De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

12 december 2008, 13:33:40 #2010 Last Edit: 12 december 2008, 13:37:40 by Karin
CitaatHoe is het met de kat Karin?


Met Kiki gaat het redelijk. Ze zal natuurlijk nooit meer de oude worden, maar ze komt nu uit de krabpaal om te eten en meestal mikt ze goed in de bak  ;D ;D ;D

CitaatWat een schattige jongen weer 
Wat jammer dat een kleintje een vreemd snaveltje heeft.
Hopelijk helpt het om te masseren.
Succes!!!
Groetjes Anke


Dank je Anke ! Ik doe mijn best  ;)

Citaatben je al een beetje opgeknapt?
wat heb je weer een super foto s geplaatst..een genot om naar die kleintjes te kijken..wat sneu dat ze een centebakkie heeft..ze heeft zo'n heerlijk lief snoetje..ik hoop dat het masseren helpt.

gr gerdy


Nou, de verkoudheid is 's avonds het ergste, nu valt het dus wel mee  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De papkuikens krijgen nu al 2 dagen 2 x daags pap en het gaat goed ! Ze beginnen het begin van de avond wel een beetje te zeuren, maar dan krijgen ze wat trosgierst of andijvie en zijn ze weer lekker aan het snoepen   

Magic, Misty en Dobbie



Sjakie, Tjarda en Doby




Tjarda samen met Inzo. Inzo is een beetje een verwend ventje aan het worden    Maar wel een heerlijk ding !   



Magic is vernoemd naar zijn / haar vader. Ik denk dat het een man is, want hier en daar zijn er parels verdwenen ( de moeder had ze natuurlijk geplukt en dan komen de veren vaak zonder parels terug. Maar het is geen garantie, want soms hebben geparelde valkjes gewoon hier en daar geen parels ). Hij / zij heeft vanavond voor het eerst gevlogen.... heel elegant, prachtig kan deze vliegen. Het kwam zo naar mij toe vliegen ( nou ja, naar de pap natuurlijk    ). Het heeft hem / haar wel een stukje van de vliegpennen gekost. Ik heb het heel licht gekortwiekt. Alle papjongen die beneden zitten worden zodra ze gaan vliegen beperkt gewiekt. Dit om te voorkomen dat ze tegen het keukenraam vliegen ( daar hebben we geen gordijnen voor ) én omdat het niet te doen is om 6 papvalkjes die goed kunnen vliegen te handvoeren. Ben ik uren bezig met ze van de kast en de spiegel te halen    Maar ik probeer het wel altijd zo te doen dat ze nog wel kunnen vliegen, maar niet teveel hoogte kunnen maken. En als ze dan bij hun nieuwe baasjes zijn kunnen ze al een beetje vliegen. Inzo vliegt dus ook al hele stukken        Hier is Magic op de kersttafel beland nadat ik het net gewiekt had, knap hè !! 



Helaas ging het met het jong van Dazzle en Chico niet zo goed. Chico was zo aggressief terwijl hij broedde op de nepeitjes dat je hem gewoon tegem het jong tekeer hoorde gaan. Die mocht niet in de buurt van de eitjes komen. Dat was sinds gisteren. Het jong was gewoon bont en blauw ! Ik wilde het nog één dagje aankijken en dan de nepeitjes weghalen ( met het risico dat of het jong verlaten werd of Dazzle weer aan nieuwe eitjes begon ), maar toen ik het jong vanmorgen zag heb ik het meteen weggehaald. Het had een wond op de rug en wondjes op te poten en kop. Het was echt flink gepikt ! Chico zat gewoon onder het bloed ! Ik heb het jong meteen wat pap gegeven en tussen de jongen van Nessa en Kenya gezet. Het is pas 1 1/2 week oud en dus nog veel te jong om met de hand groot te brengen. Ik help Nessa en Kenya wel, maar ze kunnen best 6 jongen aan !



Helemaal bont en blauw ! 



Ik heb Dazzle en Chico losgegooid in de vogelkamer en de kooi / broedblok leggehaald. Morgen ga ik het uitsoppen, het blok dichtmaken en dan mogen ze er weer in. Even een week of 3 rust en dan mogen ze het nogmaals proberen....

De jongen van Nessa en Kenya groeien goed. Wel voer ik de jongste nog 2 x daags wat bij en nu zit de groei er goed in ! Ik hoop het morgen te kunnen ringen.



