16 juni 2024, 06:17:27

Boekje Yello en Punky

Gestart door Bies, 7 juni 2007, 21:39:30

« vorige - volgende »

Anja


Dat zou kunnen hoor. Je zou voor de zekerheid mss een DA kunnen bellen.
Het is voor mij ook moeilijk aan te geven wat het kan zijn.

Groetjes Anja

Bies

Hallo allemaal,

Het gaat goed met m'n Yello!!!  ;D :D ;D :D
Ik heb Anita gesproken en heb haar wat pap bijgevoerd. Wrs kreeg ze de zaadjes zelf niet goed open. Ze is weer goed aangekomen en ze blijft nu stabiel. Ze schommelt nu tussen de 70 en 75 gram. Alles komt dus goed.

Als ik haar uit haar kooi haal en op mijn schoot zet dan doet ze haar koppie naar beneden en dan moet ik haar kroelen, het is echt zo'n leuk gezicht.

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

Anja

Hoi Marjon,

Fijn dat het weer goed gaat met Yello.
Genieten is dat als je je valkje mag kroelen vind je niet?

Groetjes Anja

Bies

Ja dat is echt een super gevoel. Je krijgt dan echt het gevoel dat ze je vertrouwd en daardoor durft ze ook veel meer.

Ik heb van de week een vriendje/vriendinnetje voor haar gereserveerd bij Anita. Ik heb een foto gekregen van een jong uit een vorig nest die er op lijkt.



Ik weet alleen nog niet wat voor een mutatie dit is. Hij/zij is nu ongeveer 3 weken oud.

Groetjes,
Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

Inge88

Hoi, Yello is zeker mooi! Ook erg leuk dat je er een tweede valkje bij gaat nemen. Aan de foto te zien is dat een wildkleurtje.

Bies

Hai Inge,

We zijn zelf ook zeer blij met het tweede valkje. ik heb wel even getwijfeld over de kleur. Ik wilde wel graag een donkere valk bij deze lutino. Ik denk wel dat dit een mooie kleur combinatie is.

Ik heb jou boekje over Paddy en Indy gelezen en onze Yello heeft hetzelfde probleem als Paddy. Ze eet ook niet voldoende en daardoor is ze ook veel afgevallen. Ze is nu stabiel, maar weegt nog niet zo veel. Ze weegt nu rond de 70 gram. Ik heb haar nu een week en het gaat verder goed. Ik heb haar op aanraden van de kweekster (Anita) twee dagen bijgevoerd met pap en twee dagen met eivoer van CeDe. Ze eet nu ook zaadjes maar niet zo veel.

Ik heb ook trosgierst in de kooi liggen, maar ik zal deze eens gaan ophangen, misschien dat ze er dan meer van gaat eten.

Ze is soms ook best wel irritant zoals nu, ik ben dit stukje aan het typen en wie loopt er continue over mijn toetsenbord en vingers ja hoor dat is Yello. Ze vindt dit zeer interessant!!! ;D

Heb je misschien nog tips voor me?

Ik blijf je volgen via je dagboekje

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

Mara

Hoi Marjon

Is Yello veel los? Dat kost ook energie.

Mara

Bies

Hi, Ze is redelijk wat los, maar vliegt weinig.
Ze zit veel bij ons op de bank, schouder, hoofd en op de kooi.

Ze zit wel veel in de voerbak en in het bakje van het eivoer. Als ze op de bank zit, heb ik daar ook nog een bakje met voer en een bakje met eivoer staan en daar eet ze dan ook van.

Het komt allemaal wel goed, maar het mag van mij iets sneller.   ::)

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

danoontje

hoiiii
heb je dagboekje gevonden haha
als je het niet vertrouwd terug brengen hoor!!!
de vader gaat zo weer door met voeren hier
yello was al ouder hoor toen je haar meenam.
ze was toen bijna 9 weken. ;D
ze is lui,en wil aandacht.ik denk dat ze een maatje mist.
ze vond het leuk bij de andere valkjes.
en aangezien jullie werken,kan het er ook mee te maken hebben.

hoeveel weegt ze nu? ik wil haar zeker weer op de 80 gram zien.
ze is 2 x ontwormd,en toen je haar meenam nog 2x.
dus dat zit wel goed.
hoe is de ontlasting?
groetjess anita ;)

Mara

Hoi hoi

Misschien een tweede valkje erbij? Zien eten, doet eten zegt men. Succes ermee

Mara

Bies

18 juni 2007, 20:02:20 #25 Last Edit: 18 juni 2007, 20:08:47 by Bies
Hallo allemaal,

Het gaat stukken beter met Yello. Het gewicht schommelt tussen de 71 en de 75 gram. Gisteren woog ze 72 en nu weer 74.

