vloer

het poepje is meer wit dan zwart dat is maar een stipje  ??? ???

en reageert ook goed op de anderen vogels

sandy


Gerda

11 mei 2008, 21:04:52 #1543 Last Edit: 12 mei 2008, 12:15:59 by Gerda
Hoi Sandy,

Ik kan me voorstellen dat je ongeduldig was en Noa graag mee wilde nemen. En dat heb je ook gedaan. Niet verstandig, maar het is nu eenmaal zo!!
Dan is het nu zaak dat je haar goed in de gaten houdt.

1. Weeg haar elke dag op dezelfde tijden! Wanneer ze in 24 uur meer dan 5 gram afvalt moet je bij de kweker aan de bel trekken.
2. Let op de ontlasting - wanneer deze nog steeds zwart blijft, zou ik haar morgen terugbrengen naar de kweker. Zwart betekent dat ze zichzelf aan het verteren is, hierdoor ontstaan er kleine bloedinkjes in de darmen en worden de poepjes zwart. Veel wit is ook niet goed, er moet veel groen en een beetje wit zijn. (Tenzij - wat Anja aangaf - Noa pap heeft gehad, dan wordt de ontlasting een beetje beige).
3. Geef haar naast zaad ook eivoer. Dat hoeft ze niet te pellen en zal daardoor wat makkelijker zijn. Ververs dit eivoer regelmatig. Wanneer je het eivoer wat vochtig maakt dan moet je het niet langer dan een uurtje in de kooi laten staan.

Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen met Noa. De meeste valkjes zijn pas zelfstandig na 6 tot 8 weken.

Liefs, Gerda

sandy

ze heeft redelijk goed gegeten ik heb daar heel erg opgelet
maar ze is zo lief