De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Citaat van: sabine op 14 december 2008, 18:41:16
Ik heb Pearl bestel een jong van Dimple en Magic. En als is me niet vergist is Goofy er een van Dazzle en Chico  ;D
Dus ik heb (hopelijk) goed na gedacht, voor dat ik er aan begin  :P  ;)  ;D



De jongen van Dimple en Magic zijn de leukste jongen die er zijn! :D
Ik kan het weten! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

sabine

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 14 december 2008, 18:51:40

De jongen van Dimple en Magic zijn de leukste jongen die er zijn! :D
Ik kan het weten! ;)


Welk valkje is een jong van Dimple en Magic? En welke valkjes heb je nog meer bij Karin gehaald. Behalve Tex natuurlijk.  :P Ik  ben wel benieuwd voor welke koppels jij allemaal gekozen heb.  ;D


sabine

Hoi Karin, ik heb een paar foto's van jou gebruikt, zoals je het ziet. Als je dat niet wil moet je dat eerlijk zeggen dan haal ik ze weg.  ;D

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond zaten Tjarda en Magic weer met elkaar te knuffelen, om te smelten  :-* Ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze vertellen dat ze niet bij elkaar blijven wonen  ;)

Het viel niet mee om vandaag een goede foto te maken, want manlief is voor zijn werk een paar dagen naar Londen en heeft naast ons oude fototoestel ook de lens meegenomen die ik normaal gebruik. Ik heb nu de macrolens gebruikt en dan moet ik echt op 2 1/2 meter afstand staan om ze er allemaal op te krijgen, en dan komen ze allemaal steeds naar me toe vliegen  ;D Maar goed, het is gelukt !!



Tjarda en Doby hebben allebei vanavond maar een halve voeding gegeten, ze duiken liever de voerbak in !  Dus ze zullen wel binnen 1 - 1 1/2 week helemaal "klaar" zijn   :)

Met de jongen van Nessa en Kenya gaat het goed ! Alle 6 op een rijtje, vlnr jong 6, pleegjong, jong 5, jong 4, jong 3, jong 2 en jong 1 !! 





Als ik hun broedblok schoon maak zet ik ze altijd eventjes in een klein emmertje, maar daar worden ze al te groot voor ! Proppen !!    ;D ;D ;D



Jong 2 en 1



Jong 4 en 3



Jong 5 en pleegjong



Ik heb vandaag de eitjes van Raven en Luana in de broedmachine gelegt. Ik ben benieuwd of ze zich nu wel normaal ontwikkelen. Het jong wordt nog steeds gevoerd, wel vond ik de krop iets minder gevuld vandaag, maar nog steeds gevuld !  ;)



Met de kleine papkuikens gaat het prima. Ik zal morgen weer foto's van ze maken !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

15 december 2008, 08:23:07 #2031 Last Edit: 15 december 2008, 08:57:48 by Marc van de Kuifjes
Citaat van: sabine op 14 december 2008, 22:04:05
Citaat van: Marc van de Kuifjes op 14 december 2008, 18:51:40

De jongen van Dimple en Magic zijn de leukste jongen die er zijn! :D
Ik kan het weten! ;)


Welk valkje is een jong van Dimple en Magic? En welke valkjes heb je nog meer bij Karin gehaald. Behalve Tex natuurlijk.  :P Ik  ben wel benieuwd voor welke koppels jij allemaal gekozen heb.  ;D




Ons eerste valkje van Dimple en Magic was Jefke. Hij was het leukste valkje dat we ooit gehad hebben. Helaas is hij veel te vroeg gestorven, vorig jaar in juni... :'(
Als je het verhaal van Jefke wilt lezen moet je mijn dagboekje vanaf het begin bekijken! ;D

Onze huidige Elmo is een broertje van Jefke en is een "tweedehands" valkje, die we samen met Swingie van iemand hebben overgenomen. Elmo is niet zo'n tam vogeltje als Jefke was, maar hij heeft wel dezelfde leuke eigenschappen!

Verder hebben we nog Rikske van Jazzy en Dizzy, Fikske van Dazzle en Chico, Tuurke van Diba en Dizzy (halfzusje van Rikske) en uiteraard Tex van Raven en Luana. Swingie is het enige valkje dat niet van Karin komt! ;)

Als het niet was dat Tuurke bloedverwant is met de jongen van Dimple en Magic, dan hadden we in plaats van Tex ook weer een jong van Dimple en Magic genomen. Maar ja, het moest een man worden voor Tuurke dus dat ging niet... ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Kaatje

Hoi Karin,

Wat een schitterend mooie foto's heb je weer geplaatst ! Echt adembenemend, prachtig van kwaliteit en echte foto modelletjes  :o  :o

Ondanks dat het niet mee viel om foto's te maken kan ik niet anders zeggen dan dat ze prima gelukt zijn met je macrolens !

Fijn dat het met de papkuikens goed gaat, je bent een echt valkjes mam nu  :D Het zijn inderdaad boefjes, het is ze stiekem toch gelukt om een extra voeding mee te pikken  ;D

Liefs, Karin

sabine

Hoi Karin,
Je heb het maar druk met alle jonge valkjes. Maar je heb weer leuke foto's gemaakt.

Ik ben wel benieuwd hoe het met de papjongen van Dimple en Magic gaat  :P ;D. Hopelijk gaat het ook al iets beter met het snaveltje van jong 4.

Karin

Nou, foto's van de jongen van Dimple en Magic houden jullie nog te goed, want het lukt echt niet met de macrolens. Ik moet op een te grote afstand staan en dan gaan ze aan de loop en dat is te risicovol. Morgenavond komt manlief weer terug uit Londen dus woensdag weer foto's !

Tjarda heeft vandaag geen pap meer gehad. "Moet ik echt niet" !!  ;D Doby ( jong 3 ) heeft maar 5 ml gegeten en de rest lust er nog steeds pap van ! 2 x daags 15 ml en nog vinden ze het niet genoeg. "Wij willen pap, wij willen pap !!! "  ;D ;D ;D

Ik heb vanavond een beetje zitten knutselen voor een kerstkaart en deze is het geworden :



Hoe vinden jullie hem ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 15 december 2008, 23:27:37


Hoe vinden jullie hem ?


Nee, mag niet meedoen met de fotowedstrijd van december! ;D Ze hebben geen kuifjes! ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

 ;D ;D ;D

Hij is wel heel erg leuk geknutseld!!!!

Hoe is het met het bekkie. helpen de massages een beetje??

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerdy

ik heb echt weer zitten genieten van je foto's..zo super mooi

je hebt wel steeds pappers pfffff wat een werk maar ook wel weer heel leuk om te doen vind ik..al had ik er geen zes om te pappen.

je kaart vind ik ook super..ik nog zoeken naar een verborgen valkje op de kaart maar nee..maar mooi is hij zeker

gr gerdy

Kaatje


sabine

Hoi Karin,

Leuke kerstkaart. Zijn de valkjes onder gesneeuwd ?  ;)  ;D Of kan je even geen valkje meer zien nadat je alle jongen gepapt heb.  ;D

Hoe is het met de jongen van Dimple en Magic? Doet Pearl een beetje goed eten  :)