Mijn moeder is de afgelopen week (sinds dat we haar hebben) 's middags in huis geweest zodat ze gezelschap heeft en om op haar eten te letten.
Ze is zeer aanhankelijk als we thuis zijn dus ik denk dat ze ook een maatje mist, maar haar maatje is op komst, want ik heb er weer een bij Anita gereserveerd.

Ik denk ook dat ze lui en verwend is. Maar ze eet nu zelf volop en het lijkt wel of dat ze het eindelijk allemaal gevonden heeft in haar kooi.

Haar ontlasting is soms een drolletje en soms een flatsje. Is dit verkeerd?

Als ik het niet vertrouw trek ik zeker aan de bel bij Anita! Zij heeft me altijd goed geholpen en ik heb bijna dagelijks contact met haar over Yello en natuurlijk ook over het andere valkje.  ;D :D

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

danoontje

fijn dat het zo goed gaat meiss.
ben ik blij om te horen.
ik maak morgen foto's van jou nieuwe valkje.
ik wil hebben dat je dat geel in de kuif ziet.
is wel leuk,heb je dus een wildkleurtje split bont.
dan breekt dat geel in de kuif een beetje,en past ook mooi bij yello.
het gaat heel goed met je nieuwe valkje.
dikzak haha.
morgen mail ik ze je,dan ben ik ook vrij van mijn werk.
groetjess anita ;D

Inge88

Hey,

Ik heb Paddy slechts 1 dag pap bijgevoerd. De dag erna ging hij opeens onwijs goed eten. Misschien dat het beetje pap hem daartoe heeft gezet. Wie zal het weten? Hij woog de eerste dagen bij mij zo'n 68 gram.
Paddy weegt nu rond de 85/87 gram. Terwijl Indy bijna tegen de 100 aan zit. Ik voel in gewicht/omvang ook duidelijk verschil tussen de 2. Misschien blijft Paddy wel zo wegen. Opvallend is wel dat Paddy minder eet dan Indy... dus heb zo mijn vermoedends dat het daar ook aan ligt. Ik maak mij verder geen zorgen om Paddy... hij weegt niet te weinig en blijft stabiel.

Ik denk dat het (beetje) vliegen en meer actief zijn bij jou toch ook er voor zorgen dat ze afvalt. Ook is het natuurlijk allemaal nog vrij nieuw voor haar.
Valt ze nu nog steeds af? En voer je nog steeds pap, of niet meer?
Ik zou haar 1x per dag ('s avonds) blijven bijvoeren tot ze op de 80 gram zit. Hou ook in de gaten of dit stabiel blijft. Schotel haar daarnaast vooral trosgierst voor... zodra ze dit gulzig blijft eten (en gewicht stabiel blijft) zou ik haar van de pap afhalen en ook de zaadjes voorschotelen. Wat ik nog weleens deed, was Paddy bij me nemen en hem de zaadjes echt laten zien zodat hij zich erop zou focussen. Op een of andere manier vond hij ze dan ook interessanter...

Bies

Hi Inge,

Ze valt niet meer af! Ze komt nu elke dag wat aan, ze weegt nu rond de 75 gram. Ik geef haar sinds vorige week donderdag geen pap meer. Heb haar maar 2 dagen 's ochtends pap gegeven en daarna 2 dagen 's ochtends eivoer met water gemengd op aanraden van de kweekster (Anita) waar ik bijna dagelijks contact mee heb.

De eerste week is ze wel regelmatig los geweest, maar nu alleen nog 's avonds omdat wij allebei fulltime werken. Overdag hebben we voor haar gezellig de radio aanstaan zodat het niet zo stil in huis is. 's Avonds rond zeven uur / half acht mag ze los. Vliegen doet ze dan niet echt. Ze komt bij ons op de bank en gaat dan spelen. Als ze honger heeft vliegt ze naar de kooi en die staat naast de bank, dus dat is ook niet zo ver. Ik zag dat jouw Paddy leuk met muntjes aan het spelen was en nu heb ik gisteren ook muntjes voor Yello neergelegd en ze is er toch razend op, ze sleept de muntjes overal naar toe, geweldig om te zien.  ;D :D

Zo'n balletje met hooi heb ik nu ook in de kooi hangen en daar speelt ze héél leuk mee. Ik kijk m'n ogen uit als ze zo leuk aan het spelen is.  ::) ::)

Hoe gaat het verder met jouw valkjes?

Groetjes Marjon


                            Groetjes Marjon

                       Boekje Yello en Punky

danoontje

 ;D ;D ;D ik mis die leuke foto marjon,met die munt  ;D ;D ;D
kom op ff plaatsen he?

deze wildkleur heeft marjon bij mij gekocht.




ze is zoooo lief echt...
die oogjes,en ze heeft heel leuk geel in de kuif.

geniet mee.
knufff aniteje