16 juni 2024, 07:48:30

wat nu met het kleinste jong?

Gestart door leoni, 18 juli 2007, 14:03:45

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb een nest van 5 jongen.
de oudste zijn 10 dagenb nu en de jongste 3  dagen maar de jongste ziet er nog uit alls een jong van 1 dag.
alle jongen zijn voor de rest gewoon al groter en worden goed gevoert behalve deze, soms word hij wel gevoert.
de jongen worden ook niet meer warm gehouden omdat ze al groter zijn.
wat moet ik nu met het kleinste jong?
ik ben bang als hij daar blijft dat hij geplet word door de rest.
en ik voer hem zelf al wel bij omdat hij niet vaag gevoert word en het voer wat hij krijgt zijn al alleen zaadjes enzo en neit meer van dat heel erg vermalen voer wat kleine jongen normaal krijgen.

groetjes leoni

leoni

 zo zien het grootste en kleinste jong er uit.: :-\


leoni

niemandd die iets weet ????
:-\

bobbie

Hoi,

Ik persoonlijk zou hem frequent bijvoeren maar wel steeds terugleggen.

Ook zou ik net iets minder voeren dan dat hij mag hebben zodat hij nog bij ouders gaat bedelen.

Als je niets doet ben ik  bang dat ie dood gaat.
In ieder geval zijn gewicht goed in de gaten houden.
Als je niet frequent bijvoert wordt hij gewoon te zwak om te bedelen.


Succes ermee, Nel

leoni

heei bobbie,

bedankt voor je reactie

ja ik voer heb nu ongeveer 4 a 5 keer perdag dat hy wel wat in z'n krop heeft maar niet vol zit.
hij is ook binnen 3 kwartier ofzo weer leeg.
en z'n ouders hebben vndaag heel de dag nog niet gevoert :-\

bobbie

Citaat van: leoni op 18 juli 2007, 16:39:30
heei bobbie,

bedankt voor je reactie

ja ik voer heb nu ongeveer 4 a 5 keer perdag dat hy wel wat in z'n krop heeft maar niet vol zit.
hij is ook binnen 3 kwartier ofzo weer leeg.
en z'n ouders hebben vndaag heel de dag nog niet gevoert :-\


Oeps, dan wordt er meer inzet van je gevraagd. :-\
Lees even bij "handopfok". En vragen moet je blijven stellen hoor als je ze hebt. Dan zou ik ze bij handopfok zetten.

Heel veel succes, Nel

Rianne

Ik heb het topic inmiddels verplaatst. Het past hier idd beter :)

Hoi Leoni,

ik denk dat je dit kleintje wel om de 2 uur kan gaan voeren :-\

leoni

heei,

ik weet wel hoe ik moet handvoeren en heb er alles voor in huis ook.
ik heb het ook wel eens vaker gedaan maar 5 dagen ongveer en toen weer bij een anderkoppel gezet die net jongen hadden en dat ging goed.
maar ik heb nu ook geen ander koppel metjongen ofzo :-\

zal ik hem bij zijn ouders laten of binnen halen helemaal?
want er zitten nog 3 van die grote jongen in het nest( van de foto) ze zitten intotaal met z'n 5e dus 4 grote en 1 kleintje.
ik ben bang als ik hem buiten laat in het blok dat hij geplet word door de andere.

groetjes leoni

bobbie

Persoonlijk zou ik hem in het nest laten zodat ze elkaar warm kunnen houden. Ook is het voor het valkenbrein beter met soortgenoten op te groeien.

Maar .......... dat is mijn mening hoor :) misschien denkt een ander daar anders over.

leoni

heei,

oke dan laat ik hem wel in het nest en dan voer ik hem elke keer bij.
ik wilde hem net weer gaan voeren want hij is weer leeg. maaar hij heeft een raare bult in z'n krop.
net even een foto gemaakt:

bobbie

Ach wat een liefie. Ik denk dat het een cinnamonnetje wordt.

Enne .............. die bult ............. die hoort daar toch, dat is toch de "adamsappel"? Of kijk ik naar het verkeerde?
Kijk morgenvroeg ook eens naar de andere jonkies als hun krop leeg is, volgens mij hoort het zo.
Zoniet dan schrijft een ander hier wel wat het is.

leoni

heei,

ja dat bedoel ik maar het is me eigelijk nooit opgevallen.
en bij me andere jongen de krop is nooit leeg hjij is altijd zoo vol datie bijna klapt lijkt wel.

het word een cinnamon bonte of een cinnamon bont geparelde pop.
of een man dan word hij bont of bont gepareld.

groetjes leoni

patty_dordtse valkjes

hoi leoni,

weer is een reactie van mij.

ik blijf je nog volgen natuurlijk en hebben contact nog GELUKKIG.

we denken zelf samen dat het iets met zijn luchtpijp wat vocht in zit en zoals je zelf zegt dat er vocht uitkomt.

de ouders hebben vandaag verder niet gevoerd maar de andere jongen wel.

omdat het tussen de bigfoots loopt krijg die geen kans als ukkie om er bovenuit te komen om te bedelen.

nu dat er beetje vocht in zit lukt het zelf niet te voeren.

Heeft iemand een idee?

ik zou zelf zeggen eruit halen omdat je geen ander koppel heb en omdat die grote bigfoots er zijn en omdat de ouders niet gevoerd hebben aan de kleine?!!!!

maar dan zit je nog met dat vocht.

ik hoop dat je snel een reactie krijg

en je weet je kan me bellen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

margreet

hallo Leonie,

Heb je geen mogelijkheid om de oudsten er even uit te halen, b.v. de 3 oudsten. Bij mij is vaak ook de jongste de pineut bij 5 jongen. Dan haal ik 2x per dag de oudsten eruit , zet ze even lekker warm apart en wacht tot de jongsten ook gevoerd zijn.
Vaak werkt dit wel. Na een aantal dagen is de jongste ook vaak sterk genoeg om zijn plekje op te eisen.
Wel kweek ik binnen, dus dat is waarschijnlijk wel wat makkelijker.

groetjes Margreet

Lin

ik doe hetzelfde als margreet gewoon de oudste eruit halen en heel vaak  de zaadjes opschudden en vaak het eivoer verversen. een beetje vocht is op zich niet erg als ie maar wel rechtop blijft staan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)