Het ontbijt voor de koppels met jong(en )



Raven en Luana zitten nu trouw te broeden op 4 nepeitjes. Hun echte eitjes leg ik dit weekend in de broedmachine, kijken hoe het deze keer gaat   

Omdat beide in het blok zitten wordt het jong nog goed gevoerd. Ik hou het wel in de gaten, want hun eerste jaar hadden ze ook 2 x 1 jong en beide hebben ze toen verlaten. Gelukkig kon ik beide onderbrengen bij een ander koppel.

Kom maar op als je durft !! 





Nou... Dimple en Magic hebben de beslissing voor me genomen    Gisteren zijn ze gestopt met voeren.... Ze waren eergisteren al bezig met het blok te verbouwen, en dat betekend dat ze aan het volgende nest willen beginnen. Heel vreemd, dit is namelijk een heel goed en trouw koppel. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze het niet naar hun zin hebben in hun broedkooi    Normaal gesproken kweek ik met ze in een gewone kooi. Ik heb ze meteen los gegooit in de vogelkamer, hun kooi en broedblok leeggehaald en hun piepkuikens mee naar beneden genomen. Die zijn nu dus ook aan de pap    Had ik echt niet verwacht.... Nou ja, gelukkig kwam ik er op tijd achter. Ik kan wel gaan trutten met in het blok laten en tig keer per dag voeren in de hoop dat ze het weer op gaan pakken, maar die kans is maar heel klein... En als er één dood gaat kan ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan    Dus het zekere voor het onzekere en dan maar aan de pap   

Ik heb de Gretakooi klaar gemaakt en daar zitten Dimple en Magic nu in. Ze mogen nu een week of 3 van de rust genieten en dan hang ik er een broedblok aan. Nieuwe ronde nieuwe kansen... Ik heb nieuwe vitamines gekocht speciaal voor vogels in het kweekseizoen. Die krijgen ze en dan hoop ik dat het volgende nest beter gaat ! 

Deze foto's heb ik gisteren gemaakt, direct nadat ik ze papvoeding had gegeven en ze uit het blok gelaten had.

Pearl



Jong 2



Jong 3



Jong 4



Zo, ik ga nog even snel deze 4 jongen pappen en dan mijn bed in. Ben de hele dag druk bezig geweest met van alles en wilde toch nog even een update neerzetten 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Jammer dat Dimple en Magic gestopt zijn met voeren  :-[ . Maar nu hoef jij niet meer die moeilijke keuze te maken. Voor jong 4 zal het waarschijnlijk beter zijn. Het zal hopenlijk nu meer kans op slagen zijn dat het snaveltje goed komt. Alleen is dit voor jou weer veel meer werk. Laat naar bed en waarschijnlijk weer vroeg op.  ;D Hoeveel voedingen krijgen ze nu per dag?
Ze beginnen al echt groot te worden, je heb weer super foto's gemaakt  ;D

Anke

Hoi Karin,
Jij maakt de pap gewoon veel te lekker, ze willen allemaal graag bij jou eten ;)
Mooie foto's en succes met pappen maar weer!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

CitaatJammer dat Dimple en Magic gestopt zijn met voeren   . Maar nu hoef jij niet meer die moeilijke keuze te maken. Voor jong 4 zal het waarschijnlijk beter zijn. Het zal hopenlijk nu meer kans op slagen zijn dat het snaveltje goed komt. Alleen is dit voor jou weer veel meer werk. Laat naar bed en waarschijnlijk weer vroeg op.   Hoeveel voedingen krijgen ze nu per dag?
Ze beginnen al echt groot te worden, je heb weer super foto's gemaakt   


Nou, gelukkig moet tussen de laatste voeding en de eerste minimaal 8 uur zitten, dus het vroege opstaan valt wel mee  ;D ;D ;D Gelukkig maar, ben echt geen ochtendmens...lag vanmorgen nog te dromen dat ik met een pinguin mee liftte in een boot naar Parijs, hahahaha. Wat kan een mens vreemd dromen  ;D ;D ;D Ze krijgen nu 5 x per dag pap.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHoi Karin,
Jij maakt de pap gewoon veel te lekker, ze willen allemaal graag bij jou eten
Mooie foto's en succes met pappen maar weer!!
Groetjes Anke


O, is dat het !  ;D Zal ik het maar snel viezer maken !! Hahaha. Heb pas geleden maar meteen een 3 kilo box pap gekocht, want het vliegt er zo doorheen !  :o :o :o Kenya is ook weer aan de kuifjes beginnen te knabbelen, dus met een beetje pech moeten die over een tijdje ook weer ! Maar dat probeer ik wel te rekken tot 4 1/2 week leeftijd ! Dan is het goed te doen.  Dan maar een beetje kaal  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Zielig, dat bont en blauwe jong! Ik moet er niet aan denken dat mijn ouders me zo zouden hebben behandeld toen ik nog een baby'tje was. Gelukkig dat jij een oplossing binnen handbereik hebt gevonden. Nu maar hopen dat het kleintje nog niet geestelijk voor het leven getekend is, hè?

