1 november 2024, 02:05:19

Bodembedekking

Gestart door ziralioness, 23 september 2003, 14:53:11

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo!!!

Mijn valkjes hebben een wat aparte manier om met hun bodembedekking om te gaan!  :-/ Het lijkt wel alsof mijn tweetal liever een leeg stukje van de la heeft... ze duwen altijd alle bodembedekking van een groot stuk af. Zou het misschien beter zijn ze iets minder bodembedekking te geven, zodat ze kunnen kiezen waarop ze willen lopen?

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Marianne

Hallo Diane,

Dat doen mijn valkjes soms ook.
Lopen ze met zijn 4e over de bodem te scharrelen, het zijn dan net kippen.
Ik laat het verder zo maar, is toch een leuk tijdverdrijf een beetje scharrelen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

ziralioness

Ik heb mijn valkjes dit keer iets minder bodembedekking gegeven, en daar lijken ze wel blij mee. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Silvia

Onze valkjes hebben houtsnippers op de bodem en genieten daar erg van. Hugo, onze pop, zit vooral graag op de grond. Dat deed ie al vanaf dat ie bij ons kwam en toen we Plukkie nog niet hadden. 's Avonds als zij wil slapen, maar wij nog in de kamer zitten schuift ze in 1 hoek alle houtjes weg en gaat daar zitten.

Ook maakt ze sinds kort kleine gaten en eet ze restjes zaadja van de bodem.

Wij hebben wel een dikke laag, zodat we de vuiligheid er iedere week (en dag) uithalen en niet zo vaak de enorme bak schoon hoeven te maken.

ik zou me er dus zeker geen zorgen over maken. En ik denk inderdaad ook dat het leuk tijdverdrijf is en ze moeten een beetje zoeken naar eten.

Groetjes Silvia

mastolk

Hallo,

Pino vreet juist liever van de bodem (zo lijkt het) dan van uit zijn bakje. Heel vreemd, maar ik denk dat hij het scharrelen juist heerlijk vind. Wij hebben berkensnippers op de bodem, binnenkort ga ik hennepvezels proberen. Hij vind stro ook erg lekker om aan te vreten.

Groetjes MArgrietha

Starlet_Sabje

Ik gebruik zaagsel over de bodem heen..net als zaagsel voor de hamsters zeg maar. Wel komt het uit de winkel overigens. Voorheen gebruikte ik schelpenzand uit de winkel..maar ik geloof dat Saffie het zaagsel (met een paar hooitjes eroverheen) leuker en fijner vind..gaat er lekker doorheen scharrelen met af en toe een hooistrooiseltje in zijn bekje.. en het knoeit minder