Karin

Nou, dat zal wel meevallen denk ik hoor  ;) Maar dieren kunnen wreed zijn... één jong is niet de moeite dus... hup... uit het nest jij !  :-X
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Misschien moet je Kenya wat meer eten geven of pap. Wie weet blijft ze dan wel van de veertjes af.  ;)  ;D
Je blijft bezig met de pap, nou met 3 kilo kan je heel wat pap maken. Succes er mee. Ik ben erg dat ik het niet hoef te doen. Wat een werk, en dan het schoonmaken van alles  :o .

Karin

Hihihi, nog meer eten ? Ik vraag me af hoe het komt dat ze niet uit elkaar ploffen  ;D ;D ;D

Ja, het is inderdaad veel werk, het valt me alleen me alleen op dat 4 valkjes vééél minder werk zijn dan 6, terwijl je natuurlijk nog steeds 5 x per dag pap moet maken en alles schoonmaken.

Gisteren hebben ze me wel gefopt, zaten zo te zeuren dat ik dacht dat ze weer pap moesten, later na geteld, hadden ze 6 x gehad  ;D ;D ;D De boefjes !!  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Herken ik hier iets van Goofy? Ook altijd ondeugend! Maar ik kan die kraaloogjes van ze dan toch niet weerstaan, hè? Lees mijn laatste verhaal maar....

Hahaha, ze houden jou dus nú al voor het lapje. Belooft wat voor de toekomst!

;D   ;D   ;D   ;D

sabine

Citaat van: Karin op 14 december 2008, 12:56:37
Hihihi, nog meer eten ? Ik vraag me af hoe het komt dat ze niet uit elkaar ploffen  ;D ;D ;D

Ja, het is inderdaad veel werk, het valt me alleen me alleen op dat 4 valkjes vééél minder werk zijn dan 6, terwijl je natuurlijk nog steeds 5 x per dag pap moet maken en alles schoonmaken.

Gisteren hebben ze me wel gefopt, zaten zo te zeuren dat ik dacht dat ze weer pap moesten, later na geteld, hadden ze 6 x gehad  ;D ;D ;D De boefjes !!  ;)


Hihihi wat een stel slimmerds  ;D En dan durf jij nog te zeggen dat 4 valkjes vééél minder werk is dan 6. Je gaat je handen er vol aan krijgen. Je maakt je pap dus zo lekker dat ze er aan verslaafd raken.  ;D

Hermien, bedankt voor de waarschuwing !
Gelukkig heb ik al een hele slimme Binky  :D

Hermien

Hé Sabine,


Jij ook al een Binky! Die van mij is ook zo bijdehand. Zit dat misschien in de naam? En ik begrijp dus dat jij een broertje/zusje van Goofy hebt besteld bij Karin? Weet waar je aan begint! Lees mijn boekje over mijn 'Vliegtuig' er maar op na. Bezint eer ge begint......
Nee hoor, ik geniét van Goofy met zijn streken. Met al zijn grappen en grollen is en blijft het wel mijn grootste kroelkont. Dat weet ja dan ook al vast weer!

Little Cockatoo

Owke, jij dus ook al heel erg druk met pap voeren. Bij ons zat de pap bij de muren op. Echt verschrikkelijk. Maar we hebben er wel ontzettende lieve valkjes van over gehouden.

Veel succes met het pap voeren verder.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

sabine

Citaat van: Hermien op 14 december 2008, 16:45:02
Hé Sabine,


Jij ook al een Binky! Die van mij is ook zo bijdehand. Zit dat misschien in de naam? En ik begrijp dus dat jij een broertje/zusje van Goofy hebt besteld bij Karin? Weet waar je aan begint! Lees mijn boekje over mijn 'Vliegtuig' er maar op na. Bezint eer ge begint......
Nee hoor, ik geniét van Goofy met zijn streken. Met al zijn grappen en grollen is en blijft het wel mijn grootste kroelkont. Dat weet ja dan ook al vast weer!


Hoi Hermien,

Ik heb Pearl bestel een jong van Dimple en Magic. En als is me niet vergist is Goofy er een van Dazzle en Chico  ;D
Dus ik heb (hopelijk) goed na gedacht, voor dat ik er aan begin  :P  ;)  ;D
Voorlopig vind ik Pearl echt helemaal geweldig